Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 15.12.2009, 13:03
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

SOA => Spring Over Axle, eli tarkoittaa lehtijousellisen auton jousien siirtoa akseleiden yläpuolelle.

Kierre- ja ilmajousitetussa autossa (esim. Range) jouset ovatkin jo valmiiksi akselien yläpuolella.

Palstalla on paljon range-experttejä, jotka mielellään kertovat tarkemmin & paremmin tarvittavista muutoksista kevyeen offiajoon.

Itse olen rassannut vuosikausia vaan noita wanhoja japseja...
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 15.12.2009, 18:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeti Näytä viesti
Voisiko joku valaista kokematonta maastoauton hankinnassa. Tarve olisi pelille jolla maatilalla pääsisi kesät talvet etenemään hoitamattomilla teillä ja pelloilla eli märillä kurakeleillä ja parin kolmenkymmenen sentin hangessa. Lisäksi tarve olisi kuljettaa paria hirvikoiraa metsäautoteillä. Hirvenruhoja metsästä ei kuitenkaan ole tarkoitus rahdata.
Lisäksi vetokapasieettia pitäisi olla rakennusmateriaalien kuljettamiseen. Mitään moderneja vikaherkkiä ominaisuuksia tai luksusta ei nyt olla etsimässä.
Itse olen katsellut Cruiseria, Grand Cherokeeta sekä Range Roveria. Mikä näistä olisi kohtuullinen ylläpitää ja tarpeen vaatiessa ehkä hiukan rakennella paremmin mastoon soveltuvaksi. Eniten tällä hetkellä itseä ja perheen naisväkeä viehättää Range Rover. Siitä olen katsellut 90-luvun jälkipuoliskon malleja sekä bensa että diesel koneilla. Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa sudenkuopista jotka vaanivat tietämätöntä ostajaa.
Jos Range Rover viehättää, niin varaudu sähkö vikoihin. Auton tärkein ominaisuus on LUOTETTAVUUS ja ylläpitokustannukset. Tunnetusti Toyota on luotettavin. KIA:n mittari luotettavuudessa ja laadussa on KIA:n pääjohtajan sanoin Toyota . He pyrkivät samaan laatuun kuin Toyota ja, jos mahdollista niin vieläkin parempaan. Maastoautossa on ERILLINEN runko. Itselläni on ollut range rovereita niin bensana kuin dieseleinä joten on vähän kokemusta niistäkin ja nyt on Toyotan HDJ 80. Ehdottomasti paras niin ajettavuudelta kuin käyttömukavuudelta on Toyota.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 15.12.2009, 19:11
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 870
Perusasetus

niinkun jo joku ehdottikin , uusi niva irtoaa tuolla budjetilla .
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 16.12.2009, 10:59
Mörkö:n Avatar
Mörkö Mörkö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.11.03
Sijainti: Harjavalta, Finland.
Viestit: 202
Perusasetus

Mersun G:tä ehdottaisin itekkin. 2+3 pakettiautonvielä jos löytäis. G:t on niin perustekniikkaa, ettei hiukan uudempiakaan tarvii missään Veholla huoltaa ja vakiona maasto-ominaisuudet ovat parhaammasta päästä.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 16.12.2009, 18:24
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Jos Range Rover viehättää, niin varaudu sähkö vikoihin. Auton tärkein ominaisuus on LUOTETTAVUUS ja ylläpitokustannukset. Tunnetusti Toyota on luotettavin. KIA:n mittari luotettavuudessa ja laadussa on KIA:n pääjohtajan sanoin Toyota . He pyrkivät samaan laatuun kuin Toyota ja, jos mahdollista niin vieläkin parempaan. Maastoautossa on ERILLINEN runko. Itselläni on ollut range rovereita niin bensana kuin dieseleinä joten on vähän kokemusta niistäkin ja nyt on Toyotan HDJ 80. Ehdottomasti paras niin ajettavuudelta kuin käyttömukavuudelta on Toyota.
Ja roskaa. Sinulle voi luotettavuus olla tärkein, ja yli kaiken muun, mutta siinä tapauksessa Toyotakin on täysin väärä laite sinulle. Koska kaikista luotettavin, on kaikista yksinkertaisin. Kaikkea ei tule koskaan saamaan samassa. Aina pitää tinkiä jostain, myös Toyotan kohdalla. Ei kaikkilla ihmisillä ole täysin samat intressit ja toiset painottavat eri ominaisuuksia kuin toiset.

Toyota ei jäykkäakselisena mitenkään erityisen paras ajettavuudeltaan ole. Luotettavuudesta, kyllä LR:ssä on enempi sähkövikaa mitä HDJ:ssä, mutta vastineeksi kyllä P38 koppanen Range antaa 10 kertaa mukavampaa kyytiä ja monin verroin tyylikkäämmän auton.

Toyotan luotettavuuskuva on puhtaasti markkinoinnilla luotu. Käytännön ero esim. muihin japseiin on aivan mitätön, jos tutkit vähän tilastoja ja näet miten asia oikeasti käytännössä on.

Toyotassa maksat 10k € ekstraa nimestä. Itse en ainakaan ostaisi, koska samaan rahaan saa monin verroin uudempia ja vähemmän ajettuja autoja, joissa ominaisuudet kohdallaan. Mutta se joka tykkää tojotasta, ja sen tyylistä, ei siinä mitään. Ostakoot pois. Ei se missään nimessä huono auto ole, mutta kun hinta otetaan kuvoihin, ei siinä rahalle paljon vastinettakaan saa.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 16.12.2009, 21:00
nixu:n Avatar
nixu nixu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.05
Sijainti: pohjois-savo, Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Jos alunperäinen suunnitelma oli Defender, mutta se ei kelvannut naisväelle, löytyisi jotakuinkin sama tekniikka Discoverystä siistimmin kuorrutettuna.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 19.12.2009, 12:45
Jeti Jeti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.10.09
Sijainti: Espoo
Viestit: 12
Perusasetus

käytettyinä maahantuodut vs Suomi autot


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Jos olisi 15k€ laittaa maasturiin, niin itse katselisin kyllä noita keski-Euroopasta tuotuja autoja.
Siellä ei ajella suolatuilla teillä, joten ei tarvii heti alkaa hitsaamaan 90-luvun loppupuolella tehtyä "Suomi" -autoa.

No vaikka tästä esimerkki:

http://www.nettiauto.com/land-rover/range-rover/2879080

"2kpl todella hienoja Range Rovereita!!!

Toinen hopea 12/1996 142800km liki kaikilla herkuilla hinta 6200eur. Auto jo Suomessa ja rekisterissä.

Toinen metallivihreä 02/1997 242000km liki kaikella mahdollisella mitä Rangeen on saanut...Hinta 4900eur. Auto jo Suomessa.
Autossa vaaleat vilkut ja 18" renkaat.

Autot todella siistejä ja kilometrit pitävät paikkansa. Autojen mukana täydellinen huoltokirja.

-97:ssa uudet renkaat,uusi akku,uusi syyläri ja termostaatti, lambda-anturit ja katalysaattorit. Auto käytetty suomessa merkkihuollossa tarkastuksessa ja säädätettävänä. Päästöt mitattu ja niistä todistus katsastusta varten. Uusia osia ostettu suunnilleen saman verran kun on auton hinta!!! Kuitit löytyy...

-96:nen on käynyt myös merkkihuollossa Suomessa tarkistuksessa ja siihen vaihdettiin oikean lämpöinen termostaatti sekä tarkistettiin päästöt katsastusta varten. Niistä otimme myös todistuksen valmiiksi. Näin ostaja näkee että moottori, katalysaattorit ja lambdat toimii. Aika usein ulkomailta tulevissa autoissa on ongelmia juuri päästöissä ja tämä tarkistetaan valmiiksi, jotta ei ostajalla ole ongelmia sitten katsastukseen mentäessä.
Auto jo rekisterissä. Laitettiin myös vetokoukku.
Tämä yksilö todella hyvä ja siistikuntoinen!

Autot eivät ole suomenrekisterissä eikä hinta sisällä suomen veroja.
Arvio suomen autoverosta:
Tullin tehtyjen päästösten perusteella -96 2700-2900eur ja -97 3300-3600eur"



Budjettiin jäisi vielä muutama tonni auton mahdolliseen lisävarusteluun soft-offia ajatellen...
Saahan näitä tietysti vieläkin halvemmalla, kun viitsii vähän aikaa selailla.

Joo nämä kyllä näyttää houkuttelevilta. Miksiköhän nämä keskieuroopasta tuodut ovat selkeästi edullisempia kuin ns Suomi autot? Luulisi Suomiautojenkin hintojen putoavan näiden käytettyinä tuotujen paineessa.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 19.12.2009, 12:59
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Muualla Euroopassa autojen hinta on sillä tasolla, missä sen kuuluukin olla.

Meillä hinnat pompsahtaa lähinnä veroherran ahneuden takia...

Toki nähin tulee kuljetuskustannuksia, ym. silloin, kun ne tuodaan liikkeen toimesta.

Tosin nämä yksityisesti maahan "harmaatuodut" autot ovat ihan samanhintaisia.

Halvemmalla pääsee, kun hakisi itse tai tuottaa luotettavalla välittäjällä. Niitäkin kun on vielä olemassa...

Käsittääkseni nämä linkin autot on ihan varteenotettavia yksilöitä,
jos vaan muuten mallista tykkää.

eBay on hyvä kanava katsella ja tutkia omatoimisesti tarjontaa.

Muitakin suoria linkkejä oli tallessa, mutta ne meni bittien taivaaseen PC:n hajottua...


Edittinä vielä, että minulla ei ole henk. kohtaisesti mitään suhteita linkin myyjään...
Näitä autoja vaan ilmoitukessa mainitaan huolletun/korjatun ja itse oletan niiden olevan kunnossa.
Hintakin tuntuu olevan sopusoinnussa. Tietysti käteisostajalla on Aina pieni tinkaamisen mahdollisuus...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 19.12.2009 13:08
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 19.12.2009, 13:22
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Laitetaan nyt vielä sellainen vinkki, että jos tuleva maasturi tulee oikeasti maatalon töihin,
niin silloinhan se on tavallaan firman työkalu. Käytännössä siitä saa verovähennyksiä, miinus omat ajot.
Lisäksi hankintahinnan alvit saa verotuksessa vähentää plus vuosittaiset poistot + huolto- ja korjauskulut.

Mutta jos kortti riittää, niin silloin kannattaa ostaa kevyt-kuorma-autoksi rekisteröity maasturi.
Sellaisissa ei ole näitä Älyttömän kalliita käyttömaksuja, ja koska kuorma-auto ei voi olla työsuhdeauto,
niin sellaisesta ei verottaja voi pidättää omien ajojen osuuksia...

Kiusaa se on pienikin kiusa...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 19.12.2009 13:26
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 19.12.2009, 17:21
Jeti Jeti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.10.09
Sijainti: Espoo
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Laitetaan nyt vielä sellainen vinkki, että jos tuleva maasturi tulee oikeasti maatalon töihin,
niin silloinhan se on tavallaan firman työkalu. Käytännössä siitä saa verovähennyksiä, miinus omat ajot.
Lisäksi hankintahinnan alvit saa verotuksessa vähentää plus vuosittaiset poistot + huolto- ja korjauskulut.

Mutta jos kortti riittää, niin silloin kannattaa ostaa kevyt-kuorma-autoksi rekisteröity maasturi.
Sellaisissa ei ole näitä Älyttömän kalliita käyttömaksuja, ja koska kuorma-auto ei voi olla työsuhdeauto,
niin sellaisesta ei verottaja voi pidättää omien ajojen osuuksia...

Kiusaa se on pienikin kiusa...
Maataloustyöt tässä tapauksessa on metsän harvennusta, puiden myyntiä ja peltojen vuokrausta. Varsinainen ansiotyö on muualla. Voihan tuota menojen vähentämistä tuloista kuitenkin yrittää.

Eikö kevyen kuormaauton painon alaraja ole 3500 kg. Ei taida monikaan tavallinen maasturi yltää bruttonakaan tuhon määrään. Amerikan nelivedot yltää mutta ne ei ihmeemmin kiinnosta eikä ne mitään maastureita olekkaan. Hummeri menisi tähän kategoriaan.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 19.12.2009, 17:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

koska kuorma-auto ei voi olla työsuhdeauto,
niin sellaisesta ei verottaja voi pidättää omien ajojen osuuksia...

Onkohan tuo noin? eikö kaikista vehkeistä joudu arvioimaan yksityiskäytön osuuden? jos ei ole todistaa mitään hyötykäyttöä niin verotarkastuksessa voipi tulla sapiskaa..
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 19.12.2009, 18:12
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Ajopäiväkirjaahan kannattaa aina käyttää. Työkalun osalta sen voi täyttää niin,
että merkkaa vain yksityisajot.

Harvalla yrittäjällä tuo kuorma-auto kuitenkaan on ainoa kulkuneuvo,
eli se vaimon kauppakassi on rekisteröity yksityishenkilölle ja toimittaa siviiliajojen virkaa.

Kannattaa kysyä alan eksperteiltä, niin ei tarvii miettiä miksi urakoitsijat ajaa Hummereilla...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 22.12.2009 18:10
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 22.12.2009, 18:10
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Linkki mobile.de:n sivuille. Ei tämäkään Range ole sieltä pahemmasta päästä:

First Registration: 09/1998
Price Gross: 2,990 EUR + tietysti verot ja noutamiskulut päälle.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=1

Tässä toinen varteenotettava vaihtoehto:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...n&pageNumber=2

Vertailun vuoksi HDJ80 -91, ajettu 200tkm ja hinta 4,897 EUR (täällä pitkästi yli 10t€)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...n&pageNumber=1

Viimeksi muokannut Kartse1 : 22.12.2009 18:39
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 22.12.2009, 18:59
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

onhan se kultakin hopeata kalliimpaa joten turha kai se on toivoo rangea tai muuta toyotan hinnalla.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 22.12.2009, 21:23
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
onhan se kultakin hopeata kalliimpaa joten turha kai se on toivoo rangea tai muuta toyotan hinnalla.

Kuinka niin?

Toyotan (HDJ) hinnallahan saa jo erittäin hyviä Rangeja
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 22.12.2009, 23:38
keranha keranha ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.08
Sijainti: Muhos
Viestit: 255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeti Näytä viesti

Ei taida monikaan tavallinen maasturi yltää bruttonakaan tuhon määrään. Amerikan nelivedot yltää mutta ne ei ihmeemmin kiinnosta eikä ne mitään maastureita olekkaan. Hummeri menisi tähän kategoriaan.
No tämä nyt ei pidä paikkaansa. Veljellä on tämmönen maatilalla sekä meidän maalaamon käytössä:

__________________
Jeep wj V8

www.autotuningkeranen.com
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 23.12.2009, 09:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Kuinka niin?

Toyotan (HDJ) hinnallahan saa jo erittäin hyviä Rangeja
Täällä kun tunnutaan kehuttavan P38 Rangea niin monellako sellainen on ollut?? Turha on täällä luoda mutu tuntuman tai kaveri kuuli ja jne.perusteella kuvaa että Range olisi hyvä. Totuushan Rangen (BMW:n) dieselistä on se, että se on aivan pa..a. Ilmajousitus on susi. Tai kuka on niin sekaisin että ostaa BENSAkoneen nykypäivänä?? Ostaa Englantilaisen auton huh,huh. Ei Toyotakaan täydellinen ole mutta aivan varmasti luotettavampi ja kestävämpi kuin Range. Selvähän se on että laatu maksaa käytettynäkin. Noilla tuontiautojen km lukemilla voi jokainen pyyhkiä pe...tään oli kyse mistä merkistä tahansa.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 23.12.2009, 14:45
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Täällä kun tunnutaan kehuttavan P38 Rangea niin monellako sellainen on ollut?? Turha on täällä luoda mutu tuntuman tai kaveri kuuli ja jne.perusteella kuvaa että Range olisi hyvä. Totuushan Rangen (BMW:n) dieselistä on se, että se on aivan pa..a. Ilmajousitus on susi. Tai kuka on niin sekaisin että ostaa BENSAkoneen nykypäivänä?? Ostaa Englantilaisen auton huh,huh. Ei Toyotakaan täydellinen ole mutta aivan varmasti luotettavampi ja kestävämpi kuin Range. Selvähän se on että laatu maksaa käytettynäkin. Noilla tuontiautojen km lukemilla voi jokainen pyyhkiä pe...tään oli kyse mistä merkistä tahansa.

Paljonkin on maaseudulla asuvia perheitä missä on kakkosautona bensamaasturi.

Maasturilla vedetään hevoskoppia,peräkärryä ja isäntä voi jopa käydä syksyllä hirvimetsälläkin.Autolla ajetaan vuodessa alle 10000 km ja en kyllä millään ymmärrä miksi siihen käyttöön pitäisi ostaa dieselmaasturi ja maksaa 700-800€ dieselveroa vuodessa?
Toisekseen yli puoli miljoonaa ja yli 10000€ maksavan diesel Toyotan hinnalla saa aika tuoreen ja varmasti vaivattomamman bensamaasturin.Esimerkiksi vaikka TOYOTA 4-runnerin?

Itselle ei tule ikinä henkilöautoverollista maasturia (kesäautona paku Defe pihassa) ja jos takapenkkiä alkaa tarvitsemaan ja samalla autolla pitää vielä ajella huonompiakin teitä tai vetää hevoskoppia,niin valinta on ehdottomasti bensakoneinen.

Ja ykkösautoksi ei kannata näille (50000km/vuodessa) kilometreille ostaa dieselmaasturia,kun tarvittavat tilat ja eritoten AJOMUKAVUUS löytyy jo halvemmankin luokan diesel farmariautosta (pakuksi rekisteröity).

Eikä minulla ole vielä ollut huonoa sanottavaa useammastakaan omistuksessa olleesta englantilaisesta autosta.Mutta ne onkin olleet ehkä enemmän harrasteautoja ja niitä on omin taidoin kunnossa pidetty ja pienet toiminnan omituisuudet ymmärretty.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 23.12.2009, 20:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No mikä ihme juttu se on, että pitää sitä Toyotaa nyt väkisin jatkuvasti tyrkyttää? Tämä se on aina tätä täällä Offipalstalla. Ei varmasti, etteikö Toyotakin voi olla hyvä, mutta kyllä ne monet muutkin autot on loistavia ja eri ihmiset arvostaa autoissa eri ominaisuuksia!

Ei kaikille luotettavuus ole se asia nro. 1, eikä kaikille se katu-uskottavuuskerroin ole nro.1.. Ja tuollaisesta keinotekoisesti luodusta "luotettavuuskuvasta" tinkimällä, saa aivan varmasti minkä tahansa muunkin fiksun auton, kun vähänkään ajattelee asioita itse, järjellä.

Aloittajalle; Osta vain se minkä itse koet parhaaksi. Range on varmasti loistava laite ja paljon arvostettu vehje niiden mielestä jotka niistä pitävät. Jos tykästyt eritoten Tojotaan, niin mene sitten sillä. Se riippuu täysin siitä, mitä ominaisuuksia autossa itse arvostat. Ja kun aloittaja sanoi että rahalle tarvitaan vastinetta, niin ainakin minun käsityksen mukaan Toyota ei silloin paras madhollinen vaihtoehto Suomen hintatasolla ole. Ainakin nettiauton pyyntihinnat on aivan naurettavia. Toki käytännön myyntihinnat voi olla eri asia, mutta lienee silti parempi että aloittaja itse koeajaa ja kertoo sitten mieltymyksensä.

Löytyy Tojotastakin ilmajousitusta, se vain kuten Toyotalla yleensä, tuli 10 vuotta myöhemmin kuin muihin. BMW:n tämänpäivän dieselit on maailmanmittapuulla luokkansa johtajia. Ei löydy Toyotalta BMW:n veroisia koneita dieseleistä tänä päivänä. Asia voi toki olla tyystin eri vanhemmissa koneissa.

Eikä laatu muualla maksa käytettynä. Maailmalla käytetyn tojotan hinta on paljon kohtuullisempi mitä täällä. Toki, se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 23.12.2009, 21:23
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Osta Toyota, niin löytyy kanssa autoilijoilta varaosia!
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 23.12.2009, 22:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Meno alkaa olla kuin oktagonissa. Ihmettelen miksi kukaan ei ole maininnut sanallakaan Suzukin Grand Vitaraa. Mahtuisi hienosti annettuihin raameihin vaikka 2,0 tai 2,5 litraisella V6 koneella. Henkilökohtaisesti ei ole kokemusta kuin SJ413 mutta tuntuvat kehuvan noita Suzukeita. Itsellä olisi tarkoitus hommata nimenomaan bensa maasturi ja vaihtoehtoina on ollut Range, Suzuki GV tai Pajero.

Kiitos ja anteeksi. Terv. Pasi
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 23.12.2009, 22:52
Pikkuvalmet:n Avatar
Pikkuvalmet Pikkuvalmet ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.09
Sijainti: oulunlääni
Viestit: 46
Perusasetus

Hyvää Joulua vaan kaikille. Itse olen todennut tuon Suzuki SJ410:n todella käyttökelpoiseksi omalla pienellä maatilalla. Lisäksi talvella siirtyy lumi ja rangat, syksyllä hirvet ja kesällä heinät yms. maanviljelyjutut.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 24.12.2009, 16:22
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

http://www.youtube.com/watch?v=RjVs-gq1xjU
http://www.youtube.com/watch?v=x7IuhzzYOIo
Siinä olisi maatalous hommiin maasturi

Viimeksi muokannut Punanenä : 24.12.2009 16:25
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 24.12.2009, 23:01
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Muuten hyvä, mutta liian pitkät välitykset vs. kauramotor 1HV
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 24.12.2009, 23:16
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

toin tossa yhen uuskorisen susuki grand vitaran tässä kuussa suomeen kilvitin sun muuta asiakkaalle
jos kiinostaa saman moinen 2.0 pensa manuaali laatikolla on tiedossa-05 80tkm ajettu hinta jossain 16tonnin paikkeilla kilvis ,alvi peli osittain kuten nykyään kaikki. siitä erikoinen siti maasturi jotta alennus vaihteisto löytyy.

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 24.12.2009 23:18
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Maasturi opel O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2008 15:09
O: maasturi Kellis O/M/V Ajoneuvot 0 22.02.2008 22:03
O: Maasturi noonse O/M/V Ajoneuvot 4 20.01.2006 00:02
O: MAASTURI O/M/V Ajoneuvot 2 25.12.2005 22:26
O: Maasturi nuppi O/M/V Muut 17 03.12.2005 18:10


Sivu luotu: 16:27 (GMT +2).