![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
SOA => Spring Over Axle, eli tarkoittaa lehtijousellisen auton jousien siirtoa akseleiden yläpuolelle.
Kierre- ja ilmajousitetussa autossa (esim. Range) jouset ovatkin jo valmiiksi akselien yläpuolella. Palstalla on paljon range-experttejä, jotka mielellään kertovat tarkemmin & paremmin tarvittavista muutoksista kevyeen offiajoon. Itse olen rassannut vuosikausia vaan noita wanhoja japseja... ![]() |
#27
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#28
|
||||
|
||||
![]()
niinkun jo joku ehdottikin , uusi niva irtoaa tuolla budjetilla .
|
#29
|
||||
|
||||
![]()
Mersun G:tä ehdottaisin itekkin. 2+3 pakettiautonvielä jos löytäis. G:t on niin perustekniikkaa, ettei hiukan uudempiakaan tarvii missään Veholla huoltaa ja vakiona maasto-ominaisuudet ovat parhaammasta päästä.
|
#30
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toyota ei jäykkäakselisena mitenkään erityisen paras ajettavuudeltaan ole. Luotettavuudesta, kyllä LR:ssä on enempi sähkövikaa mitä HDJ:ssä, mutta vastineeksi kyllä P38 koppanen Range antaa 10 kertaa mukavampaa kyytiä ja monin verroin tyylikkäämmän auton. Toyotan luotettavuuskuva on puhtaasti markkinoinnilla luotu. Käytännön ero esim. muihin japseiin on aivan mitätön, jos tutkit vähän tilastoja ja näet miten asia oikeasti käytännössä on. Toyotassa maksat 10k € ekstraa nimestä. Itse en ainakaan ostaisi, koska samaan rahaan saa monin verroin uudempia ja vähemmän ajettuja autoja, joissa ominaisuudet kohdallaan. Mutta se joka tykkää tojotasta, ja sen tyylistä, ei siinä mitään. Ostakoot pois. Ei se missään nimessä huono auto ole, mutta kun hinta otetaan kuvoihin, ei siinä rahalle paljon vastinettakaan saa. |
#31
|
||||
|
||||
![]()
Jos alunperäinen suunnitelma oli Defender, mutta se ei kelvannut naisväelle, löytyisi jotakuinkin sama tekniikka Discoverystä siistimmin kuorrutettuna.
|
#32
|
|||
|
|||
![]() käytettyinä maahantuodut vs Suomi autotLainaus:
Joo nämä kyllä näyttää houkuttelevilta. Miksiköhän nämä keskieuroopasta tuodut ovat selkeästi edullisempia kuin ns Suomi autot? Luulisi Suomiautojenkin hintojen putoavan näiden käytettyinä tuotujen paineessa. |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Muualla Euroopassa autojen hinta on sillä tasolla, missä sen kuuluukin olla.
Meillä hinnat pompsahtaa lähinnä veroherran ahneuden takia... ![]() Toki nähin tulee kuljetuskustannuksia, ym. silloin, kun ne tuodaan liikkeen toimesta. Tosin nämä yksityisesti maahan "harmaatuodut" autot ovat ihan samanhintaisia. Halvemmalla pääsee, kun hakisi itse tai tuottaa luotettavalla välittäjällä. Niitäkin kun on vielä olemassa... ![]() Käsittääkseni nämä linkin autot on ihan varteenotettavia yksilöitä, jos vaan muuten mallista tykkää. eBay on hyvä kanava katsella ja tutkia omatoimisesti tarjontaa. Muitakin suoria linkkejä oli tallessa, mutta ne meni bittien taivaaseen PC:n hajottua... ![]() Edittinä vielä, että minulla ei ole henk. kohtaisesti mitään suhteita linkin myyjään... ![]() Näitä autoja vaan ilmoitukessa mainitaan huolletun/korjatun ja itse oletan niiden olevan kunnossa. Hintakin tuntuu olevan sopusoinnussa. Tietysti käteisostajalla on Aina pieni tinkaamisen mahdollisuus... Viimeksi muokannut Kartse1 : 19.12.2009 13:08 |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaan nyt vielä sellainen vinkki, että jos tuleva maasturi tulee oikeasti maatalon töihin,
niin silloinhan se on tavallaan firman työkalu. Käytännössä siitä saa verovähennyksiä, miinus omat ajot. Lisäksi hankintahinnan alvit saa verotuksessa vähentää plus vuosittaiset poistot + huolto- ja korjauskulut. Mutta jos kortti riittää, niin silloin kannattaa ostaa kevyt-kuorma-autoksi rekisteröity maasturi. Sellaisissa ei ole näitä Älyttömän kalliita käyttömaksuja, ja koska kuorma-auto ei voi olla työsuhdeauto, niin sellaisesta ei verottaja voi pidättää omien ajojen osuuksia... ![]() Kiusaa se on pienikin kiusa... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 19.12.2009 13:26 |
#35
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikö kevyen kuormaauton painon alaraja ole 3500 kg. Ei taida monikaan tavallinen maasturi yltää bruttonakaan tuhon määrään. Amerikan nelivedot yltää mutta ne ei ihmeemmin kiinnosta eikä ne mitään maastureita olekkaan. Hummeri menisi tähän kategoriaan. |
#36
|
|||
|
|||
![]()
koska kuorma-auto ei voi olla työsuhdeauto,
niin sellaisesta ei verottaja voi pidättää omien ajojen osuuksia... Onkohan tuo noin? eikö kaikista vehkeistä joudu arvioimaan yksityiskäytön osuuden? jos ei ole todistaa mitään hyötykäyttöä niin verotarkastuksessa voipi tulla sapiskaa.. |
#37
|
|||
|
|||
![]()
Ajopäiväkirjaahan kannattaa aina käyttää. Työkalun osalta sen voi täyttää niin,
että merkkaa vain yksityisajot. Harvalla yrittäjällä tuo kuorma-auto kuitenkaan on ainoa kulkuneuvo, eli se vaimon kauppakassi on rekisteröity yksityishenkilölle ja toimittaa siviiliajojen virkaa. Kannattaa kysyä alan eksperteiltä, niin ei tarvii miettiä miksi urakoitsijat ajaa Hummereilla... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 22.12.2009 18:10 |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Linkki mobile.de:n sivuille. Ei tämäkään Range ole sieltä pahemmasta päästä:
First Registration: 09/1998 Price Gross: 2,990 EUR + tietysti verot ja noutamiskulut päälle. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=1 Tässä toinen varteenotettava vaihtoehto: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...n&pageNumber=2 Vertailun vuoksi HDJ80 -91, ajettu 200tkm ja hinta 4,897 EUR (täällä pitkästi yli 10t€) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...n&pageNumber=1 Viimeksi muokannut Kartse1 : 22.12.2009 18:39 |
#39
|
||||
|
||||
![]()
onhan se kultakin hopeata kalliimpaa joten turha kai se on toivoo rangea tai muuta toyotan hinnalla.
|
#40
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuinka niin? Toyotan (HDJ) hinnallahan saa jo erittäin hyviä Rangeja ![]() |
#41
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#42
|
|||
|
|||
![]()
Täällä kun tunnutaan kehuttavan P38 Rangea niin monellako sellainen on ollut?? Turha on täällä luoda mutu tuntuman tai kaveri kuuli ja jne.perusteella kuvaa että Range olisi hyvä. Totuushan Rangen (BMW:n) dieselistä on se, että se on aivan pa..a. Ilmajousitus on susi. Tai kuka on niin sekaisin että ostaa BENSAkoneen nykypäivänä?? Ostaa Englantilaisen auton huh,huh. Ei Toyotakaan täydellinen ole mutta aivan varmasti luotettavampi ja kestävämpi kuin Range. Selvähän se on että laatu maksaa käytettynäkin. Noilla tuontiautojen km lukemilla voi jokainen pyyhkiä pe...tään oli kyse mistä merkistä tahansa.
|
#43
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Paljonkin on maaseudulla asuvia perheitä missä on kakkosautona bensamaasturi. Maasturilla vedetään hevoskoppia,peräkärryä ja isäntä voi jopa käydä syksyllä hirvimetsälläkin.Autolla ajetaan vuodessa alle 10000 km ja en kyllä millään ymmärrä miksi siihen käyttöön pitäisi ostaa dieselmaasturi ja maksaa 700-800€ dieselveroa vuodessa? Toisekseen yli puoli miljoonaa ja yli 10000€ maksavan diesel Toyotan hinnalla saa aika tuoreen ja varmasti vaivattomamman bensamaasturin.Esimerkiksi vaikka TOYOTA 4-runnerin? Itselle ei tule ikinä henkilöautoverollista maasturia (kesäautona paku Defe pihassa) ja jos takapenkkiä alkaa tarvitsemaan ja samalla autolla pitää vielä ajella huonompiakin teitä tai vetää hevoskoppia,niin valinta on ehdottomasti bensakoneinen. Ja ykkösautoksi ei kannata näille (50000km/vuodessa) kilometreille ostaa dieselmaasturia,kun tarvittavat tilat ja eritoten AJOMUKAVUUS löytyy jo halvemmankin luokan diesel farmariautosta (pakuksi rekisteröity). Eikä minulla ole vielä ollut huonoa sanottavaa useammastakaan omistuksessa olleesta englantilaisesta autosta.Mutta ne onkin olleet ehkä enemmän harrasteautoja ja niitä on omin taidoin kunnossa pidetty ja pienet toiminnan omituisuudet ymmärretty. |
#44
|
|||
|
|||
![]()
No mikä ihme juttu se on, että pitää sitä Toyotaa nyt väkisin jatkuvasti tyrkyttää? Tämä se on aina tätä täällä Offipalstalla. Ei varmasti, etteikö Toyotakin voi olla hyvä, mutta kyllä ne monet muutkin autot on loistavia ja eri ihmiset arvostaa autoissa eri ominaisuuksia!
Ei kaikille luotettavuus ole se asia nro. 1, eikä kaikille se katu-uskottavuuskerroin ole nro.1.. Ja tuollaisesta keinotekoisesti luodusta "luotettavuuskuvasta" tinkimällä, saa aivan varmasti minkä tahansa muunkin fiksun auton, kun vähänkään ajattelee asioita itse, järjellä. Aloittajalle; Osta vain se minkä itse koet parhaaksi. Range on varmasti loistava laite ja paljon arvostettu vehje niiden mielestä jotka niistä pitävät. Jos tykästyt eritoten Tojotaan, niin mene sitten sillä. Se riippuu täysin siitä, mitä ominaisuuksia autossa itse arvostat. Ja kun aloittaja sanoi että rahalle tarvitaan vastinetta, niin ainakin minun käsityksen mukaan Toyota ei silloin paras madhollinen vaihtoehto Suomen hintatasolla ole. Ainakin nettiauton pyyntihinnat on aivan naurettavia. Toki käytännön myyntihinnat voi olla eri asia, mutta lienee silti parempi että aloittaja itse koeajaa ja kertoo sitten mieltymyksensä. Löytyy Tojotastakin ilmajousitusta, se vain kuten Toyotalla yleensä, tuli 10 vuotta myöhemmin kuin muihin. BMW:n tämänpäivän dieselit on maailmanmittapuulla luokkansa johtajia. Ei löydy Toyotalta BMW:n veroisia koneita dieseleistä tänä päivänä. Asia voi toki olla tyystin eri vanhemmissa koneissa. Eikä laatu muualla maksa käytettynä. Maailmalla käytetyn tojotan hinta on paljon kohtuullisempi mitä täällä. Toki, se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Osta Toyota, niin löytyy kanssa autoilijoilta varaosia!
![]() |
#46
|
|||
|
|||
![]()
Meno alkaa olla kuin oktagonissa. Ihmettelen miksi kukaan ei ole maininnut sanallakaan Suzukin Grand Vitaraa. Mahtuisi hienosti annettuihin raameihin vaikka 2,0 tai 2,5 litraisella V6 koneella. Henkilökohtaisesti ei ole kokemusta kuin SJ413 mutta tuntuvat kehuvan noita Suzukeita. Itsellä olisi tarkoitus hommata nimenomaan bensa maasturi ja vaihtoehtoina on ollut Range, Suzuki GV tai Pajero.
Kiitos ja anteeksi. Terv. Pasi |
#47
|
||||
|
||||
![]()
Hyvää Joulua vaan kaikille. Itse olen todennut tuon Suzuki SJ410:n todella käyttökelpoiseksi omalla pienellä maatilalla. Lisäksi talvella siirtyy lumi ja rangat, syksyllä hirvet ja kesällä heinät yms. maanviljelyjutut.
|
#48
|
||||
|
||||
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=RjVs-gq1xjU
http://www.youtube.com/watch?v=x7IuhzzYOIo Siinä olisi maatalous hommiin maasturi Viimeksi muokannut Punanenä : 24.12.2009 16:25 |
#49
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#50
|
||||
|
||||
![]()
toin tossa yhen uuskorisen susuki grand vitaran tässä kuussa suomeen kilvitin sun muuta asiakkaalle
jos kiinostaa saman moinen 2.0 pensa manuaali laatikolla on tiedossa-05 80tkm ajettu hinta jossain 16tonnin paikkeilla kilvis ,alvi peli osittain kuten nykyään kaikki. siitä erikoinen siti maasturi jotta alennus vaihteisto löytyy. Viimeksi muokannut toyota4x4 : 24.12.2009 23:18 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Maasturi | opel | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2008 15:09 |
O: maasturi | Kellis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 22.02.2008 22:03 |
O: Maasturi | noonse | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 20.01.2006 00:02 |
O: MAASTURI | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.12.2005 22:26 | |
O: Maasturi | nuppi | O/M/V Muut | 17 | 03.12.2005 18:10 |