Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.12.2009, 18:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeti Näytä viesti
Voisiko joku valaista kokematonta maastoauton hankinnassa. Tarve olisi pelille jolla maatilalla pääsisi kesät talvet etenemään hoitamattomilla teillä ja pelloilla eli märillä kurakeleillä ja parin kolmenkymmenen sentin hangessa. Lisäksi tarve olisi kuljettaa paria hirvikoiraa metsäautoteillä. Hirvenruhoja metsästä ei kuitenkaan ole tarkoitus rahdata.
Lisäksi vetokapasieettia pitäisi olla rakennusmateriaalien kuljettamiseen. Mitään moderneja vikaherkkiä ominaisuuksia tai luksusta ei nyt olla etsimässä.
Itse olen katsellut Cruiseria, Grand Cherokeeta sekä Range Roveria. Mikä näistä olisi kohtuullinen ylläpitää ja tarpeen vaatiessa ehkä hiukan rakennella paremmin mastoon soveltuvaksi. Eniten tällä hetkellä itseä ja perheen naisväkeä viehättää Range Rover. Siitä olen katsellut 90-luvun jälkipuoliskon malleja sekä bensa että diesel koneilla. Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa sudenkuopista jotka vaanivat tietämätöntä ostajaa.
Jos Range Rover viehättää, niin varaudu sähkö vikoihin. Auton tärkein ominaisuus on LUOTETTAVUUS ja ylläpitokustannukset. Tunnetusti Toyota on luotettavin. KIA:n mittari luotettavuudessa ja laadussa on KIA:n pääjohtajan sanoin Toyota . He pyrkivät samaan laatuun kuin Toyota ja, jos mahdollista niin vieläkin parempaan. Maastoautossa on ERILLINEN runko. Itselläni on ollut range rovereita niin bensana kuin dieseleinä joten on vähän kokemusta niistäkin ja nyt on Toyotan HDJ 80. Ehdottomasti paras niin ajettavuudelta kuin käyttömukavuudelta on Toyota.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.12.2009, 19:11
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 871
Perusasetus

niinkun jo joku ehdottikin , uusi niva irtoaa tuolla budjetilla .
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.12.2009, 10:59
Mörkö:n Avatar
Mörkö Mörkö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.11.03
Sijainti: Harjavalta, Finland.
Viestit: 202
Perusasetus

Mersun G:tä ehdottaisin itekkin. 2+3 pakettiautonvielä jos löytäis. G:t on niin perustekniikkaa, ettei hiukan uudempiakaan tarvii missään Veholla huoltaa ja vakiona maasto-ominaisuudet ovat parhaammasta päästä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.12.2009, 18:24
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Jos Range Rover viehättää, niin varaudu sähkö vikoihin. Auton tärkein ominaisuus on LUOTETTAVUUS ja ylläpitokustannukset. Tunnetusti Toyota on luotettavin. KIA:n mittari luotettavuudessa ja laadussa on KIA:n pääjohtajan sanoin Toyota . He pyrkivät samaan laatuun kuin Toyota ja, jos mahdollista niin vieläkin parempaan. Maastoautossa on ERILLINEN runko. Itselläni on ollut range rovereita niin bensana kuin dieseleinä joten on vähän kokemusta niistäkin ja nyt on Toyotan HDJ 80. Ehdottomasti paras niin ajettavuudelta kuin käyttömukavuudelta on Toyota.
Ja roskaa. Sinulle voi luotettavuus olla tärkein, ja yli kaiken muun, mutta siinä tapauksessa Toyotakin on täysin väärä laite sinulle. Koska kaikista luotettavin, on kaikista yksinkertaisin. Kaikkea ei tule koskaan saamaan samassa. Aina pitää tinkiä jostain, myös Toyotan kohdalla. Ei kaikkilla ihmisillä ole täysin samat intressit ja toiset painottavat eri ominaisuuksia kuin toiset.

Toyota ei jäykkäakselisena mitenkään erityisen paras ajettavuudeltaan ole. Luotettavuudesta, kyllä LR:ssä on enempi sähkövikaa mitä HDJ:ssä, mutta vastineeksi kyllä P38 koppanen Range antaa 10 kertaa mukavampaa kyytiä ja monin verroin tyylikkäämmän auton.

Toyotan luotettavuuskuva on puhtaasti markkinoinnilla luotu. Käytännön ero esim. muihin japseiin on aivan mitätön, jos tutkit vähän tilastoja ja näet miten asia oikeasti käytännössä on.

Toyotassa maksat 10k € ekstraa nimestä. Itse en ainakaan ostaisi, koska samaan rahaan saa monin verroin uudempia ja vähemmän ajettuja autoja, joissa ominaisuudet kohdallaan. Mutta se joka tykkää tojotasta, ja sen tyylistä, ei siinä mitään. Ostakoot pois. Ei se missään nimessä huono auto ole, mutta kun hinta otetaan kuvoihin, ei siinä rahalle paljon vastinettakaan saa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.12.2009, 21:00
nixu:n Avatar
nixu nixu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.05
Sijainti: pohjois-savo, Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Jos alunperäinen suunnitelma oli Defender, mutta se ei kelvannut naisväelle, löytyisi jotakuinkin sama tekniikka Discoverystä siistimmin kuorrutettuna.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Maasturi opel O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2008 15:09
O: maasturi Kellis O/M/V Ajoneuvot 0 22.02.2008 22:03
O: Maasturi noonse O/M/V Ajoneuvot 4 20.01.2006 00:02
O: MAASTURI O/M/V Ajoneuvot 2 25.12.2005 22:26
O: Maasturi nuppi O/M/V Muut 17 03.12.2005 18:10


Sivu luotu: 16:06 (GMT +2).