![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() mutta sepä siinä. orkkis haluttaisiin sellaiseksi, että haet kaupasta auton, laitat siihen 31 pyörät ja vinssin keulalle, ja ehkä sen pienen 2 tuuman korotuksen ja voit lähteä kokeilemaan kisaamista. kun auto rupee jalostumaan lisää, niin vaihdetaan seuraavaan luokkaan... en itse henkilökohtaisesti näe tässä mitään huonoa, päinvastoin. kun osaisin laittaa tänne kuvia, voisin laittaa kuvan mun lyhennetystä lj.stä joka sopi ennen orkkikseen. auto oli lyhennetty ja kevennetty, arb kummassakin akselissä, vinssit ym ym. ei se ole enää orkkis...
Viimeksi muokannut junnu78 : 19.12.2009 10:57 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja Paperikartta mahdollisuus olisi hieno nimen omaan, ettei tarvitse koneita alkaa virittää uazin hyttiin. |
|
||||
|
||||
![]()
Minä olen vahvasti sitä mieltä, että ei sillä ole juurikaan merkitystä käytetäänkö paperikarttaa vaiko digitaalista karttaa. Kuitenkin nämä ajoalueet on käytännön syistä niin pieniä ja pakosta samoilla urilla ajettavia, ettei ole edes mahdollista käyttää perinteisen suunnistuksen reittivalintoja rastille pääsemiseen, eli Jos olisi mahdollista saada maastoa käyttöön satoja neliokilometrejä ja vapaa ajelu, niin silloinhan voisi tälläisen ns.oikean suunnistuskisan pitää.
Kilpailusarjan nimi ehkä vähän viittaa perinteiseen suunnistukseen, mutta mielestäni se on kuitenkin enempi kestävyyskisa. Minulle kuitenkin maastossa ajaminen on pääasia, ei se että millä tyylillä kohde löydetään. |
|
||||
|
||||
![]()
Ekös se Väihkönen ollu ihan palkintosijoilla siellä hmmm... Heinolassa, kuorma-auto luokassa ja suunnisti paperikartalla ja ilman kompassia....
|
||||
|
||||
![]()
oska kirjoittaa asiaa mun mielestä.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ensimmäisissä suunistuskisoissa joihin osallistuin oli käytössä paperikartat jotka oli aikahuonot kopiot ja kooltaan n1,5x1,5m
paperikartta on tosi ikävä käsitellä varsinkin märällä kelillä ja on väkisinkin aikapaljo sitä paperia pyöriteltävänä. Rastien todentamisen vois ottaa nostalgia syistä sillä stanssisi ja alumiinilevynpala systeemillä Olipa välineet ja säännöt mitkä tahansa kaikkin kisoihin on edelleen tarkotus osallistua Harri ojala |
|
||||
|
||||
![]()
Todella hienot muutokset sääntöihin. Ensimmäiset kisat, joihin otin osaa, meinasi auto lähtä kuperkeikalla mäkeä alas, kun koukku hyppäsi liinasta irti. Suljettavat ja mieluusti nostoväline käyttöön luokitellut koukut saisi olla joka vinssissä. Samoin saisi olla kaikki ukot niiden virallisilla istumapaikoilla auton liikkuessa. Maastossa äkkiä tulee heilahdus ja vedessä ajettaessa vielä helpommin kyytiläisen kuikkaan nakkaava voima.
|
![]() |
Luokat |
offroad suunnistus cup |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
Off Road suunnistus säännöistä ? | xJ-4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.09.2009 17:44 |
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
Off Road Suunnistus / Ajopäivät Tervakoskella | offipete | Tapahtumat | 13 | 18.09.2007 17:41 |
Off-Road Suunnistus-CUP | Paavo | Tapahtumat | 193 | 06.09.2006 08:01 |