![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
2 ajoaluetta piti hylätä siksi että auton ominaisuudet eivät yksikertaisesti riittäneet meidän autossa aloitusrastia etemmäksi eli vettä oli liikaa tai kivikko olisi karsinut osia irti... Seuraava kisa mikkelissä oli paljon mukavempi ajettava kun meidän kalustolle ja ajotaidoille "sopivia" rasteja oli huomattavasti enemmän... On täysin ymmärrettävää että nykykalustolle ja kokeneille kilpailijoille on järjestettävä haastetta että mestarit eivät aivan nukahtaisi rattiin körötellessä mutta olisi kiva että meikäläisen tapaiselle harrastelijallekkin riittäisi ajettavaa... Tästä heitetään aasinsilta kalustoon eli jos kalustolla ei pääse niin sitä on käytävä kehittämään. Tässä kohdassa rahaa ja aikaa käy kulumaan. Kun hankkii vinssit 2kpl, kunnon renkaat, välitykset, lukot eteen ja taakse rakentaa palkkihelmaa, panssarointia, valoa, läppäriä yms. muuta + hankkii kaikenlaista tarpeellista kivaa autoon niin eipä enää puhuta ykkössatasten harrastuksesta. Sitten vielä kun lajiin luonteeseen kuuluu 24h yhtäsoittoa kestävä kisasuoritus, ainakin omalta kohdalta se on liian pitkä aika. Jos olisi huoltotiimi mikä hoitaisi kaluston kisapaikalle ja olisi mahdollisten räpsyjen varalta apuna tarvittaessa, ja kisan loputtua hoitaisi kaluston kotia jäisi kuskille aikaa elpyä ennen kisaa ja kisan jälkeen paljon paremmin. Mikkelin kisaan kun kustannussyistä ja apukuskin aikataulujen takia lähtö jäi kisapäivän aamuun, ja huoltoon ei saanut houkuteltua porukkaa mukaan niin alkoi olemaan jo seuraavana aamuna aika valmista porukkaa valvotun vuorokauden jälkeen... Tässä muutamia ajatuksia mitä omakohtaiset kokemukset alottelevana cupkisojen käviänä toi mieleen. Edellä mainitulla aikataulujuitulla ja kustannushommalla ajan sitä takaa että varmaan ko. jutut karsii uusia kisailijoita pois yrittämästä kun rahkeet ei riitä lähtemään kisaan. Tässä muutamia ajatuksia mitä omakohtaiset kokemukset alottelevana cupkisojen käviänä toi mieleen. Missään nimessä ei ole tarkoitus purnata/itkeä nykysysteemistä ainoastaan tuoda henkilökohtaisia huomioita ja ajatuksia esille. Vakaa tarkoitus on osallistua tulevana vuonna mahdollisuuksien mukaan ainakin 2 kisaan ja tavoitteena on pitää hauskaa ja tuoda kalusto ehjänä kotiin. Ja ihan vähän ajaa kisaa jos ei muitten niin itseni kanssa. Sekavaa kirjoittelua mutta kai sen ymmärtää jos on nähnyt kirjoittajan... ![]()
Viimeksi muokannut Patu925 : 19.12.2009 01:48 Perustelu: typoja |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos tuntuu ettei jaksa 24h painaa putkeen, ei ole häpeä nukkua muutamaa tuntia sopivassa välissä. Ollaan jopa "isojen poikien" kanssa pohdittu olisiko se tosimielellä ajavillakin hyödyllistä pitää tunnin vapaaehtoinen unitauko ![]() Paperikarttasuunnistus kiinnostaa kyllä, toivottavasti kukaan ei vaan eksy väärään paikkaan niin että sanomista tulee..
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
||||
|
||||
![]() Kilpailun luonne
Minä miellän kilpailut kestävyyskilpailuiksi. Tiimin ja auton kestävyyttä koetellaan. Suunnistus on tapa löytää offroad haasteita (rasteja). Vastaavasti normaaleissa suunnistuskilpailussa rastit olisivat puun latvassa, kallioseinämällä tai järven pohjassa. Löytäminen ei riitä, vaan rasti pitää saavuttaa.
Uudet säännöt ovat hyviä. Voin sulkea takaluukun kokonaan kompuravinssillä ja siirtää hieman nopeamman vinssin eteen. Mielestäni ovetkin olisi voinut kieltää. Joissakin autoissa ovet lisäävät eteenpäin auton pituutta. Rakentelu on osa harrastusta. Aina voi jotain uutta rakentaa. Siirtyy sitten isompaan luokkaan. Ei rengaskoko kaikkea ratkaise, kuten tuloslistoista näkee. Tuloslaskentaohjelma tukee eri rasteja eri luokille. Jossain kisoissa on ollut liian vähän helposti saavutettavia rasteja. Jos vaikka originaalien listalle lisättäisiin pienipisteisiä rasteja. Lajiin voisi tutustua safari tyyliin. Kuitenkin olen mukana pitämässä hauskaa. Hampaat irvessä emme kisaa. Enemmän safari tyylillä mekin mennään. Hienoa on saada auto 24h jälkeen ehjänä maaliin.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 20.12.2009 09:23 |
![]() |
Luokat |
offroad suunnistus cup |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
Off Road suunnistus säännöistä ? | xJ-4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.09.2009 17:44 |
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
Off Road Suunnistus / Ajopäivät Tervakoskella | offipete | Tapahtumat | 13 | 18.09.2007 17:41 |
Off-Road Suunnistus-CUP | Paavo | Tapahtumat | 193 | 06.09.2006 08:01 |