![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Lämpömittaria pitää tietysti seurata koko ajan, ettei päästä konetta kiehumaan & polttamaan kannentiivistettä. Kone kun lämpiää "kesälämpöön", niin sen jälkeen voi noita levyjä työntää enemmän päällekkäin, jotta lämmöt pysyy kurissa. Lisäksi pitää dieselillä ajella yhtä pykälää pienemmällä vaihteella, jotta se kone kiertää reippaammin ja siten lämpiää paremmin & työntää lämpöä hyttiin. Toki tuo kennon putsaus auttaa silloin, kun kone muuten lämpiää normaalilämpöön, mutta kennosta ei tule lämpöä hyttiin. Tässä tapauksessa, kun edes se kone ei lämpiä normaalilämpöön, niin kiinnittäisin huomiota tuohon syylärin osittaiseen peittämiseen. Tätä tehdään ihan yleisesti tuolla raskaan kaluston puolella... ![]() Fiksummissa vehkeissä on oikein kaihtimet syylärin edessä... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
hj 60 ja 61 on sellanen verho orkkiksena.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Onko HJ:ssakin verho alunperin? Ne muutamat, joita olen itse tutkinut, ovat olleet ilman eikä ole näkynyt mitään vipujakaan tms.
Tästä olisi mukava saada kuva. Mihin verho tulee ja mistä sitä ohjataan?
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itelläkin verho ja alhaalla aina kun menee pakkasen puolelle ja nostan sitte keväällä vasta ylös. Ilman verhoa ei kone tahdo lämmetä jos pakkasta -10 astetta, verhon kanssa pelaa normaalisti. Verho peittää syylarin koko leveydeltä. Sehän lepattaa ajossa ja falskaa kyllä vähän ilmavirtaa. Levyllä voi kokeilla peittää aluksi vaikka vain puolet syylarista.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#7
|
|||
|
|||
![]() Uusi termostaatti, mikä?
Jos lämpöä ei tule edes ajossa, niin silloin tuo kennon likaisuus/hanan tukkoisuus yms lienee oikea suunta hakea vikaa.
Yksi mahdollisuus on kannentiiviste/kansi vika, tekeekö painetta jäähdyttimeen? (siis kupliiko paisuntasäiliössä?) Oletko kokeillut tuleeko paremmin lämpöä, jos takalämppärin hana on kiinni? jos tulee niin silloin tuo kenno tai hana lienee tukossa, tai hana ei aukea täysin.(jos kaikki ok, niin silloin ei suurta eroa takahanan asennolla. Tai syy voi olla huono vesipumppu, ks seuraava) Joskus carinassa meinas paleltua, kun vaihdoin vesipumpun: tarvikepumppu ei "jaksanut" kierrättä vettä yhtähyvin kuin edellinen. (ja ei muuten ollut ilman syy!) Termostaateissa on hirveitä laatueroja, alkuperäinen yleensä paras, kuumempi jos vara valita. tarviketermostaatti kauheimmillaan vuotaa kylmänä (ne pienet kolot tiivistepinnassa tai epäkeskeinen laippa), eivät aukene kunnolla (alkaa aukeamaan esim 85c:ssä täysin auki 100c), ja virtaus huono (virtausaukko pieni halkaisijaltaan, ja avautuu vähemmän) => kone ei tahdo lämmetä tyhjäkäynnillä, lämpenee huonosti myös ajossa, ja koneen lämmöt putoaa kun jää parkkiin käyntiin.(pahemmin kuin uudella alkuperäisellä termostaatilla) Ja sitten kesällä: raskaassa käytössä nostaa lämpöjä normaalista, jopa keittää. => Jos ei tietoa että joku nimenomainen termostaatti on paras: Ostakaa alkuperäinen, todennäköisesti paras vaihtoehto. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Hj61 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.06.2009 20:04 |
Myydään hj61-88 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 17.03.2009 09:39 |
Myyty HJ61 | LöpöLassi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 25.11.2008 23:27 |
M tai V: HJ61 | OffBeast | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 13.02.2006 17:20 |
M:hj61 | O/M/V Muut | 10 | 14.07.2005 20:21 |