Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.12.2009, 12:11
Jeti Jeti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.10.09
Sijainti: Espoo
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Suomentaisitko vielä tuon bensaversion polttoainekulujen laskentakaavan, kun ei ihan mennyt jakeluun?
Pelkkä arvio 15 l/100km ja 1,3 €/litra - jos ei kohdallaan kerro paremmat luvut

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.12.2009, 12:36
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Luvut on varmaan ihan ok seka-ajossa. Oma laskin vaan temppuili, ei huolinut nopeita naputteluita. Varmaan siltäkin virta vähissä...

Yllättävän suureksi tuo hintaero tuleekin. Ei ole koskaan tullut laskettua noin tarkkaan vertailemalla.
Autot on aina ostettu mielitekojen mukaan ja siinä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä...
(Onhan tuollainen V8 automaatilla aivan toisenlainen peli kruisailla kartanolla ja pyhisin kirkkoon, kuin paaaljon laiskempi TD).

Kannattaa käydä kokeilemassa molempia versioita ihan tien päällä ja perhe mukana.
He sen kuitenkin päättää, että mikä auto taloon tulee. Jos ostat väärän, niin joudut itsekin ulkoruokintaan...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.12.2009, 12:48
Jeti Jeti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.10.09
Sijainti: Espoo
Viestit: 12
Perusasetus

enemmän kalliimpaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Luvut on varmaan ihan ok seka-ajossa. Oma laskin vaan temppuili, ei huolinut nopeita naputteluita. Varmaan siltäkin virta vähissä...

Yllättävän suureksi tuo hintaero tuleekin. Ei ole koskaan tullut laskettua noin tarkkaan vertailemalla.
Autot on aina ostettu mielitekojen mukaan ja siinä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä...
(Onhan tuollainen V8 automaatilla aivan toisenlainen peli kruisailla kartanolla ja pyhisin kirkkoon, kuin paaaljon laiskempi TD).

Kannattaa käydä kokeilemassa molempia versioita ihan tien päällä ja perhe mukana.
He sen kuitenkin päättää, että mikä auto taloon tulee. Jos ostat väärän, niin joudut itsekin ulkoruokintaan...
Syyllinen minä jokatapauksessa olen - siitä on näyttöä.
Joo kustannukset kasvaa nopeati kun poltetaan kalliimpaa enemmän. Dieselille arvioin 10l/100km ja 1,0€/l.

Jos tollasella katuversio Rangella haluaa joskus metsään niin millainen rakennusprojekti siitä syntyy? ...ja mikä on SOA.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.12.2009, 13:03
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

SOA => Spring Over Axle, eli tarkoittaa lehtijousellisen auton jousien siirtoa akseleiden yläpuolelle.

Kierre- ja ilmajousitetussa autossa (esim. Range) jouset ovatkin jo valmiiksi akselien yläpuolella.

Palstalla on paljon range-experttejä, jotka mielellään kertovat tarkemmin & paremmin tarvittavista muutoksista kevyeen offiajoon.

Itse olen rassannut vuosikausia vaan noita wanhoja japseja...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Maasturi opel O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2008 15:09
O: maasturi Kellis O/M/V Ajoneuvot 0 22.02.2008 22:03
O: Maasturi noonse O/M/V Ajoneuvot 4 20.01.2006 00:02
O: MAASTURI O/M/V Ajoneuvot 2 25.12.2005 22:26
O: Maasturi nuppi O/M/V Muut 17 03.12.2005 18:10


Sivu luotu: 04:10 (GMT +2).