Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.12.2009, 12:38
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Toyon HDJ-80.
Kunhan vaan muistaa ostaa ehjällä alakerralla: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...ght=kklaakerit

__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.12.2009, 12:59
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

HDJ80 tai hj61
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.12.2009, 19:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Toyon HDJ-80.
Kunhan vaan muistaa ostaa ehjällä alakerralla: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...ght=kklaakerit
Ei mitään Toyotaa vastaan. Mutta, ei etulukosta kannata komin montaa tonnia maksaa. Paljon enempi autoa saa samaan rahaan kun ostaa jonkun muun ja sen etulukon vaikka ARB:ltä. Eli hinta ei HDJ:ssä korreloi mitenkään laadun kanssa.

Mutta kuten kysyttiin aiemmin, mikä on budjetti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2009, 19:30
Jeti Jeti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.10.09
Sijainti: Espoo
Viestit: 12
Perusasetus

Budjetti


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ei mitään Toyotaa vastaan. Mutta, ei etulukosta kannata komin montaa tonnia maksaa. Paljon enempi autoa saa samaan rahaan kun ostaa jonkun muun ja sen etulukon vaikka ARB:ltä. Eli hinta ei HDJ:ssä korreloi mitenkään laadun kanssa.

Mutta kuten kysyttiin aiemmin, mikä on budjetti.
Budjetti on venyväistä laatua eli enemmänkin voi maksaa jos säästyy turhilta murheilta, sudenkuopilta ja rahanmenolta jatkossa. Alustavasti toivoin selviytyväni alta 15 tonnin. Sitä mitä haen on vastinetta rahalle.
Pari kysymystä: Huoltoautoksi leimatut: montako turvavyötä niissä on ja onko niiden vakuutukset samat kuin tavallisen maasturin. Miten jatkossa näiden 90-lukulaisten käyttömaksut menee - meneekö painon mukaan vai tietääkö verottaja niiden hiilidioksidipäästöt. Jos painon mukaan niin eikö ne ammu ikävästi ylös?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2009, 19:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Smile

No jos erityisen luotettavan haluaa, niin Land Roverit voineei unohtaa saman tien. Mutta no jaa, kyllähän vanhat maasturit on yksilöitä ja aina niistä jotain pientä voi olettaa löytävänsä. Melkein sama juttu, osti vanhan Toyotan tai Land Roverin.

Ja kyllä kuten sanoit, ennen 2000-lukua valmistettujen verotus tulee nousemaan ylöspäin, koska niistä nuo tiedot puuttuu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2009, 22:25
dieselmoottori dieselmoottori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.05
Sijainti: Pirkkala, Finland.
Viestit: 133
Perusasetus

Osta uusi Niva. Mukava ajaa ja menee huonommassakin maastossa ei maksa hirveitä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.12.2009, 23:40
Skaleton Skaleton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.09
Sijainti: Hewitt'ss in nevada
Viestit: 100
Perusasetus

Itselläni on vain niukasti kokemusta, olen rakentanut kevyeeseen maastokäyttöön/arkiseen työajoon vain muutaman maasturin ja lisäksi jonkun ihan pelkästään maastoajoon omilla mailla. Kokemus myös rajoittuu Jeeppiin ja Tojotaan.

Siksi alan Rangesta. Siinä on vanhoissa malleissa varmasti paras jousitus vakiona. Moottori on upea v8 ja vikoja ehkä tämän palstan mukaan jonkin verran sähköpuolella sekä aavistuksen verran liian tehokas moottori voimansiirrolle. Mutta varmasti hyvä valinta jos nuo asiat on halukas korjaamaan, osia löytynee hyvin ja harrastajakaarti varmasti auttaa.

Jeeppi on maastureiden esikuva, itellä oli cherokee suoralla kutosella ja hyvin toimi. Maatilan isäntä osaa yleensä ajaa koneella niin, että sillä pääsee takaisinkin joten jeeppi ei varmasti ole huono valinta, siinä päivittävät joskus akselit järeämmiksi jos metsään ollaan menossa

Tojotassa joutuisi noitten vanhasnippujen takia valitsemaan turbollisen vaihtoehdon, jossa on yleensä lukkoakselit vakiona. Se on tervekätiselle hyvä valinta. Maastoon haluttaessa ainakin soa pitää tehdä HJ:hin ja hyvin, sen saa kilvelliseenkin vielä. Samaten jakoaskin välityksen muutos, sitten alkaa olla mahdollisuuksia myös metsän puolella vierailuun. HJ:t oli tojotalla vielä aika tasapainoisia ja suurimmat remontit oli puolen miljoonan välein, uudemmissa on korjaustarvetta jo reilun parinsadantuhannen kilsan jälkeen. Hyvällä ennakoinnilla sekin onnistuu ja ainahan nämä uudemmat mallit on käyttäjälle mukavampia ja tehokkaampia kuin vanhemmat.

Lyhyesti voi tähän vielä todeta, että jos haluaa luotettavuutta ja elämyksiä niin valitse tojota. Jos elämykset riittävät niin muutkin vaihtoehdot ovat hyvä valinta

Viimeksi muokannut Skaleton : 14.12.2009 23:45 Perustelu: y
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.12.2009, 00:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Muita vielä mainitsemattomia vaihtoehtoja olisi Pajero ja Patrol.

Tuohon rahaan saisi sopivasti kohtuu vähän ajetun 90-luvun lopun Pajeron, jossa on takana ja keskellä lukot vakiona, sekä kierrejouset takanakin joten ei tarvitse SOA tai muuta vastaavaa alkaa tekemään. 33 renkaat saa helposti otteeseen. HDJ:in verrattuna saisi uudemman ja vähemmän ajetun, ja oikeastaan vain se etulukko jäisi uupumaan, jonka voinee ostaa vaikka ARB:ltä jos slle jossain vaiheessa tulee tarve.

Uudempi Patrol taas oli Suomessa 90-luvulla yllättävän vähän myyty, mutta perusrakenteeltahan se on aivan saman tyylinen kuin HDJ tojota, eli edessä ja takana jäykät akselit. Takana tietyissä malleissa kytkettävä lukko ja vapautettava kallisuksen vakaaja, eli joustot ovat vakionakin luokkansa kärkeä. Etulukko siihenkin pitäisi itse ostaa erikseen, jos haluaa molemmat lukot kuten 80 sarjalaisessa on, mutta taitaisi siltikin jäädä Tojoa halvemmaksi, eli siinäkin saisi samaan rahaan uudemman ja vähemmän ajetun.

Land Roverita Defender ja RR Classic ainakin kaksi hyvää.

Toyotalta, Land Cruiser 90.

Entäs Mersun G?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Maasturi opel O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2008 15:09
O: maasturi Kellis O/M/V Ajoneuvot 0 22.02.2008 22:03
O: Maasturi noonse O/M/V Ajoneuvot 4 20.01.2006 00:02
O: MAASTURI O/M/V Ajoneuvot 2 25.12.2005 22:26
O: Maasturi nuppi O/M/V Muut 17 03.12.2005 18:10


Sivu luotu: 18:42 (GMT +2).