![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ei noita jenkkejäkään kannata aliarvioida, ovat vain hieman isompia kuin nuo japanin ihmeet. vaihdelaatikkohan se ainoa jenkin huonopuoli on, eli esim dodgessa kannattaa kattoa että lodju on vaihdettu.
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#2
|
|||
|
|||
![]()
No mitsuista halkee kannet edelleen käytit ihan miten siististi tahansa.
Nissaneissa se uudempikoneinen d22 yd25ddti koneeltaan melko paskaa, ihan uusissa taitaa olla vaivat jo korjattu pois, mutta ekoista katkee ketjut, alakerrat leviää, ja varaosaa ei ainakaan käytettynä taho löytää mistään... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos pidit Ford/Mazdaa huonoimpana niin en ole ihan samaa mieltä kanssasi. Noita on tuossa duunin puolesta katsellut ja tällä hetkellä taitaa olla vähävaivaisin Ford ikinä. Kertooko tämä Rangerin hyvästä vai Fordin yleisestä huonosta laadusta, niin siihen en ota kantaa. Mun mielestä vahvoja vehkeitä.
Yleisesti ottaen Rangerin suurin etu on pitkän hytin mukana tulevat kaappari mallin takaovet. Eli penkin taakse on helppo päästä ja silti lavallakin on tilaa muullekkin kuin vain kauppa kasseille. Tätä ovi mallia eivät muut tarjoa. Löytyyhän Rangerista vielä se todellinen neliovinenkin malli. Niitä on vain vähän harvassa. Tuon meillä kaks ja puol oviseksi kutsuttu versio on rehti paku eikä kakskäyttöauto. Eli jos sulla ei oo takapenkille tarvetta niin käy ihan mielenkiinnosta katsomassa. Niistä yleisimmistä ongelmista........käännön topparien nailon tulpat putoilee (1€ vika), takapöntön panta ruostuu puhki, apusimpukoissa väljää. Meitin pajalla ei ole ainoatakaan konetta jouduttu tekemään. Pari vaihteisto remppaa ja pari perärempaa kylläkin. Näissäkin tapauksissa ongelman ydin on ollut huollon laiminlyönti eikä niinkään auton huono laatu. Toyota ja Mitsu taitavat olla ainoat merkit jotka tarjoavat taka-akselille kunnon lukkoa. Nissaniin ja Fordiin ei taida saada muuta kuin sen vakiona olevan tasauspyörästön luistonrajoittimen (limited slip diff). Rangerin pikku puutteita ovat peilien lämmityksen ja raikkarin puute. Ilmastointeja alkaa olla 02 ja uudemmissa. Tuolta pohjalta kannattaa funtsia. Tärkeintä mielestäni on kuitenkin se, että ko. auto istuu omistajansa hanskaan ja tuntuu omalta. Jos myyt ihmiselle auton joka tälle ei sovi, niin toista autoa ei tarvitse myydä. Vaikka autossa ei ole mitään vikaa niin se ei vaan sovi jollekkin ja sellaisesta ei saa koskaan tyytyväistä käyttäjää. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itse ajelin edellisellä -99 mallisella Rangerilla reilun kaksi vuotta. Ostaessa oli mittarissa 200tkm ja itse ehdin sillä ajamaan n. 30tkm. Ainakaan minun aikana siinä ei ollut yhtään mitään vikaa ja olin muutenkin siihen erittäin tyytyväinen. Jämäkkä ajaa yms. tosin muista ei paljon ole kokemuksia. Enkä kyllä itse usko että mikään merkki olisi välttämättä sen kestävämpi kuin toinen.
Ehkä enemmän kuitenkin käytettyä ostaessa ratkaisee se miten autoa on pidetty ja huollettu. Sillä on myös suuri vaikutus kestävyyteen. Ja tuohon lukkoasiaan, niin ARB:ltä ainakin saa lukkuo rangerin taka-akselille. Viimeksi muokannut gikseri : 30.11.2009 21:39 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko varaosien laatu heikennyt??? | Flugfiske | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 15.08.2007 11:33 |
Starkin laatu | Holle | Chit-Chat | 11 | 20.01.2007 20:01 |
Foorumin laatu | Tumi | Chit-Chat | 93 | 07.02.2006 12:53 |
Laatu huononi entisestään vuonna 1991 | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 17.02.2004 22:40 | |
Laatu vinssi | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.12.2003 17:13 |