Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.11.2009, 18:11
tillikko tillikko ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.02.09
Sijainti: hollola
Viestit: 20
Perusasetus

vinssin kytkentä


Terska

Mikähän mahtaan olla vikana, kun vinssasin tai yritinvinssata en kerenny kun vetämään vaijerin ulos niin akut loppu auto oli kokoajan kännissä oisko mahollista et oon kytkenyt vinssin jotenkin väärin vai eikö laturi jaksa muka lataa akkuja vaikka auto on kokoajan käynnissä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.11.2009, 18:49
temetsu:n Avatar
temetsu temetsu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Pello
Viestit: 75
Perusasetus

12 vai 24v. Minkä kokoinen. Minkälainen/laiset akut ja laturi. 10000-13000lb 12v vinsseissä tuo virrankulutus 350-450ah. 24v puolet tuosta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.11.2009, 20:20
-Antti- -Antti- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temetsu Näytä viesti
10000-13000lb 12v vinsseissä tuo virrankulutus 350-450ah.
Ei saisi viilata pilkkua, mutta mitähän tuo haluaa sanoa?

Ah = ampeeritunti = sähkövarauksen yksikkö
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.11.2009, 21:04
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Antti- Näytä viesti
Ei saisi viilata pilkkua, mutta mitähän tuo haluaa sanoa?

Ah = ampeeritunti = sähkövarauksen yksikkö
eikös se nyt mee niin et jos kulutus on vaik 450ah ja akku esim.95ah niin täydellä akulla pitäs virtaa riittää 95/450x60 eli noin 12.5minuuttia.. siis optimaalinen arvo mut todellisuudes voi olla ei kestä montaa minuuttia.... siis jos auto ei käynnissä
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.11.2009, 21:28
-Antti- -Antti- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
eikös se nyt mee niin et jos kulutus on vaik 450ah ja akku esim.95ah niin täydellä akulla pitäs virtaa riittää 95/450x60 eli noin 12.5minuuttia.. siis optimaalinen arvo mut todellisuudes voi olla ei kestä montaa minuuttia.... siis jos auto ei käynnissä
Ajoin takkaa sitä että : kulutus on ampeereja A ja se akkuun varautunut sähkö mitataan yksikköllä ampeeritunti Ah. Eli puhuttaisiin asioista suunnilleen oikeilla nimillä niin pysyis joku tolkku näissä jutuissa. Monessa yhteydessä sotketaan sulavasti energian (kWh) ja tehon (kW) yksiköt, samoin kuin nämä ampeerit ja ampeeritunnit. Se on vähä sama kun toinen puhuu äidistä ja toinen tyttärestä.

Tuo on totta että esim 100Ah akusta saa irti teoriassa 100A virran tunnin ajan tai vastaavasti 1A virran sata tuntia. Käytännössä lyijyakusta ei saisi ottaa kun 70% nimellisestä varauksesta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.11.2009, 21:42
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Antti- Näytä viesti
Ajoin takkaa sitä että : kulutus on ampeereja A ja se akkuun varautunut sähkö mitataan yksikköllä ampeeritunti Ah. Eli puhuttaisiin asioista suunnilleen oikeilla nimillä niin pysyis joku tolkku näissä jutuissa. Monessa yhteydessä sotketaan sulavasti energian (kWh) ja tehon (kW) yksiköt, samoin kuin nämä ampeerit ja ampeeritunnit. Se on vähä sama kun toinen puhuu äidistä ja toinen tyttärestä.

Tuo on totta että esim 100Ah akusta saa irti teoriassa 100A virran tunnin ajan tai vastaavasti 1A virran sata tuntia. Käytännössä lyijyakusta ei saisi ottaa kun 70% nimellisestä varauksesta.


Eipä vissiin korjaantunut kytkentä noilla ohjeilla?

Tarkistitko akun, rele boxin napaisuuden, releboxin ja vinssin välisen kytkennän ( yleensä 3 johtoa). 12v 12v vinssille . jne...

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.11.2009, 21:54
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.785
Perusasetus

Ei sitä oikein voi väärin kytkeä niin ettei tulisi sitten savuakin johdoista.
Laturihan ei lataa juuri mitään tyhjäkäynnillä. Ei ainakaan niin paljon kuin vinssi kuluttaa. Edes ulos kelatessa.

Kyllä periimäinen syy taitaa olla paska akku. Tai sitten vinssin jarru jumittaa todella pahasti uloskelauksella ja ottaa koko perkeleesti virtaa.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.11.2009, 07:38
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Angry

Mitä !


Kyllä varmaan osa ymmärsi mistä on kysymys, mutta täällähän on tarkoituskin AINA saivarrella ja kiinnittää huomio johonkin muuhun kuin itse asiaan, siis olkoon tämäkin kommentti ilman herneitä ja kossua.

Sähkövinssin ominaisuus on valitettavasti tuo virran, sähkön tai energian kulutus ja ainoa keino on olla vinssaamatta ja hankkia lompakkotalja jos ei laturi toimi kunnolla ja akkuja ole tarpeeksi.
Laturin välityksiä muuttamalla saadaan tyhjäkäynnilläkin tulemaan sitä itteensä.

Kiitos ja näkemiin

P.S akuissa luultavammin vika ? niin ja pitäsi olla tuommoinen vähintään 100Ah:n laturi
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita

Viimeksi muokannut sjeeppi : 26.11.2009 07:43 Perustelu: Siirretty pilkun paikkaa kahdesti.... ei toimi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.11.2009, 08:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Kyllä varmaan osa ymmärsi mistä on kysymys, mutta täällähän on tarkoituskin AINA saivarrella ja kiinnittää huomio johonkin muuhun kuin itse asiaan, siis olkoon tämäkin kommentti ilman herneitä ja kossua.

Sähkövinssin ominaisuus on valitettavasti tuo virran, sähkön tai energian kulutus ja ainoa keino on olla vinssaamatta ja hankkia lompakkotalja jos ei laturi toimi kunnolla ja akkuja ole tarpeeksi.
Laturin välityksiä muuttamalla saadaan tyhjäkäynnilläkin tulemaan sitä itteensä.

Kiitos ja näkemiin

P.S akuissa luultavammin vika ? niin ja pitäsi olla tuommoinen vähintään 100Ah:n laturi
Akut varmaan eka uusiks, harkitse vielä niitä laturi muutoksia. Et varmaan jatkuvasti vinssaa niin vältä ylilatausta "normaali" käytössä.

Jos kuitenkin vaihdat laturin niin huomaa että se lataan 100A mutta vinssi vetää 300-400A (ehkä enemmänkin) joten sähkö loppuu joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Tarkoitin vaan ettet riko mitään järjettömillä mitoituksilla jotka ei kuitenkaan korjaa lähtötilannetta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.11.2009, 09:18
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

kannattaa tarkistaa maadotukset.
__________________
Älä rääkkää sitä !
No enhä minä rääkkääkkään!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.11.2009, 19:16
temetsu:n Avatar
temetsu temetsu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Pello
Viestit: 75
Perusasetus

Juu olis varmaan pitäny laittaa a / h, niin sähköinsinööritkin käsittää jutun juuren
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.11.2009, 22:23
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Viestit: 688
Perusasetus

Mikä vinssi? Kyllä pitäis tyhjänä jaksaa kelata auto käynnissä paskoillakin akuilla. Tarkista vielä asennusohjeesta releistön ja vinssin väliset liitännät (ainakin jos niihin on koskettu), kiinavinsseissä ei aina päde vanha ohje: väri väriin ja loput maihin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.11.2009, 12:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uazJanne Näytä viesti
Mikä vinssi? Kyllä pitäis tyhjänä jaksaa kelata auto käynnissä paskoillakin akuilla. Tarkista vielä asennusohjeesta releistön ja vinssin väliset liitännät (ainakin jos niihin on koskettu), kiinavinsseissä ei aina päde vanha ohje: väri väriin ja loput maihin.
Ilmassa pitäisi olla savua jos väärin kytketty, sen verran tehoa paskassakin akussa.
Kytkentä toki kannattaa tarkastaa, olis pitänyt jo ennen akkuun kytkemistä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kytkentä ohjeitta.. oojiikoo Tekniikka & Jutustelu 3 12.02.2009 10:18
O: vinssin kytkentä vipu.. kala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.09.2007 20:10
Vinssin solenoidipaketin kytkentä? FinnDRZ Tekniikka & Jutustelu 17 08.02.2006 19:16
Perävaunupistokkeen kytkentä ? Tekniikka & Jutustelu 19 07.07.2005 12:13
Vinssi ja vinssin kopiot. vinkkejä vinssin ostoon! Glutton Tekniikka & Jutustelu 7 03.07.2005 12:49


Sivu luotu: 17:36 (GMT +2).