![]() |
vinssin kytkentä
Terska
Mikähän mahtaan olla vikana, kun vinssasin tai yritin:rolleyes:vinssata en kerenny kun vetämään vaijerin ulos niin akut loppu auto oli kokoajan kännissä oisko mahollista et oon kytkenyt vinssin jotenkin väärin vai eikö laturi jaksa muka lataa akkuja vaikka auto on kokoajan käynnissä |
12 vai 24v. Minkä kokoinen. Minkälainen/laiset akut ja laturi. 10000-13000lb 12v vinsseissä tuo virrankulutus 350-450ah. 24v puolet tuosta
|
Lainaus:
Ah = ampeeritunti = sähkövarauksen yksikkö |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuo on totta että esim 100Ah akusta saa irti teoriassa 100A virran tunnin ajan tai vastaavasti 1A virran sata tuntia. Käytännössä lyijyakusta ei saisi ottaa kun 70% nimellisestä varauksesta. |
Lainaus:
Eipä vissiin korjaantunut kytkentä noilla ohjeilla? Tarkistitko akun, rele boxin napaisuuden, releboxin ja vinssin välisen kytkennän ( yleensä 3 johtoa). 12v 12v vinssille . jne... TEMÄHIK |
Ei sitä oikein voi väärin kytkeä niin ettei tulisi sitten savuakin johdoista.
Laturihan ei lataa juuri mitään tyhjäkäynnillä. Ei ainakaan niin paljon kuin vinssi kuluttaa. Edes ulos kelatessa. Kyllä periimäinen syy taitaa olla paska akku. Tai sitten vinssin jarru jumittaa todella pahasti uloskelauksella ja ottaa koko perkeleesti virtaa. |
Mitä !
Kyllä varmaan osa ymmärsi mistä on kysymys, mutta täällähän on tarkoituskin AINA saivarrella ja kiinnittää huomio johonkin muuhun kuin itse asiaan, siis olkoon tämäkin kommentti ilman herneitä ja kossua.
Sähkövinssin ominaisuus on valitettavasti tuo virran, sähkön tai energian kulutus ja ainoa keino on olla vinssaamatta ja hankkia lompakkotalja jos ei laturi toimi kunnolla ja akkuja ole tarpeeksi. Laturin välityksiä muuttamalla saadaan tyhjäkäynnilläkin tulemaan sitä itteensä. Kiitos ja näkemiin P.S akuissa luultavammin vika ? niin ja pitäsi olla tuommoinen vähintään 100Ah:n laturi |
Lainaus:
Jos kuitenkin vaihdat laturin niin huomaa että se lataan 100A mutta vinssi vetää 300-400A (ehkä enemmänkin) joten sähkö loppuu joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Tarkoitin vaan ettet riko mitään järjettömillä mitoituksilla jotka ei kuitenkaan korjaa lähtötilannetta. |
kannattaa tarkistaa maadotukset.
|
Juu olis varmaan pitäny laittaa a / h, niin sähköinsinööritkin käsittää jutun juuren:D
|
Mikä vinssi? Kyllä pitäis tyhjänä jaksaa kelata auto käynnissä paskoillakin akuilla. Tarkista vielä asennusohjeesta releistön ja vinssin väliset liitännät (ainakin jos niihin on koskettu), kiinavinsseissä ei aina päde vanha ohje: väri väriin ja loput maihin.
|
Lainaus:
Kytkentä toki kannattaa tarkastaa, olis pitänyt jo ennen akkuun kytkemistä;) |
Sivu luotu: 05:11 (GMT +2). |