![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
7 § Ajo-oikeuden laajuus Ajo-oikeuden haltija saa kuitenkin 1 momentista poiketen kuljettaa muualla Suomessa kuin Ahvenanmaan maakunnassa myös muita ajoneuvoja seuraavasti: 3) ajoneuvojen huolto- ja korjaustyötä tekevä, jolla on C-luokan ajo-oikeus, saa suorittaa D- tai D1-luokan ajoneuvon tai E-luokan ajoneuvoyhdistelmän huolto- tai korjaustoimenpiteen taikka katsastamisen edellyttämän siirron tai koeajon D- tai D1-luokan ajoneuvolla ilman matkustajia tai E-luokan ajoneuvoyhdistelmällä ilman kuormaa; 3 a) muuta ajoneuvojen huoltotyötä tekevä, jolla on C-luokan ajo-oikeus, saa suorittaa 3 kohdassa tarkoitetun ajoneuvon tai ajoneuvoyhdistelmän huoltamisen edellyttämän siirron kohdassa mainituin edellytyksin yrityksen varikkoalueella; 6) ajoneuvon katsastaja tai hyväksynnän suorittaja, jolla on C-luokan ajo-oikeus, saa koeajaa D- tai D1-luokan ajoneuvoa tai E-luokan ajoneuvoyhdistelmää sen katsastamiseen tai liikenteeseen hyväksymiseen kuuluvassa koeajossa; 7) pelastusauton kuljettaja, jolla on C-luokan ajo-oikeus, saa tässä tehtävässä toimiessaan kuljettaa D- tai D1-luokan ajoneuvoa taikka E-luokan ajoneuvoyhdistelmää hälytystehtävän hoitamiseen sekä pelastustoimen tehtävien harjoitteluun ja koulutukseen liittyvissä ajoissa ja E-luokan ajoneuvoyhdistelmää tehtävään liittyvän kaluston huoltoon ja korjaukseen liittyvissä siirtoajoissa. Eli nyt on rajoitettu kuljettajan status joka sitä siirtelee, aiemmin sen sai tehtä masa meikäläinen ilman sen kummempaa tarkoitusta..
__________________
KYM Viimeksi muokannut AtteL : 18.11.2009 21:03 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ette ilmeisesti ymmärtäneet kysymystä.
Siis näin itse ymmärsin: kärryn kokonaismassa on 2500kg, omamassa 500kg, jos kyydissä on 200kg klapeja, tulkitseeko poliisi kärrynpainoksi A: 700kg eli todellinen paino B: 2500kg koska kärry on kuormattu eli kokonaismassa.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tietysti tapoja ja tyylejä on yhtämonta kun poliisejakin...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pari vuotta sitten lehdissäkin puitiin ja oli kuulemma sakkoja maksettu takaisin koska olivat väärin perustei sakottaneet.(mullakin jossain yks lehti jossa artikkeli)
Eli aiemmin ei vaikuttanut otteeseen merkitty kokonaismassa vaan ainoastaan juurikin senhetkinen kärryn omamassa+ kyydissäolevan kuorman massa. Se oli sitten poliisien henkilökohtainen oivoi jossei vaakaa ollut mukana tai esim katsastuskonttoria lähellä. Ja ajokorttiasiat on ihan erikseen,ei puututa nyt niihin vaan ainoastaan noihin otteiden ja todellisten massojen lukemiin. Veikaan myös että poliisilaitoksella olivat sotkeneet juurikin nuo kortti ja kytkentämassat keskenään. Hetkellisen haeskelun tuloksena en ainakaan löytänyt miksei saisi vetää >traikku omamassa 500kg+lasti esim450kg (Traikun kokonaismassa 1200kg) jos jarrullinen max 1000kg veturin otteessa. (laitoin eri painot kuin ekaan kysymykseen)
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 18.11.2009 21:25 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuo mun oli täysin eri esimerkki.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta aiemminhan oli kysymys SAAKO sitä yhdistelmää kuljettaa, topicin aloittaja ei kertonut oleellisia tietoja kuljettajan ajokortin kirjaimista. Rautalankaa: Tuo ylläoleva kärri jossa nuo 200kg klapeja ja -87 corolla jolla saa vetää max. 1000kg kytkettyä kärriä. 1. OK,saa ajaa jos kuskilla on pikku e. Peruste: Kärrin kokonaismassa (2500kg ylittää korollan OMAN MASSAN. Ja TODELLINEN paino on tuo 700kg, (korollan sallittu1000kg) 2. Muuten sama, mutta klapeja 1300kg Kortti riittää, mutta punnittaessa kytkentämassan ylitys ja sakko. 3. Kuten edellä, mutta klapeja 4000kg(!), = kytkentä-, ja akselimassojen ylitys> isommat sakot ja laitteet jää tienviereen levikkeelle>matka keskeytetään. 4. Jälleen sama korolla -87 ja kuskilla vain B kortti. Sama kärri tyhjänä perässä. Seuraus: Ainoastaan kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta, edell. ylemmän luokan ajo-oikeutta> 14 päiväsakkoa ja kortti pois vähintään kuukaudeksi. Ainoastaan tietyissä tapauksissa varmuudella kuorman paino voidaan todeta ilman vaakoja, esim. sementtisäkit 40kg/kpl ym. Eli 2 asiaa liittyy osittain toisiinsa ja ne täytyy ymmärtää..
__________________
KYM |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No lisätään faktaa kysymykseen kun en huomannut sitä laittaa.
Kyseessä siis toyota hilux 4x4 -01 ,max jarrullinen 2250kg Traileri kokonaismassa 3500kg, omamassa 700kg eli kantavuus 2800kg. Ja kysytty siis että saako tuolla yhdistelmällä kuljettaa kärryssä esim mönkkäriä tai kahta. Ja vastaus oli ollut ettei missään tapauksessa koska kärryn kokonaismassa tuo 3500kg. Eikä edelleenkään puututa siihen ajokorttiin. Kirjaimia vaikka koko aapinen ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Joskus olen kuullu tuosta ylikuorma säännöstä semmosta et jos kuormatessa ei pystytä varmistamaan kuorman painoa, saa olla 5% ylikuormaa.
Mutta jos kuorman paino tiedetään (esim pyöräkuormaajassa vaaka) ei saa olla ylikuormaa.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eli vielä sotkeakseni koko topiikkia niin. Bluevan tarkoittaa että auto jolla saa vetää 2250kg jarrullista mutta perässä onkin kärry jonka otteessa oleva kokonaismassa on 3500kg Onko se laiton yhdistelmä vaikka kärry olisi tyhjä vai saako siihen kärryyn lastata tavaraa kunnes 2250kg tulee täyteen????
Sotkiko vaiko selvensikö???? ![]()
__________________
Mitä vittuu se mulle kuuluu, mitä mulle kuuluu? |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja jos lavalla on tietyn painoista kappaletavaraa niin silloin ei oo mitään epäselvää. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllähän sillä hilulla ja tuolla kärrillä saa vetää 2 mönkkäriä, jopa 3. Eikös ne keskimäärin paina jotain 400kg/kpl? Sinua on siis jossain huijattu ja petkutettu.. ![]()
__________________
KYM |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Niimpä!
Ja vielä ihmetyttää se että täysin tyhjänä saisi mukamas vetää mutta ei yhtään kuormaa. Taitaa olla paras ettei kiusaa paikallispoliiseja enempää vaan pyytää esim liikkuvilta(tai joltain muulta viranomaiselta) pykälät/asetukset ja mukaan lakipykäläsuomirauma sanakirjan.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Perävaunun massa jarruin | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.04.2009 08:40 |
2L versus 2L-T??? | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 09.05.2008 14:47 |
FJ 60 / 62 VERSUS HJ 60 / 61 , 4" korotus | Houjou | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 03.03.2008 18:10 |
Pohjamaalin päälle massa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.02.2008 22:59 | |
RR kokonaispaino? | Micke | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.01.2004 21:30 |