Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.11.2009, 00:27
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

bnuopnbunbuynuwbp


Mikähän mahtais olla AKEn kanta asiaan jos soittas ja kysyis?Ainaki joskus tulkinta ohje oli jotenki näin et "lähinnä oleva koko" eli ko. tapaukses yritettii saada hiluksiin 32"rengasta tietämättä tota jenkkien optio listaa ja sit stro sano sillon et 32"on 801 millii halk. kun suurin laskennallinen olis ollu 800 milii.Eli kolme kakkost ei saanu muutos katsastettua kun oli YHDESTÄ millistä kiinni.Myöhemmin kysyin AKEsta asiaa ja sanottiin et ei se noin mee,kolmekakkosen ois oikeesti saanu koska se on lähinnä oleva koko.Eli katsastus konttorilla neuvoivat 100%väärin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.11.2009, 13:52
Rippe Rippe ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.01.09
Sijainti: Tarvasjoki
Viestit: 3
Perusasetus

Kuulostaa niin perinteiseltä...
Eikä noita "32" saa sitten siihen koko ylitykseen jota ei tarvii leimata? Eli jos otteessa on jo 31"
Löytyiskö joltain sellainen raapustus jolla vois yrittää edes neuvotella katsurin kanssa? Turbosta kun kävin juttelemassa, niin takajaloilleenhan ne hyppäs.. =S Suu vaahdossa selitti ettei bensakone kelpaa verrokiksi! Vois olla helpompaa yrittää vääntää rautalangasta kun on jotain mitä esittää. Eli jos joltain löytyis joku todistus.
Kiitos ja kumarrus.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.11.2009, 20:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Mikähän mahtais olla AKEn kanta asiaan jos soittas ja kysyis?Ainaki joskus tulkinta ohje oli jotenki näin et "lähinnä oleva koko" eli ko. tapaukses yritettii saada hiluksiin 32"rengasta tietämättä tota jenkkien optio listaa ja sit stro sano sillon et 32"on 801 millii halk. kun suurin laskennallinen olis ollu 800 milii.Eli kolme kakkost ei saanu muutos katsastettua kun oli YHDESTÄ millistä kiinni.Myöhemmin kysyin AKEsta asiaa ja sanottiin et ei se noin mee,kolmekakkosen ois oikeesti saanu koska se on lähinnä oleva koko.Eli katsastus konttorilla neuvoivat 100%väärin.
Nyt ollaan kuutamolla koko jutun kanssa. Milli on milli ja se on liikaa eroa. Ja toisekseen, koko katsotaan STRO:n normimittojen sarakkeesta, ei maksimista. Kukahan AKE:ssa on muka rengaskokoasioissa joustanut?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2009, 00:50
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Vanha juttu..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Nyt ollaan kuutamolla koko jutun kanssa. Milli on milli ja se on liikaa eroa. Ja toisekseen, koko katsotaan STRO:n normimittojen sarakkeesta, ei maksimista. Kukahan AKE:ssa on muka rengaskokoasioissa joustanut?
Joo,täst on monta vuotta et onpa stro tainnu päivittyä.Mut sillon 32"oli lähinnä oleva koko.31"olis ollu sit 20millin päässä,joten 32"olis pitäny katsurin neuvoa.Kysymys ei sinällään ollu joustosta vaan oikeasta tulkinnasta.Tää samainen katsuri revitytti karjapuskureita pois koska EU direktiivi kieltää ne paketti autoissa.Virhe sekin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.12.2009, 13:50
oojiikoo:n Avatar
oojiikoo oojiikoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 546
Perusasetus

jeps, taroon saatiin leima 33" renkaille. Kiitokset kaikille ketkä auttoivat tarpeellisten lappujen saannissa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.12.2009, 16:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Joo,täst on monta vuotta et onpa stro tainnu päivittyä.Mut sillon 32"oli lähinnä oleva koko.31"olis ollu sit 20millin päässä,joten 32"olis pitäny katsurin neuvoa.Kysymys ei sinällään ollu joustosta vaan oikeasta tulkinnasta.Tää samainen katsuri revitytti karjapuskureita pois koska EU direktiivi kieltää ne paketti autoissa.Virhe sekin.
Ei ole STRO noilta osin muuttunut. Katsuri-frendisi on katsonut kokotaulukkoja ristiin: 205R16 koosta max. sarakkeesta 749 mm (norm. 736 mm), ja 32x11.50R15 norm. sarakkeesta 801 mm. Tätä ei AKE hyväksy. Arvaa vaan onko asiaa pengottu perinpohjin aikoinaan...

Karjapuskureita on saanut olla pakettiautoissa (N1) 1.5.1999 asti, tämän jälkeen hyväksyttiin valoraudat 25.5.2007 asti, jonka jälkeen käyttöönotetussa saa olla vain E-tyyppihyväksytty valorauta. Nelivetoisissa pakuissa (N1G) sai karjapuskuri olla tuonne 25.5.2007 asti. En tiedä miten tätä on teilläpäin tulkittu...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.12.2009, 00:16
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Nå kehvelsson..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei ole STRO noilta osin muuttunut. Katsuri-frendisi on katsonut kokotaulukkoja ristiin: 205R16 koosta max. sarakkeesta 749 mm (norm. 736 mm), ja 32x11.50R15 norm. sarakkeesta 801 mm. Tätä ei AKE hyväksy. Arvaa vaan onko asiaa pengottu perinpohjin aikoinaan...

Karjapuskureita on saanut olla pakettiautoissa (N1) 1.5.1999 asti, tämän jälkeen hyväksyttiin valoraudat 25.5.2007 asti, jonka jälkeen käyttöönotetussa saa olla vain E-tyyppihyväksytty valorauta. Nelivetoisissa pakuissa (N1G) sai karjapuskuri olla tuonne 25.5.2007 asti. En tiedä miten tätä on teilläpäin tulkittu...
Joo,tommosia mittoja ne oli.Paitsi -89 hilus ne oli jotku reinforced rungot ja eiks niille ollu eri mitta?ja eikös EU direktiivi ollu se joka nimenomaan kielsi nautaraudat?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.12.2009, 00:24
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Joo,tommosia mittoja ne oli.Paitsi -89 hilus ne oli jotku reinforced rungot ja eiks niille ollu eri mitta?ja eikös EU direktiivi ollu se joka nimenomaan kielsi nautaraudat?
Samat mitat on RF:lle myös. EU:stahan se jalankulkijan suojelu -direktiivi, vai mikä lie sitten nimeltään onkaan, on peräisin, mistä syystä nautaraudat pannattiin henkilö- ja pakettiautoissa. Kuorma-autolla kun törmää niin se kai sattuu sitten niin paljon enempi ettei oo väliä oliko nautarautaa välissä vai ei.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.12.2009, 00:38
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

tätä mun uneni ties..


oonkohan mä täs nyt se Turhapuro?No joo,mut tässähän just huomattiin et pykälis tosiaan olis viilaamisen varaa.Lohjan konttori sanoo yhtä,toinen toista ja AKE kolmatta.Kuka niist on oikeessa?tiesikö täs mun tapaukses inssi mist oikeen luetaan?tiesikö AKE?käytännössä konttoreilla leimataan yhtä ja toista muutosta ja vaikka minkälaisia surmanloukkuja kun taas toiset jopa saivartelevat onko se puhki vai ei?Moni kohtalotoverini syystäkin ihmettelee kenen sanaan voi luottaa.Mun mielestä pykäliä pitäs tehdä jotenkin tapaus kohtaisemmiksi kun nyt samat pykälät on yritetty väkisin sovittaa hyvin erilaisiin autoihin.Mitenkähän homma muuttuu kun (jos)AKE lopetetaan?kaikki muutoksest sallittuja??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ60 renkaiden muutoskatsastus samid Tekniikka & Jutustelu 17 27.06.2007 11:47
Toyota lj 70 renkaiden muutoskatsastus Mikedeus21 Tekniikka & Jutustelu 19 03.12.2006 00:39
renkaiden muutoskatsastus Tekniikka & Jutustelu 0 14.07.2006 16:12
VW Taron lukot jambo72 Tekniikka & Jutustelu 23 28.12.2004 21:17
VW Taron mittarinvaijeri jambo72 Tekniikka & Jutustelu 1 13.12.2004 09:06


Sivu luotu: 08:46 (GMT +2).