Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2009, 10:03
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Tuon halkaistavan laatikon yleensä hajoittaa tuo ryhmäpyörän laakereiden hajoaminen. Juurikin tuon suuren alkuperäisen välyksen takia jolloin ryhmäpyörään kohdistuvat voimat välittyy akselille neulalaakereiden päistä, eikä tasisesti koko laakerin matkalta. Samoiten tuo vanhan mallin halkaistava laatikon rattaiden vinouskulmat on sellaiset että ryhmäpyörälle tulee päittäis kuormaa. Uudemmissa laatikoissa kuten BJ75 tai LJ:ä hampaiden vinouskulmat kumoaa päittäisvoimat jolloin ryhmäpyörä selviää helpommalla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2009, 10:28
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Hämäävä toi mun jakiksen 3F merkintä koska kun noita räjäytyskuvia katon niin luulisi että se onkin 4F tai 5F???? 3Fn kuva näyttäisi ihan 1-osasen jakiksen sisuksilta. No purkamatta ei tiedä ja valinnanvaraakin mulla olis koska löytyy myös 2kpl hj-60 splitcaseja ja yks hj-61 alipainemallikin mutta jos ratkaisevat erot tulee vasta LJ tai BJ-75 lootissa niin ei taida kannattaa. Killerwo ihan selvästi on perehtynyt näihin lootiin kun tulee tollasta faktaa.

Viimeksi muokannut mikjus : 11.11.2009 10:30
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2009, 10:54
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Voi olla nuissa 89 ja 90 hj61 laatikoissa on tuo rattaiden kätisyys käännetty niin ettei kuormaa tule ryhmäpyörälle. En mee takuuseen kun en muista. Mutta aukaisemallahan se selviää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2009, 11:02
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Nyt sitten kun välitys tulee niin eihän noilla mallieroilla ole merkitystä. Tais siis eiks siin tulekkin uus rataspari hitaalle puolelle ja niiden hampaiden vinous voi taas olla kumpaan suuntaan tahansa muuhun lootaan verrattuna.

Viimeksi muokannut mikjus : 11.11.2009 11:26
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2009, 11:47
Artzi_ip:n Avatar
Artzi_ip Artzi_ip ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.07
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 433
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Nyt sitten kun välitys tulee niin eihän noilla mallieroilla ole merkitystä. Tais siis eiks siin tulekkin uus rataspari hitaalle puolelle ja niiden hampaiden vinous voi taas olla kumpaan suuntaan tahansa muuhun lootaan verrattuna.
varmaan se auttaisi asiaa jos se vinous on samaan suuntaan kuin muissakin. mutta itselle on juuri valmistunut jakolaatikon rattaat jotka onki suora hampaisia. näillä ei ainakaan tule niitä laakerin syönti ongelmia. tokihan ne ovat vähän äänekkäämmät mutta eihän siellä metässä 200:ataa ajeta. tai siis ainakaan minä en aja. ja toinen hyvä puoli nuissa suorissa hampaissa on että ne varmasti kestää. kun on saatu kokeiltua nuo rattaat omassa bj.ssä niin saatan mahdollisesti alkaa markkinoimaan niitä. ne ainakin on huomattavasti halvempia. 3.1 välitykselle tulis hintaa noin 400 €
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2009, 12:45
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Kyllä nimenomaan tulee päittäis kuormaa ryhmäpyörälle jos vetävä ratas on vinohampainen ja pikkupuolen ratas on suorahampainen. Koska suorahampainen ei kumoa vinonrattaan päittäiskuormaa. Mutta se että hajoaako laatikko maastokäytössö ja vähillä kilometreillä niin on arvoitus, ei varmaan hajoa. Eriasia on kun on vääntö ja tehoa paljon tai tulee paljon ajettua.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2009, 19:56
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Tässä kurkkaus rojektina olevan jakiksen sisään. Onks noi rattaat nyt hyvin vai huonosti päin? Ite kun en sen enempää oo asiaan tutustunut niin funtsin että kun noi hammaskulmat on vastakkain niin eiks se sillon ole hyvä?


Sit täs on yks osissa oleva jakis joka oli 1984 hj-60 h55f perässä.


Pari vuotta sitten ostin ehjän splitcasen joltain ja tää on käsittääkseni 4-vaihteisesta hj-60 otettu. Nyt nostin ekaa kertaa jakiksen siitä laatikosta ulos missä se tuli matkahuollossa No tässähän oliskin sit ollu toi alkuperänen pto peitelevykin


Näissä kaikissa kolmessa toi akselin paksuus oli 34mm.

Nii ja Maajussi just tsekkas et HJ-61 jakiksessa noin on samaan suuntaan ja ilmeisesti sitä mallina käyttäen on ne 3.22 rattaat tehty.

Viimeksi muokannut mikjus : 11.11.2009 20:10
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 21:22 (GMT +2).