![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt sitten kun välitys tulee niin eihän noilla mallieroilla ole merkitystä. Tais siis eiks siin tulekkin uus rataspari hitaalle puolelle ja niiden hampaiden vinous voi taas olla kumpaan suuntaan tahansa muuhun lootaan verrattuna.
Viimeksi muokannut mikjus : 11.11.2009 11:26 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä nimenomaan tulee päittäis kuormaa ryhmäpyörälle jos vetävä ratas on vinohampainen ja pikkupuolen ratas on suorahampainen. Koska suorahampainen ei kumoa vinonrattaan päittäiskuormaa. Mutta se että hajoaako laatikko maastokäytössö ja vähillä kilometreillä niin on arvoitus, ei varmaan hajoa. Eriasia on kun on vääntö ja tehoa paljon tai tulee paljon ajettua.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tässä kurkkaus rojektina olevan jakiksen sisään. Onks noi rattaat nyt hyvin vai huonosti päin? Ite kun en sen enempää oo asiaan tutustunut niin funtsin että kun noi hammaskulmat on vastakkain niin eiks se sillon ole hyvä?
Sit täs on yks osissa oleva jakis joka oli 1984 hj-60 h55f perässä. Pari vuotta sitten ostin ehjän splitcasen joltain ja tää on käsittääkseni 4-vaihteisesta hj-60 otettu. Nyt nostin ekaa kertaa jakiksen siitä laatikosta ulos missä se tuli matkahuollossa ![]() ![]() Näissä kaikissa kolmessa toi akselin paksuus oli 34mm. Nii ja Maajussi just tsekkas et HJ-61 jakiksessa noin on samaan suuntaan ja ilmeisesti sitä mallina käyttäen on ne 3.22 rattaat tehty. Viimeksi muokannut mikjus : 11.11.2009 20:10 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Riskiretkellä jo räikkä hieman temppuili ja välillä veti hieman tehottomasti. No nyt sitten auto seisonut ja menin starttailemaan ja kuuluu vaan rak rak raki jostain releestä. No koputtelemaan starttia ja ei auttanut. Aattelin sitten vetää autoa vinssillä pari metrii et sais mäkistartin mut räikän releetkin sanoo vaan rak rak rak. No arvasin et perskule se on päävirtakatkasin taas huonona. Pitäs hommata parempi mikä kestää vinssien virrat kun ei ilmankaan uskalla. No hioin taas pinnat ja shimmasin ton tiukemmaks niin taas toimii aikansa. Oikeesti toi se varmaan taas ollu kaikkien jännitedroppien syypää.
Pientä hitsaamista havaittavissa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuohon päävirtakytkimen kärkien hitsaantumiseen olen itse tehnyt sellaisen "avun",
![]() että laitankin sen kytkimen niiden akun + navalta lähtevien, ohuempien kaapeleiden väliin. Näin toimien suurin yksittäinen virta mikä menee kärkien läpi, on hehkutuksen & startin solenoidin vaatima muutaman sekunnin mittainen piikki. Sitten kun kone on käynnissä, niin tietysti lataus, valot, muut kulutuskojeet, mutta niidenkin yhteenlaskettu virta on huomattavasti pienempi kuin jos tuo kytkin jätetään sinne akun - navan ja auton rungon väliin. Tällöinhän sen läpi menee myös sen starttimoottorin pyörittämiseen tarvittu monen sadan A:n virta. Lisäksi tietysti vinssin moottorin pyörittämiseen tarvittu monen sadan A:n virta. Toki nämä ovat 24V autossa pienemmät kuin 12V autossa, mutta näin se ongelma pääpiirteittäin menee... ![]() Tämän uuden päävirtakytkimen jälkeen olen laittanut parikin 5-6 sulakkeen koteloa aina 6mm2 johdon päähän, niin saan helposti virtaa uusille releille, jolloin ne ohuet alkuperäiset johdot voi jättää sinne releiden ohjaussähkön puolelle. Näin säästyy viiksien kytkimiä, ym. alkuperäisiä heikkoja lenkkejä pidempään kunnossa, kun niiden kärkien läpi menee vain releiden ohjaussähköä. Vinssille voi vallan mainiosti laittaa oman päävirtakytkimen sinne maskin seutuville ja tuo varsinainen päävirtakytkin voi olla siellä akun + navan liepeillä. Jos tuotakin funtsisi kestävämmäksi, niin jättäisi tuon laturin paksun johdon pois siitä päävirtakytkimen nipusta. itse sen olen aina näin laittanut, koska haluan saada auton käymään vielä muutaman viikonkin seisonnan jälkeen. Laturin viallinen diodi kun purkaa akkuja hiljalleen, vaikka sitä ei vielä latauksen merkkivalon hohtamisena muuten huomaisikaan. Lisäksi autovarkaalla on enemmän hommaa saada auto liikkeelle, varsinkin kun otan aina myös noi päävirtakytkimien avaimet sisälle lukkojen taakse... ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Siitähän menee koko idea jos vinssin sähköt ei kulje sen läpi, tai nimenomaan kaikki auton sähköt. Voihan kytkimiä toki halutessaan ripotella ympäri autoa ja vetää vaijereita kuljettajan ulottuville että kaikki saa tarvittaessa katkaistua mutta ehdottomasti paras olisi riittävän järeä kytkin joka katkaisee akun miinuksen JA sammuttaa auton.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |