![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei taida enää olla vanhat laakerit jemmassa, kun laakeroin yhen 61:n laatikon, mut sillon tilailin kaikki palikat tamgearsilta. Tuppaa yleensä olemaan noi tojotan laakerit jotain speciaalikokoja, mut vissiin ainakin kytkinakselin laakeria saa tarvikkeena. http://tamgears.com/Toyota%20HJ60%20HJ61.htm
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ryhmäpyörän akseli on alunperin viis satkua väljä jolloin ratas pääsee vääntymöään hieman linkkuun. Tämän takia ryhmäpyörän neulalaakerit kuormittuvat ulkolaidasta ja kuluttaa akselia.
Voit laittaa alkuperäistän neulallakeriden tilalle irto neulalaakerit. Myydään noin 100kpl laatikoissa.Jos sinulla on tuo vanhempi laatikko niin siihen käy 5mm neulat ja uudempaan laatikkoon jossa on se paksumpi akseli( 38mm) niin siihen käy 3mm neulat. Neulan mitta jonka tarvit on 28-30mm riippuu mitä saa. No sen mukaan sitten joutuu sorvaamaan akselille uuden keskiholkin ja ulkoreunoihin sellaiset ohkaiset prikat jotta irtoneulat pysyy suunilleen paikallaan. Neuloilla saa olla hieman päittäisvälystä. Akselille ladotaan vaseliinin kera niin paljon neuloja kun vain mahtuu. Jakolaatikossa on alunperin Koyon laakerit. Kuulalaakerit voi ostaa mistä vaan esim SKF. Kartiorullalaakerit tulee ostaa Koyolta. SKF:n laakereissa sisäkoolin ulkoreunan pyöristys on liian suuri jolloin laakerit painuvat kardaaniakselilla liian tiukkaan aiheuttaen laatikon jumimisen. tuossa kuvassa olen ympyröinyt mitä tarkoitan. Nuo rebuilt kitit tulee edulliseksi koska sisältää kaikki uudet tiivisteet yms sälän. Ainoo mitä en käytä nuista sarjoista on alkuperäiset neulalaakerit. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hyvää tietoa. Onko alkuperäiset neulalaakerit jotenkin heikko lenkki tossa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() tässä.. ?
en tiedä mut näistä saattas olla apua.
eka linkissä vanhan bj 40 jakis http://www.toyodiy.com/parts/p_E_197...-KCW_3610.html tota 3f en löytänyt ees tuolta niin laitan pari huonoa kuvaa. sit vielä tossa tuo 4/5 F mikä ainaki mulla on 42 sessa ja siinä näkyy myös nuot erot 3F ja 4/5F tosta sun 3 F jakiksesta saa tosiaan hitaamman. nuot on muute aikas harvinaisia.. ![]()
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
vittu nuista mittää selevää saa..
![]()
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuon halkaistavan laatikon yleensä hajoittaa tuo ryhmäpyörän laakereiden hajoaminen. Juurikin tuon suuren alkuperäisen välyksen takia jolloin ryhmäpyörään kohdistuvat voimat välittyy akselille neulalaakereiden päistä, eikä tasisesti koko laakerin matkalta. Samoiten tuo vanhan mallin halkaistava laatikon rattaiden vinouskulmat on sellaiset että ryhmäpyörälle tulee päittäis kuormaa. Uudemmissa laatikoissa kuten BJ75 tai LJ:ä hampaiden vinouskulmat kumoaa päittäisvoimat jolloin ryhmäpyörä selviää helpommalla.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hämäävä toi mun jakiksen 3F merkintä koska kun noita räjäytyskuvia katon niin luulisi että se onkin 4F tai 5F???? 3Fn kuva näyttäisi ihan 1-osasen jakiksen sisuksilta. No purkamatta ei tiedä ja valinnanvaraakin mulla olis koska löytyy myös 2kpl hj-60 splitcaseja ja yks hj-61 alipainemallikin mutta jos ratkaisevat erot tulee vasta LJ tai BJ-75 lootissa niin ei taida kannattaa. Killerwo ihan selvästi on perehtynyt näihin lootiin kun tulee tollasta faktaa.
Viimeksi muokannut mikjus : 11.11.2009 10:30 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Voi olla nuissa 89 ja 90 hj61 laatikoissa on tuo rattaiden kätisyys käännetty niin ettei kuormaa tule ryhmäpyörälle. En mee takuuseen kun en muista. Mutta aukaisemallahan se selviää.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |