Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2009, 23:36
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ei taida enää olla vanhat laakerit jemmassa, kun laakeroin yhen 61:n laatikon, mut sillon tilailin kaikki palikat tamgearsilta. Tuppaa yleensä olemaan noi tojotan laakerit jotain speciaalikokoja, mut vissiin ainakin kytkinakselin laakeria saa tarvikkeena.

http://tamgears.com/Toyota%20HJ60%20HJ61.htm

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2009, 08:23
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Ryhmäpyörän akseli on alunperin viis satkua väljä jolloin ratas pääsee vääntymöään hieman linkkuun. Tämän takia ryhmäpyörän neulalaakerit kuormittuvat ulkolaidasta ja kuluttaa akselia.
Voit laittaa alkuperäistän neulallakeriden tilalle irto neulalaakerit. Myydään noin 100kpl laatikoissa.Jos sinulla on tuo vanhempi laatikko niin siihen käy 5mm neulat ja uudempaan laatikkoon jossa on se paksumpi akseli( 38mm) niin siihen käy 3mm neulat.
Neulan mitta jonka tarvit on 28-30mm riippuu mitä saa. No sen mukaan sitten joutuu sorvaamaan akselille uuden keskiholkin ja ulkoreunoihin sellaiset ohkaiset prikat jotta irtoneulat pysyy suunilleen paikallaan. Neuloilla saa olla hieman päittäisvälystä.
Akselille ladotaan vaseliinin kera niin paljon neuloja kun vain mahtuu.

Jakolaatikossa on alunperin Koyon laakerit. Kuulalaakerit voi ostaa mistä vaan esim SKF. Kartiorullalaakerit tulee ostaa Koyolta.
SKF:n laakereissa sisäkoolin ulkoreunan pyöristys on liian suuri jolloin laakerit painuvat kardaaniakselilla liian tiukkaan aiheuttaen laatikon jumimisen. tuossa kuvassa olen ympyröinyt mitä tarkoitan. Nuo rebuilt kitit tulee edulliseksi koska sisältää kaikki uudet tiivisteet yms sälän. Ainoo mitä en käytä nuista sarjoista on alkuperäiset neulalaakerit.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	1000f08.gif‎
Views:	414
Size:	4,5 Kt
ID:	9111  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2009, 08:38
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Hyvää tietoa. Onko alkuperäiset neulalaakerit jotenkin heikko lenkki tossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2009, 08:59
Artzi_ip:n Avatar
Artzi_ip Artzi_ip ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.07
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 433
Perusasetus

tässä.. ?


en tiedä mut näistä saattas olla apua.
eka linkissä vanhan bj 40 jakis
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_197...-KCW_3610.html


tota 3f en löytänyt ees tuolta niin laitan pari huonoa kuvaa.

sit vielä tossa tuo 4/5 F mikä ainaki mulla on 42 sessa


ja siinä näkyy myös nuot erot 3F ja 4/5F tosta sun 3 F jakiksesta saa tosiaan hitaamman. nuot on muute aikas harvinaisia..
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2009, 09:03
Artzi_ip:n Avatar
Artzi_ip Artzi_ip ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.07
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 433
Perusasetus

vittu nuista mittää selevää saa.. voin laittaa korkeampi oktaavisia kuvia viakka sähköpostin kautta jos tarvit..
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2009, 10:03
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Tuon halkaistavan laatikon yleensä hajoittaa tuo ryhmäpyörän laakereiden hajoaminen. Juurikin tuon suuren alkuperäisen välyksen takia jolloin ryhmäpyörään kohdistuvat voimat välittyy akselille neulalaakereiden päistä, eikä tasisesti koko laakerin matkalta. Samoiten tuo vanhan mallin halkaistava laatikon rattaiden vinouskulmat on sellaiset että ryhmäpyörälle tulee päittäis kuormaa. Uudemmissa laatikoissa kuten BJ75 tai LJ:ä hampaiden vinouskulmat kumoaa päittäisvoimat jolloin ryhmäpyörä selviää helpommalla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2009, 10:28
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Hämäävä toi mun jakiksen 3F merkintä koska kun noita räjäytyskuvia katon niin luulisi että se onkin 4F tai 5F???? 3Fn kuva näyttäisi ihan 1-osasen jakiksen sisuksilta. No purkamatta ei tiedä ja valinnanvaraakin mulla olis koska löytyy myös 2kpl hj-60 splitcaseja ja yks hj-61 alipainemallikin mutta jos ratkaisevat erot tulee vasta LJ tai BJ-75 lootissa niin ei taida kannattaa. Killerwo ihan selvästi on perehtynyt näihin lootiin kun tulee tollasta faktaa.

Viimeksi muokannut mikjus : 11.11.2009 10:30
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.11.2009, 10:54
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Voi olla nuissa 89 ja 90 hj61 laatikoissa on tuo rattaiden kätisyys käännetty niin ettei kuormaa tule ryhmäpyörälle. En mee takuuseen kun en muista. Mutta aukaisemallahan se selviää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 00:36 (GMT +2).