![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eipä kai nuita kovin montaa tällä kylällä ole.
![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jep jep. Siivoiltiin tänään ylätallia ja sieltä löyty 2 kpl H41 ja 1kpl ehkä H42 lootia (4v johon käy splitcase perään, jostain bj-45 vissiin peräsin). H42ssa oli toi erilainen kannatinkumi paikoillaan joten sekin asia reilassa. Taitaa löytyä jostain se palkkikin jos en väärin muista. Täytys vähän inventoida joskus noita rojuja.
Soittelin välitysten tekijällekkin ja lupailin viedä lootan sinne jahka saan sen tsekattua ja purettua. Käski tsekata jonkun akselin et onko se vaihtokunnossa mut mikähän se nyt sit oli kun jo unohtu. Sano et tamgearssista sitä sais kohtuu hinnalla? Jos vielä raahis ni ostas tohon jakikseen rebuild kitin vai pitäskö vaan vaihtaa kardaanilähtöjen stefat kun tuntus laakerit olevan ihan hyvät. Kilometrejä lootalla oli vaan 350000 muistaakseni. Ihan en kans tohon maajussin ...lampola juttuun päässyt sisään mut ei se mitn ![]() Viimeksi muokannut mikjus : 10.11.2009 23:24 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan ryhmäpyörästön takalaita, koska siellä ei laakerissa oo sisäkoolia, vaan akselinpääty on suoraan rullia vasten. Juu, ja Tamgearssilta saapi siihen sovitekorjausholkkia. Ja se ryhmäpyörästön etummainen laakeri kannattaa vaihtaa, jos siellä on sellanen peltikehä pitämässä rullia paikallaan. Uudemmat on ilman sitä peltiläkkärää, ja laakerirullat on tiiviisti kiinni toisissaan. Se "häkki" tahtoo kulua sieltä veke, ja sitten tulee mukavaa mekkalaa laatikosta...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Löytyyks ton jakiksen laakerit ihan tavan laakeriliikkeestä? Jos jollain mallinumerot ja about hinnat niin tänne vaan. Vois koklaa kuin halvalla noita sais kun kävis vähän varastonhoitajan juttusilla et saatas alennusrosentit kohalleen.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei taida enää olla vanhat laakerit jemmassa, kun laakeroin yhen 61:n laatikon, mut sillon tilailin kaikki palikat tamgearsilta. Tuppaa yleensä olemaan noi tojotan laakerit jotain speciaalikokoja, mut vissiin ainakin kytkinakselin laakeria saa tarvikkeena.
http://tamgears.com/Toyota%20HJ60%20HJ61.htm |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ryhmäpyörän akseli on alunperin viis satkua väljä jolloin ratas pääsee vääntymöään hieman linkkuun. Tämän takia ryhmäpyörän neulalaakerit kuormittuvat ulkolaidasta ja kuluttaa akselia.
Voit laittaa alkuperäistän neulallakeriden tilalle irto neulalaakerit. Myydään noin 100kpl laatikoissa.Jos sinulla on tuo vanhempi laatikko niin siihen käy 5mm neulat ja uudempaan laatikkoon jossa on se paksumpi akseli( 38mm) niin siihen käy 3mm neulat. Neulan mitta jonka tarvit on 28-30mm riippuu mitä saa. No sen mukaan sitten joutuu sorvaamaan akselille uuden keskiholkin ja ulkoreunoihin sellaiset ohkaiset prikat jotta irtoneulat pysyy suunilleen paikallaan. Neuloilla saa olla hieman päittäisvälystä. Akselille ladotaan vaseliinin kera niin paljon neuloja kun vain mahtuu. Jakolaatikossa on alunperin Koyon laakerit. Kuulalaakerit voi ostaa mistä vaan esim SKF. Kartiorullalaakerit tulee ostaa Koyolta. SKF:n laakereissa sisäkoolin ulkoreunan pyöristys on liian suuri jolloin laakerit painuvat kardaaniakselilla liian tiukkaan aiheuttaen laatikon jumimisen. tuossa kuvassa olen ympyröinyt mitä tarkoitan. Nuo rebuilt kitit tulee edulliseksi koska sisältää kaikki uudet tiivisteet yms sälän. Ainoo mitä en käytä nuista sarjoista on alkuperäiset neulalaakerit. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=mikjus;612274]Jep jep. Siivoiltiin tänään ylätallia ja sieltä löyty 2 kpl H41 ja 1kpl ehkä H42 lootia (4v johon käy splitcase perään, jostain bj-45 vissiin peräsin). H42ssa oli toi erilainen kannatinkumi paikoillaan joten sekin asia reilassa. Taitaa löytyä jostain se palkkikin jos en väärin muista. Täytys vähän inventoida joskus noita rojuja.
Eli onko nyt tuo H41 bj:n yleisin laatikko ja siihen ei käy splitcase perään? Onko tietoa mistä mallista ja vuosimallista tuota H42 löytyy, kun pitäs ruveta itelle tekeen välitykset ja ois haaveena saaha splitcase jakis jos joskus kun toi b moottori loppuu japäivittää tekniikkaa niin kävis sit se sama jakis |
#9
|
||||
|
||||
![]()
[quote=puananen;714992]
Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos!
Nyt täytyy ruveta etsimään 42:n laatikkoa niin saa tehtyä välityksen siihen splitcaseen |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |