![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Suurin ongelmahan promodeissa on ollut tuo ulkonäkö kun jotkin autot ei muistuta alkuperäistä kuin matkan päästä hyvällä mielikuvituksella,viitaten juurikin esim. ruotsalaisten joihinkin laitteisiin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jatkanpa tähän jo aloitetulle topicille,eli Eurotrial-kokous oli ja siellä tuli esille olennaisimpina allaolevat asiat:
Puheenjohtaja Jürgen Wagner ilmoitti halustaan erota komitean presidentin toimesta. Jürgen ehdotti seuraajaksi Tommy Olsenia Norjasta,joka tehtävään myös yksimielisesti valittiin. Koska Tommy on ollut komitean kiinteän toimikunnan tekniikasta vastaava jäsen tuli kokouksen valita hänen tilalleen uusi henkilö. Henkilöksi ehdotettiin Lasse Larssonia Ruotsista ja hänet myös valittiin. Ja sitten itse sääntöihin: 1.Porttiin ajaminen herätti jälleen paljon keskustelua ja päätettiin vain lisätä sääntöihin kuva oikeasta ja väärästä tavasta. Porttiin on ajettava siten, että ajosuunta on oikein, eli merkki kaatuu ajosuuntaan, ei linjaan tai väärään suuntaan. 2. Uusissa säännöissä on vain kohta toisten luokkien portit saa ajaa, vain kosketuksista ja katkaisuista saa normaalit pisteet. 3. Peruutuspisteisiin ehdotettiin yksinkertaistamista. Säännöt päätettiin muuttaa akseliväin mukaiseksi jaoksi.Tämä koskee luokkia original,standard ja modified. Pistejakoa ei tänä vuonna muutettu. 4.Teknisissä säännöissä muutettiin pääkaaren vaatimus vastaamaan FIA:n standardia, pääkaari on oltava tehty yhdestä osasta ja materiaalin on oltava vähintään 45mm. 5.Suomi ehdotti sallittavaksi käyttää katossa 1mm peltiä jos se katkohitsataan kiinni, komitea ei hyväksynyt ehdotusta, mutta olemassa olevaa sääntöä kiristettiin siten että kiinnitys pitää tapahtua vähintään neljästä kulmasta sekä kahdesta kohtaa pisimpien välien matkalta. 6.Autot joissa on turvatyyny tai turvavyön kiristin tulee vähintään varustaa varoituskolmiolla (tarra) jossa tästä varoitetaan, suositus on poistaa kyseiset varusteet kilpailun ajaksi. 7. Originaali- ja Standard luokan seisontajarrun käyttöpolkimen saa siirtää sivuttain tai muokata sitä mikäli turvakaarikehikon asentaminen sitä vaatii. 8. Standard ja luokat siitä ylöspäin, muutos seisontajarruun. Seisontajarrun tulee olla erillinen mekaanisesti lukittuva ja sen tulee vaikuttaa molempiin takapyöriin. (kardaanijarru hyväksytään). Line lock joka on ollut protoissa kielletään. 9.Tarkennettiin modified luokan sääntöä siten että alkuperäisen iskunvaimentimen linja tulee pitää paikallaan sekä auton pituus- että leveyssuunnassa, kiinnityspisteet saa muuttaa 10.Modified luokkaan on ilmestynyt paha tapa rikkoa sääntöä korin muutoksista koskien keulan muutoksia. Nyt tarkennetaan että autoilla joiden koria on muutettu sääntöjen hengen vastaisesti, ei hyväksytä kilpailuun.Esim. etulokasuojien etureunat leikattu pois,konepellin etureunaa kallistettu alaspäin.Näistä tulee kuvia, mikä on hyväksytty ja mikä ei,eurotrial-sivustolle www.eurotrial.org 11.Muistutettiin että myös promodified luokassa apukuljettaja ei saa käyttää ohjauslaitteita kuten ohjausjarruja. 12.Promodifed luokan korisääntö puhutti taas pitkään. Useat kuskit ovat tehneet sääntöjen mukaiset autot ja kuitenkin joka vuosi kilpailuun osallistuu autoja joita ei hyvällä mielikuvituksellakaan voi mieltää muistuttamaan mitään sarjatuotantoautoa. Komitea kannatti korisäännön tiukennusta, lopullinen muoto ratkaistaan tekniikkavastaavien järjestämällä sähköposti keskustelulla koska aiheeseen ei paikanpäällä pystytty. 13. Ruotsi esitteli vuoden 2010 kilpailunsa. Kilpailu pidetään Boråsissa 13-15.8. Camping avautuu keskiviikkona, katsastukset ovat perjantaina, camping sulkeutuu maanantai-iltana.Lisäinformaatiota saa sivustolta www.eurotrial.se sitä mukaa kun sitä sinne päivitetään. 14.Ruotsissa on pakollista olla joko verkot ikkunoissa tai ranne remmi joka estää käden joutumisen auton ulkopuolelle jaksolla. (Ranneremmi tulee vapautua kun turvavyöt vapautetaan). Muistutukseksi vielä niille joilla on tai jotka ovat tekemässä modified- tai promodified-luokan autoa,seuratkaa sääntöjä ja käykää välillä eurotrial-sivustolla vilkaisemassa mitä sieltä löytyy.Tämä kaikki teidän itsenne parhaaksi ettei pahimmassa tapauksessa tarvi kääntyä kisapaikan portilta takaisin. Ai niin,se desibelimittauksen kierroslukualue jäi unhoon tämän kaiken keskellä mutta minä utelen sitä tekniikkavastaavalta ensi tilassa josko hänellä olisi siihen jokin vastaus. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:Offroad puisto saksassa... | KooPee | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 04.04.2007 20:33 |
Jeep-tavaran kauppa Saksassa | Pete4WD | Linkit | 4 | 13.09.2006 21:39 |
EuroTrial | myllis | Tapahtumat | 80 | 11.08.2006 19:31 |
Saksassa offikama kallista?!? | hector | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.04.2006 07:57 |
Uazeja saksassa UUSIA | Calmari | Linkit | 0 | 15.09.2005 17:03 |