Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja myllis
eli kun tuli epäilys ennen tuon niin legendaarisen keltaisen norjalaisen dextronin kestävyydestä. Niin tuota päätin testauttaan köyden olosuhteissa missä valmistajalla ei olisi mitään mahdollisuutta myöntää niiden olevan syynä. Testattu köysi siis oli ihka uusi siis käyttämätön ja testauksesta ei valmistajalla ollut mitään huomauttamista. Niinku päiväyksestä näkyy (tehty syyskuussa) eli testin jälkeen on valmistajan kanssa yritetty kysellä ja neuvotella missä mättää... ja kun ei ole saatu kuin puolivillaisia puolitotuuksia ja haistapaskaa niin ohessa virallinen tarkastusraportti. Julkistan nyt sen näin...kun homma ja norjalaisten asenne vituuttaa. Köyden piti kestää valmistajan mukaan 12000kg, raportin alkuvedot on tehty valmistajan pyynnöstä. Eli jotain mättää ja pahasti norjan maalla.
tv. myllis
ps, tähän ei nyt mitenkään liity se, että tuo uusi dextron on kulutuskestävydeltään ihan haista paskaa...verrattuna vanhaan eli on tuotekehitetty tuotetta.
|
Testit on ihan kivoja, mutta kannataisko ne teettää jossakin muualla kuin vaakafirmassa? Parempi paikka olisi jokin testauksiin erikoistunut laitos esim VTT, jolloin laitteet ja testaustapa (kiinnitys ja vedon tasaisuus yms) ovat tällaisiinkin testeihin standardien mukaiset.
Pelkkä testitulos, listaus kun ei kerro testin tekotavasta juurikaan mitään ja näin myöskään testin lopputulos jää hieman epämääräiseksi samoin kuin testauksen teettämisen perimmäiset syytkin.
Mitenkä tuota kulutuskestävyyttä on tutkittu ja onko varmistettu että kyse on ollut uudesta valmistuserästä vai vanhasta. Jos tuotantomenetelmää on kesällä muutettu niin onko uutta tuotetta ehtinyt tänne jo myyntiin niin, että sitä olisi ehtinyt oikein petempään testailemaan?
Myllis ja muutkaan Offiharrastajat tuskin ovat niin suuri asiakaskunta, että Offshore-toimintaan erikoistunut köysivalmistaja olisi hirveän kiinnostunut vastailemaan kovin kiireellä tällaisiin köysikyselyihin.
Inhorealisti