Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2009, 10:54
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Ne kumiset jarruletkut alkavat vanhemmiten joustamaan liikaa,
eli alkavat pullistelemaan joka polkaisulla ja siksi poljin tuntuu pehmeältä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2009, 22:06
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Kaikkien spekulointien jälkeen syylliseksi osoittautui pienet natsat jarrupaloissa, jotka aiheutti ylimääräistä liikettä satuloissa.
Koko oli noin 3mm halkaisija 1-2mm korkea ja osui just jarrusatulan reunaan. Kuvista näkee miten satula on luistanut nysän päältä pois. Olisi ehkä kulunut hetken päästä normeiksi.
Oliskohan grand vitarassa tai jossain muussa mallissa tarpeelliset nuo nysät ja mulle myyty väärät palat?






























Tilanne korjattuna.

__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2009, 11:51
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Hyvä kun selvis...

Ei ollut Grand Vitaran(kaan) korjauskäsikirjassa mitään mainintaa tuollaisista nystyröistä.
Ne kun on noin etäällä toisistaan ja vielä akselin puoleisella reunalla.
Jos ne olis ulkoreunalla, niin niiden taakse vois tulla rautalankamallinen värinänesto/-poisto systeemi pingottamaan palaa satulan kiinnikettä vasten.
Noi palan päädyt on jo sen mallisia ulokkeita, että ei oikein tuostakaan ole kyse...

Jos ne nystyrät olisivat tuossa palan keskellä, niin silloin ne olisivat jarrusatulan mäntää varten.
Esim. käsijarrullisessa takasatulassa (esim. Ford Scorpio) pitää mäntä pysyä pyörimättä,
jotta se männän takana oleva koneisto saa pyöritettyä kierretankoa männän takana ja siten säätää mäntää & paloja koko ajan lähemmäksi levyä.
Paloja vaihdettaessa pitääkin mäntää pyörittää mutterin lailla, jotta se mäntä menee sinne satulan sisään ja tekee tilaa uusille paloille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
outoa hj:n jarruissa mikkot Tekniikka & Jutustelu 23 29.10.2005 19:17
Vaseliinit jarruissa Tekniikka & Jutustelu 6 07.07.2005 19:46
Jarruissa ilmaa Vuosimallit 1968-1982 2 26.12.2002 21:25
Jarruissa ilmaa Vuosimallit 1968-1982 0 30.09.2002 13:15
Veikkaus Oy:n touhuissa on jotain hämärää! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 17:15


Sivu luotu: 01:03 (GMT +2).