|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
outoa hj:n jarruissaLähdin töistä kun risteykseen tultaessa huomasin ettei kärri kunnolla pysähdy. Kokeilin sitten jarrujen pitävyyttä ja huomasin ettei etu jarrut ota kuin hieman (ottaa kuitenkin senverran).Ilmasin kotona jarrupiirin edestä ja kokeilin;ei sen parempi. Hioin jarrulevyt ja palat kutkulleen mutta jarrut vaan on kateissa. Asvaltilla kun kokeilin ei etujarrut sanoneet mitään mutta taka piiri menilukkoon ja molemmat tasaisesti. Onko muilla ollut samanlaista ja mistä vika löytyi?
|
#2
|
|||
|
|||
etpä oo ainoo joka on ihmetelly noita jarruja,mulla ilmeni yhtenä kertana että hj:stä on puhti poissa siis ei millään kulkenu kunnolla,no ajattelin pysähtyä ei jarruista tietoakaan ja parkki ruudusta yli pusikkoon.kuskin puolen taka napa aivan helvetin kuuma eli ilmeisesti jarru jumissa sen jälkeen en oo mitään tehny ja on täysin toiminu mutta aika outo vika.eipä oo ennen viat itsestään korjaantunu mutta toi sun vika tuntuu yhtä mahdottomalta ne on noi hj:n jarrut jokseenkin oudot
päin helvettiä menee,mutta menköön |
#3
|
||||
|
||||
Oletko koittanut että kaikki jarrusylinterit toimii.
Monesti tojotan jarruista jumii ne pienemmät sylinterit. ######################### Tää on ihan helpporeitti. ######################### |
#4
|
|||
|
|||
samoja ominaisuuksia täällä, samalla kun viikonloppuna vaihdan ton etuperän pronssihelan, niin laitan uudet jarrulevyt ja tarkistan noi sylinterit. Runnerissa oli vähän samaa myös, toinen sylintereistä jumissa.
"ei ollu mikään amerikan temppu" |
#5
|
|||
|
|||
mulla oli taannoin hilussa samoja oireita...onko takana se ventiili mikä tasaa jarrupaineita?? mulla oli jumissa/ liian piukalla se säätötanko...johan kun löysäsi tankoa ja pisti sertsua hiukan rupes pelittämään eupään jarrutkin =)
|
#6
|
|||
|
|||
Joo tänään tutkin jarruja taas lisää. Kaupungilla valoihin tultaessa ei jarruja edessä lainkaan eli kun polkee polkimen hitaasti pohjaan pääsee paineet ilmeisesti pääjarru sylinteristä karkaaman jossakin sopivassa kulmassa väärälle puolelle. Kun taas tekee äkki polkaisun tapahtuu normaali lukkojarrutus myös edessä. Pääsyylliseksi tuntu osaoittautuvankin tuo pääjarrusylinteri joten avaan sen kun saan osat.ja sitten lisä infoa kanssa osallisille.
Varaosa liikessä pää sylinteri 100€ ja korjaus kumit tarjouksineen 6€. Vanhassa alle 80vm bj:ssä olis kirjanmukaan pikkasen isommat röörit joten saattas olla tehokkaampikin? entiedä käyko taas suoraan hj:n. |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
######################### Tää on ihan helpporeitti. ######################### |
#8
|
|||
|
|||
Empä ole niin varma kun kysehän on pääsylinteristä joka on siinä tehostajassa. Varmaan siksi se on hieman isompi ja tehokkaampi kun jarruissa onkin vain rumpujarrut. Nyt kun ne työntäis etupään levyjä nin tehot olis toiset.
|
#9
|
|||
|
|||
Mulla oli kans suuria ongelmia HooJiin jarrujen kanssa,enkä saanut toimimaan niitä...Siitä suivaantuneena vein auton jarrukorjaamoon ja 700 euroa maksoin ja nyt jarrut toimii hienosti!..
Sinne vaan........oho!!. |
#10
|
|||
|
|||
enepi ku mun hj. raha miehii
|
#11
|
|||
|
|||
Sain uuden pää sylinterin ja nyt on huolet ohi???
Otin auki aiemman sylinterin ja vikana siinä oli kaummiaisen sylinterin pääty tiivisteen reikä. Eli kun tein paniikki pumppauksen niin reikä ilmeisesti meni ruttuun eikä vuotanut mutta pikkuhiljaa painaessani pääsi nesteet reijästä lirkettämään. Aluksi epäilin sylinterin kuluneen tiivistepintojen kophdalta tynnyrimäiseksi ja siksi vuotavan mutta pinnat oli kauttaaltaan suorat ja hoonaus jäljetkin viellä näkuvissä. Ostin tähän vanhaankin korjaus sarjan ja se on nyt hyllyllä varaosana ellei sitten joku muu tarvi. |
#12
|
|||
|
|||
Mulla kans hj:n jarrut aika omituiset. Ekalla polkaisulla poljin menee helposti pohjaan ja samalla jarruttaa lievästi. Tokalla polkasulla poljin kova ja jarrut menee lukkoon ainakin takapäässä. Pääsylinterin kumit vaihdettu, kaikki männät liikkuu hienosti, nestettä ei häviä. Ja ilmattu on kaikin tavoin ja hartaudella. Missä on vikaa?
Note! This message was posted anonymously! |
#13
|
|||
|
|||
takakengät liian kaukana. Säädä lähemmäs rumpuja niin pelittää!!!
"ei ollu mikään amerikan temppu" SLCK #73 |
#14
|
||||
|
||||
Mulla on LJssä sama vika. En tiedä vielä syytä, mutta jarrukengät takaa valuvat itsekseen takaisin sisään. Sen vuoksi jarruja pitää pumpata kun kengät ovat liian kaukana rummusta. Kertokaa vika jos tiedätte. Pääsylinterissä on kans uudet tiivisteet, ja jarrukengät + kilkkeet on uusittu. Jarrusylinteri sensijaan on alkuperäinen.
/* Life Begins at 35" */ |
#15
|
|||
|
|||
mulla ainakin takana ei oiken toimi se automaattisäätö. Joutuu kirraan itse, tai mistä ton tietää voihan se toimiakin jos tätä sisäänmenemistä on muillakin.
Mitenhän jos se tasaaja päästää painetta jotenkin liikaa eteenpäin, tuleekohan silloin takapiiriin alipainetta joka sitten päästää sylinterin palaamaan "sisäänpäin". Samallahan kengät tulee pois rummuilta, ne vastinjouset kun on aika voimakkaat. Ja sitten jäävät siihen asentoon. Kun polkasee niin kenkien pitää liikkua taas pitempi ja pitempi matka. Ja oisko niin, että jokaisella kunnon jarrutuksella se tasaaja päästää painetta hiukan vuotamaan eli "vuotoa" kertyy sitten polkemisien mukaan. Joskin jonnekin kai sen nesteen sitten pitäisi päästä menemään tai vuotamaan? "ei ollu mikään amerikan temppu" SLCK #73 |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
T, Antti antti@offroadpaja.fi www.offroadpaja.fi |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
/* Life Begins at 35" */ |
#18
|
|||
|
|||
Kyllä ne kengät on aika lähellä rumpua. Rupeaa otamaan kiinni jos vielä kiristää. Olisko se kuormaventtili jotenkin jumissa? Se varsi kyllä liikkuu siinä.
Note! This message was posted anonymously! |
#19
|
|||
|
|||
Taitaa nyyberöllä olla putket väärin paineensäätimellä!! ps. kävin kattoo autostas viime yönä!! pps.otin kontista yhen kaljan. kiitos!
Note! This message was posted anonymously! |
#20
|
|||
|
|||
Katos vaan. Niinpäs olikin vahinkos menny. No nyt ne pelaa taas hienosti. Saat kyllä toisenkin kaljan tästä hyvästä.
Note! This message was posted anonymously! |
#21
|
|||
|
|||
kiitos.kävin just ottaa kaapista kaljoo!!
Note! This message was posted anonymously! |
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#23
|
|||
|
|||
Aina kun vetää käsijarrua automaatti säätö otta löysät pois. Jos ei ole jumissa.
Eli taka kengät on aina "pinnassa" LJ/RJ Note! This message was posted anonymously! |
#24
|
||||
|
||||
Alkuperäiseen kysymykseen. Hj:n jarruissa on takana paineensäätö vanttiili ja se on vanhemmiten onkelma, sama kuin hiacessa. Kannattaa vaihtaa ennen talvea.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vaseliinit jarruissa | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.07.2005 19:46 | |
Ongelma LJ:n jarruissa | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 12.04.2005 15:50 | |
Vikaa jarruissa | Yleiset | 6 | 17.05.2004 10:01 | |
Jarruissa ilimaa | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.04.2004 18:04 |
Mitä outoa tässä kuvassa? | Riku | Yleiset | 0 | 04.11.2002 09:01 |