![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Kaipa polttoainesuodattimen voisi jo vaihtaa ja seostakin vielä kerran säädellä. Suuttimissa en uskoisi vian olevan, koska käyntihäiriö on sitä luokkaa, että yksi suutin/pytty ei sitä aikaan voi saada ja toisaalta kuulostaisi äkkipäätä uskomattomalta, että ihan yhtäkkiä useampi suutin voisi mennä tukkoon ja sitten taas aueta ja taas tukkeutua. Jaa, mutta eikös se ruiskutus tapahdu puolittain eli 4 pyttyä kerrallaan? Silloin voisi tietenkin olla, että kosketusvika on jomman kumman puolen ruiskunohjauksessa ja se saa liian vähän ainetta ja seos ei syty kuin vasta putkessa... Olenko ihan hakoteillä? Tämähän voisi selittää miksi käy hyvin kylmänä: lisäainettahan pukataan jo sinne imukammioon ja niin kauan kuin sinne tulee tavaraa kaikki pelaa, mutta kun lisäruiskutus loppuu, niin käyntiongelmat alkavat. Pitääpä tsekkailla. Kiitokset tähän saakka. Rangemies
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Range kansLainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onhan imusarjan pultit varmasti kiini? Tuppaavat löystymään ja aiheuttaa myös em. oireta!
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuopa pitää vielä tarkistaa. Ois meinaan helppo ratkaisu...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Löystyykö ne ihan niin että sen tuntee kun vääntelee sarjaa edestakaisin vain onko se vain momenttiavaimen kanssa väänneltävä kaikki pultit?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tsekkaa ihan ensimmäisenä kaikki mahdolliset imuvuodot! Siihen se tuo imusarjan pultitkin liittyy. Kuulostaa kovasti nimittäin imuvuodolta jossain.
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
jarrupuhastus tms sprayta imusarjan liepeillä kun kone käy, löytyy vuodot helposti
p.s varo kipunoita ![]() vesikin muuten käy tuohon imuvuodon etsintään, esim suihkepullosta
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kuulostaa sähkövialle, mutta tässä muitakin ajatuksia vikapaikasta.
Ihan ekana vaihtaisin ecun lämpöanturin, ja sit varmistelisin ruiskun maadoitukset (jos muistan oikein, niin kuskin puolen kannessa taaksepäin eli rintapeltiin). Ja jos ei vika poistu niin lainaisin jostain varmasti toimivan ecun ja kokeilisin sillä. Jos ecu on laho, niin kolvi käteen vaan, noita on useita korjattu juotoksia lämmittelemällä, itse lisäsin tinaa hyvin ohuesti jokaiseen tinaukseen mitä lämmitin. Onko bensansuodatin vaihdettu milloin? Ja onhan takin huohotus kunnossa? Bensanpaineiden mittauskin on aika helppo juttu, jos vaan on soppeli mittari käsillä, kaupassa sellaset taitaa maksaa kympin? Normaalipaine 2.5bar miinus imusarjan alipaine, eli jos kone ei käy niin 2.5, tyhjäkäynnillä noin kahden tienoilla (ja kaasu äkkiä kokonaan auki -> pitäis pompata hetkessä siihen kahden ja puolen tienoille). Bensapumppu käynnistyy startatessa, ja sitten se pysyy käynnissä kun ilmamäärämittarin läppä on raollaan. En muista lähtikö käyntiin jos kääntää virrat päälle ja tökkii ilmamäärämittarin läppää (niin ettei tarvtse konetta pyörittää lainkaan). Jos paineet pielessä niin vika voi olla pumpussa, sinne tulevissa sähköjohdoissa tai paineensäätimessä (apparin puolen venakopan takana). Pumppu on tankissa, vaihdetaan takalattia irroittamalla tai pudottamalla tankki alas. Bensanpaineet laskee sitten kunnossa olleessaan aika hitaasti, joten ei kannata heti raotella bensaletkuja miten sattuu. ECu tais kolmepuolikkaassa saada kierroslukutiedon kuskinpuolen etuiskaritornin likellä olevan releen kautta (moottorijarrutuksissa rele auki -> ecu ei saa kierrostietoa -> ecu ei syötä bensaa), mutta jos se brakaa niin luulis että sammuu kokonaan. Releen voi ohittaa piuhanpätkällä, käsittääkseni ainoa "haitta" on että moottorirrutuksissä ecu ruikkii bensaa koneeseen, eli kulutus vähän nousee mutta tuskin tuntuu kovin isosti. 3.9 kuumalanka systeemistä voi irroittaa ilmamäärämittarin piuhan, ja kone käy ihan OK, en ole kokeillut fläpperiecun kanssa, mutta tuskin hajottaakaan mitään. Vois kokeilla jos epäilee ilmamäärämittaria, toki sekin on helpointa eliminoida varmasti toimivalla kokeilemalla. Korjaamokäsikirjassa on vianhakuohjeet (yleismittarilla pärjää), mutta voi olla hankala jos vika häipyy välillä. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Läjän mystinen vika? | Suitsa-Man | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 29.12.2009 07:03 |
Mystinen ABS-vika | rhm | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.08.2009 19:41 |
SJ mystinen sähkövika | Caddy | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.04.2008 18:34 |
Pajeron mystinen vika?? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 25.01.2008 00:16 |
bj:n mystinen NAKS | ya3 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 17.09.2007 19:44 |