Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.10.2009, 23:03
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

" Voimat on poissa ja bensaa palaa putkessa"

jos oikein tulkkaan, niin paukuttaa putkessa, eikös silloin vois ajatella olevan laihalla ?

mites polttoainesuodattimet, polttoainepumppu, suuttimet, ilmamäärämittari jakselee ?

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2009, 10:27
rangemies rangemies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 35
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
" Voimat on poissa ja bensaa palaa putkessa"

jos oikein tulkkaan, niin paukuttaa putkessa, eikös silloin vois ajatella olevan laihalla ?

mites polttoainesuodattimet, polttoainepumppu, suuttimet, ilmamäärämittari jakselee ?
Kyllä, tulkitset oikein, putkessa paukkuu.

Kaipa polttoainesuodattimen voisi jo vaihtaa ja seostakin vielä kerran säädellä. Suuttimissa en uskoisi vian olevan, koska käyntihäiriö on sitä luokkaa, että yksi suutin/pytty ei sitä aikaan voi saada ja toisaalta kuulostaisi äkkipäätä uskomattomalta, että ihan yhtäkkiä useampi suutin voisi mennä tukkoon ja sitten taas aueta ja taas tukkeutua.

Jaa, mutta eikös se ruiskutus tapahdu puolittain eli 4 pyttyä kerrallaan? Silloin voisi tietenkin olla, että kosketusvika on jomman kumman puolen ruiskunohjauksessa ja se saa liian vähän ainetta ja seos ei syty kuin vasta putkessa... Olenko ihan hakoteillä?

Tämähän voisi selittää miksi käy hyvin kylmänä: lisäainettahan pukataan jo sinne imukammioon ja niin kauan kuin sinne tulee tavaraa kaikki pelaa, mutta kun lisäruiskutus loppuu, niin käyntiongelmat alkavat.

Pitääpä tsekkailla. Kiitokset tähän saakka.

Rangemies
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.10.2009, 12:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Range kans


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rangemies Näytä viesti
Kyllä, tulkitset oikein, putkessa paukkuu.

Kaipa polttoainesuodattimen voisi jo vaihtaa ja seostakin vielä kerran säädellä. Suuttimissa en uskoisi vian olevan, koska käyntihäiriö on sitä luokkaa, että yksi suutin/pytty ei sitä aikaan voi saada ja toisaalta kuulostaisi äkkipäätä uskomattomalta, että ihan yhtäkkiä useampi suutin voisi mennä tukkoon ja sitten taas aueta ja taas tukkeutua.

Jaa, mutta eikös se ruiskutus tapahdu puolittain eli 4 pyttyä kerrallaan? Silloin voisi tietenkin olla, että kosketusvika on jomman kumman puolen ruiskunohjauksessa ja se saa liian vähän ainetta ja seos ei syty kuin vasta putkessa... Olenko ihan hakoteillä?

Tämähän voisi selittää miksi käy hyvin kylmänä: lisäainettahan pukataan jo sinne imukammioon ja niin kauan kuin sinne tulee tavaraa kaikki pelaa, mutta kun lisäruiskutus loppuu, niin käyntiongelmat alkavat.

Pitääpä tsekkailla. Kiitokset tähän saakka.

Rangemies
Minulla oli samaa vikaa ja syylliseksi osoittautui E.C.U boksi sieltä apparin penkin alta,niissä on esiintynyt paljon ns kylmäjuotoksia! Ostin uuden Englannista n500e joten kolvi käteen niin tulee halvemmaksi,laitoin Rover Friends sivutolle silloin jopa netistä löytämäni ao boksin kolvaus ohjeenkin,netistä pitäisi kyllä sama ohje vielä löytyä?Sama boksi on nimittäin myös Jaguaarissakin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.10.2009, 17:23
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Onhan imusarjan pultit varmasti kiini? Tuppaavat löystymään ja aiheuttaa myös em. oireta!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.10.2009, 23:32
rangemies rangemies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 35
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Onhan imusarjan pultit varmasti kiini? Tuppaavat löystymään ja aiheuttaa myös em. oireta!
Tuopa pitää vielä tarkistaa. Ois meinaan helppo ratkaisu...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.10.2009, 23:43
rangemies rangemies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 35
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Onhan imusarjan pultit varmasti kiini? Tuppaavat löystymään ja aiheuttaa myös em. oireta!
Löystyykö ne ihan niin että sen tuntee kun vääntelee sarjaa edestakaisin vain onko se vain momenttiavaimen kanssa väänneltävä kaikki pultit?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2009, 14:35
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Tsekkaa ihan ensimmäisenä kaikki mahdolliset imuvuodot! Siihen se tuo imusarjan pultitkin liittyy. Kuulostaa kovasti nimittäin imuvuodolta jossain.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.10.2009, 17:37
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

jarrupuhastus tms sprayta imusarjan liepeillä kun kone käy, löytyy vuodot helposti

p.s varo kipunoita

vesikin muuten käy tuohon imuvuodon etsintään, esim suihkepullosta
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.10.2009, 23:40
rangemies rangemies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 35
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Minulla oli samaa vikaa ja syylliseksi osoittautui E.C.U boksi sieltä apparin penkin alta,niissä on esiintynyt paljon ns kylmäjuotoksia! Ostin uuden Englannista n500e joten kolvi käteen niin tulee halvemmaksi,laitoin Rover Friends sivutolle silloin jopa netistä löytämäni ao boksin kolvaus ohjeenkin,netistä pitäisi kyllä sama ohje vielä löytyä?Sama boksi on nimittäin myös Jaguaarissakin.
Juu, sama käyny mielessä, mutta olen kokeillu jos se vika löytyisi toivomalla jostain muualta. Tuntuu äkkipäätä että voisi olla isokin homma tuo uudelleen tinaus. Mutta ei kai se sitten ole kummempi kuin mikään muukaan operaatio.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Läjän mystinen vika? Suitsa-Man Tekniikka & Jutustelu 16 29.12.2009 07:03
Mystinen ABS-vika rhm Tekniikka & Jutustelu 5 13.08.2009 19:41
SJ mystinen sähkövika Caddy Tekniikka & Jutustelu 2 11.04.2008 18:34
Pajeron mystinen vika?? offipete Tekniikka & Jutustelu 22 25.01.2008 00:16
bj:n mystinen NAKS ya3 Tekniikka & Jutustelu 11 17.09.2007 19:44


Sivu luotu: 05:27 (GMT +2).