Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2009, 07:26
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Vanhat vanit jotka on rek.kuorma-autoiksi om tunnistettavissa kahdeksan (8) pulttisista vanteista.....

__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2009, 09:22
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeeppi-eki Näytä viesti
Vanhat vanit jotka on rek.kuorma-autoiksi om tunnistettavissa kahdeksan (8) pulttisista vanteista.....
tuo nyt on ollu tiedossa iät ja ajat mut lähinnä se kiinnostaa et mitä muuta eroo niissä on ja saako esim taakse lisäämällä lehtiä jousiin lisää kantavuutta tai ilmapussien laitolla..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2009, 10:01
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

G30 vaneissa on ne 8-pulttiset navat, G10&G20 on viispulttisia, ja ainakin takana pienempi akseli (10-bolt,jossain voi olla 12-bolt). Alkuperäisissä G30 on takana 14-bolt akseli, jolla akselipainot on jtn aivan toista kuin noissa pikkuperäsissä. Tässä on se suurin ero mihin heti tollanen homma tökkää jos akselia ei vaihda. Ja taitaa olla eroa myös jousituksessa, rungosta en tiedä. Etuakseli on kanssa luultavasti järeämpi, jarrut varmaankin myös isommat noissa isoissa vaneissa. Mutu-tiedolla kuvittelisin että orggis-G30:een ei mahdu 15" vanne... Muistaakseni näistä vanien muuttamisesta paku-->k-auto oli joskus juttua Overdrivella, kannattaa etsiä ja kysellä sieltä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2009, 14:41
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Noita lakijuttuja selailemalla löyty. eli jos tuo homma ei muutu enää tosta niin perusvero nousee 26c -->35c/päivä eli 127.75€ + käyttövoimavero 0.9c/päivä alkavalta 100kg:ltä eli 0.9*30=27c/päivä tekee 98.55€ vuosi eli yhteensä: 226.30€ eli korotusta tulee about 30€.. eli jos tuo vero ei enää muutu niin voi olla ettei jaksa käydä tota taka-akselia vaihtaa...

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20031281
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2009, 21:53
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Juu juu..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
G30 vaneissa on ne 8-pulttiset navat, G10&G20 on viispulttisia, ja ainakin takana pienempi akseli (10-bolt,jossain voi olla 12-bolt). Alkuperäisissä G30 on takana 14-bolt akseli, jolla akselipainot on jtn aivan toista kuin noissa pikkuperäsissä. Tässä on se suurin ero mihin heti tollanen homma tökkää jos akselia ei vaihda. Ja taitaa olla eroa myös jousituksessa, rungosta en tiedä. Etuakseli on kanssa luultavasti järeämpi, jarrut varmaankin myös isommat noissa isoissa vaneissa. Mutu-tiedolla kuvittelisin että orggis-G30:een ei mahdu 15" vanne... Muistaakseni näistä vanien muuttamisesta paku-->k-auto oli joskus juttua Overdrivella, kannattaa etsiä ja kysellä sieltä...
Tommosta mäki luulisin,oon niit nähny muinoin.Sillon vissiin verojen takia muutettiin kuorkeiks kans ja navat ja ripustuxet ja taka axeli ja muita hiluja joutu vaihtaa.Tais olla USA classic parts tai cars ja vanha porintie osote ku niit on tehny enemmänki.Se ainaki tietäs,se myy niit romujaki.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2009, 02:16
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mulla oli tehty toisinpäin, eli G30 vaniin oli vaihettu "pienemmät" akselit alle, jolloin kokonaismassa jöi 3330kg:aan.

Mulla on muutes takapihalla vielä yksi KA:ksi rekisteröity vandura varaosiksi, paperit ja akselit löytyis edullisesti :P
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Chevy Van -90 kuorma-auto Reetu O/M/V Ajoneuvot 6 12.01.2008 13:35
Defender kuorma-autoksi hemi8 Tekniikka & Jutustelu 12 09.07.2007 13:25
landrover 110stw kuorma-autoksi... wenkku Tekniikka & Jutustelu 10 06.11.2006 22:33
1500 Suburban kuorma-autoksi? Tekniikka & Jutustelu 9 12.06.2006 18:58
Paku muutos wannabee Tekniikka & Jutustelu 10 27.01.2005 14:26


Sivu luotu: 20:37 (GMT +2).