Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Chevy Van 6.2Diesel -92, 2+3 paku muutos Kuorma-autoksi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64789)

-Captain- 23.10.2009 17:43

Chevy Van 6.2Diesel -92, 2+3 paku muutos Kuorma-autoksi
 
onnistuuko -92 G20 vanin muutos kuorma-autoksi miten? nykyisin tuo on pakettiauto, mut uuden veron myötä kuuluu vissiinkin siihen kaksikäyttöauto luokkaan kun on etupenkkien lisäks nuo tilapäiset istuimet 3:lle henkilölle. tarkoitus olis muuttaa kuorma-autoks jos vaan onnistuu. onko kukaan tehnyt? eli millä sais kantavuutta sen 500kg lisää?

-MaTTi- 23.10.2009 19:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- (Viesti 605928)
onnistuuko -92 G20 vanin muutos kuorma-autoksi miten? nykyisin tuo on pakettiauto, mut uuden veron myötä kuuluu vissiinkin siihen kaksikäyttöauto luokkaan kun on etupenkkien lisäks nuo tilapäiset istuimet 3:lle henkilölle. tarkoitus olis muuttaa kuorma-autoks jos vaan onnistuu. onko kukaan tehnyt? eli millä sais kantavuutta sen 500kg lisää?

Ei riitä painot, eikä ole kaksikäyttöauto (kovat penkit eivät ole varsinaisia istumapaikkoja). Valmistajan tai valmistajan edustajan (Metro-Auto) todistus on ainoa vaihtoehto kokonaismassan muutokselle. Metro varmasti haluton ottamaan kantaa.

vepele 23.10.2009 19:20

Paikkakunnall on yks vani muutettu kuorkiks,oli kyll vanha ampuliisi.
Tais joutuu vaihtaan akseleita ja jotain muutakin.
Kysy Reetulta,se sen teki

-Captain- 23.10.2009 19:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 605971)
Ei riitä painot, eikä ole kaksikäyttöauto (kovat penkit eivät ole varsinaisia istumapaikkoja). Valmistajan tai valmistajan edustajan (Metro-Auto) todistus on ainoa vaihtoehto kokonaismassan muutokselle. Metro varmasti haluton ottamaan kantaa.

eli siis käyttövoimavero pysyy ennallaan eikä muutu henkilöauton mukaiseks? ku ei huvittais kahesta maksaa reiluu tonnii.. HDJ:ssä on ens vuonna mukavat maksut ku on 9 henk. auto...

-Captain- 23.10.2009 19:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vepele (Viesti 605978)
Paikkakunnall on yks vani muutettu kuorkiks,oli kyll vanha ampuliisi.
Tais joutuu vaihtaan akseleita ja jotain muutakin.
Kysy Reetulta,se sen teki

pitääki kysellä..

jeeppi-eki 24.10.2009 07:26

Vanhat vanit jotka on rek.kuorma-autoiksi om tunnistettavissa kahdeksan (8) pulttisista vanteista.....

-Captain- 24.10.2009 09:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jeeppi-eki (Viesti 606086)
Vanhat vanit jotka on rek.kuorma-autoiksi om tunnistettavissa kahdeksan (8) pulttisista vanteista.....

tuo nyt on ollu tiedossa iät ja ajat mut lähinnä se kiinnostaa et mitä muuta eroo niissä on ja saako esim taakse lisäämällä lehtiä jousiin lisää kantavuutta tai ilmapussien laitolla..

Tuomo 24.10.2009 10:01

G30 vaneissa on ne 8-pulttiset navat, G10&G20 on viispulttisia, ja ainakin takana pienempi akseli (10-bolt,jossain voi olla 12-bolt). Alkuperäisissä G30 on takana 14-bolt akseli, jolla akselipainot on jtn aivan toista kuin noissa pikkuperäsissä. Tässä on se suurin ero mihin heti tollanen homma tökkää jos akselia ei vaihda. Ja taitaa olla eroa myös jousituksessa, rungosta en tiedä. Etuakseli on kanssa luultavasti järeämpi, jarrut varmaankin myös isommat noissa isoissa vaneissa. Mutu-tiedolla kuvittelisin että orggis-G30:een ei mahdu 15" vanne... Muistaakseni näistä vanien muuttamisesta paku-->k-auto oli joskus juttua Overdrivella, kannattaa etsiä ja kysellä sieltä...

-Captain- 24.10.2009 14:41

Noita lakijuttuja selailemalla löyty. eli jos tuo homma ei muutu enää tosta niin perusvero nousee 26c -->35c/päivä eli 127.75€ + käyttövoimavero 0.9c/päivä alkavalta 100kg:ltä eli 0.9*30=27c/päivä tekee 98.55€ vuosi eli yhteensä: 226.30€ eli korotusta tulee about 30€.. eli jos tuo vero ei enää muutu niin voi olla ettei jaksa käydä tota taka-akselia vaihtaa...

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20031281

RIPAX 24.10.2009 21:53

Juu juu..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo (Viesti 606111)
G30 vaneissa on ne 8-pulttiset navat, G10&G20 on viispulttisia, ja ainakin takana pienempi akseli (10-bolt,jossain voi olla 12-bolt). Alkuperäisissä G30 on takana 14-bolt akseli, jolla akselipainot on jtn aivan toista kuin noissa pikkuperäsissä. Tässä on se suurin ero mihin heti tollanen homma tökkää jos akselia ei vaihda. Ja taitaa olla eroa myös jousituksessa, rungosta en tiedä. Etuakseli on kanssa luultavasti järeämpi, jarrut varmaankin myös isommat noissa isoissa vaneissa. Mutu-tiedolla kuvittelisin että orggis-G30:een ei mahdu 15" vanne... Muistaakseni näistä vanien muuttamisesta paku-->k-auto oli joskus juttua Overdrivella, kannattaa etsiä ja kysellä sieltä...

Tommosta mäki luulisin,oon niit nähny muinoin.Sillon vissiin verojen takia muutettiin kuorkeiks kans ja navat ja ripustuxet ja taka axeli ja muita hiluja joutu vaihtaa.Tais olla USA classic parts tai cars ja vanha porintie osote ku niit on tehny enemmänki.Se ainaki tietäs,se myy niit romujaki.

Viipo 25.10.2009 02:16

Mulla oli tehty toisinpäin, eli G30 vaniin oli vaihettu "pienemmät" akselit alle, jolloin kokonaismassa jöi 3330kg:aan.

Mulla on muutes takapihalla vielä yksi KA:ksi rekisteröity vandura varaosiksi, paperit ja akselit löytyis edullisesti :P


Sivu luotu: 01:34 (GMT +2).