Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 21.10.2009, 00:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rambleristi Näytä viesti
Ei Explorer huono auto ole, jos ei mitään trial autoa ole rakentamassa. Takaperä on Fordin 8.8 ja etupää varmaan yhtä vahva kuin danan 30:nenkin (en nyt muista mitä mallia se oli). Korottaminen on vaan kalliimpaa erilaisesta rakenteesta johtuen. Jos sulla on rohkeutta lähteä projektiin, niin laita ihmeessä kuvia. Olis vähän erilainen maasturi eikä 506. toiotan uudelleen rakennus.
Juu, ei se huono ole, mutta tosiaan kalliinpuoleinen korottaa jos alustaankin haluaa muutosta. Fordin 8.8 on hyvä ja varsin kestävä perä, varsinkin jos hommaa c-clip eliminator kitin. Niin ja muistaa hitsata akseliputket banjoon kiinni ja/tai laittaa trussin. Siinä ne kai 8.8:n pahimmat ongelmat. Explorereissa vielä hyvä puoli on se että ovat 31-spoorisia kaikki, vanhemmissa Broncoissa ja Rangereissa on vain 28- spooriset jotka ei niin kestäviä.

Itse etuperä (banjokoppa & välitys) on samaa kestoluokkaa D30:n kanssa, mutta auton paino ja kummallinen etupään rakenne tekee siitä heikomman kuin Jeeppien alla olevan D30:n. Ja eikös Explorereissa ole käytetty D30:n lisäksi myös D27:ään (tjsp.?) ja D35:een perustuvia hässäköitä, jos en ihan väärin muista.


Siinä mielessä tuo TTB- etupää on hyvä, että etrengas pysyy usein maastoon nähden hyvässä asennossa ja antaa paremmin pitoa. Enemmän tuon systeemin heikkous on usemmissa nivelien määrässä (vrt. risukeulat) ja siinä, että korotettaessa noita koko "tukivarsia" yms. kilkkeitä pitää muokata/ uusia aika rankalla kädellä että toimii oikein. TTB:stä saisi kyllä varsin mainion kunnolla rakennettuna, mutta jäykällä akselilla toteutettu keula on paljon yksinkertaisempi ja halvempi tehdä kestäväksi ja toimivaksi.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miten Jeep Wrangler TJ maastokelpoisemmaksi? :) derekki Tekniikka & Jutustelu 16 22.04.2007 17:57
O:fordin mittari mauno O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.01.2007 11:28
M: Fordin C4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.08.2006 15:41
Fordin öljyt Tekniikka & Jutustelu 7 18.08.2006 23:10
L: Fordin V-4 -moottori MK O/M/V Muut 0 20.09.2004 10:38


Sivu luotu: 21:07 (GMT +2).