Fordin etupään rakenne on melko omalaatuinen. Siinä on kaksi pitkää tukivartta ristissä, joista toisessa on perämurikka kiinni. Sama rakenne löytyy niin Explorerista kuin F-sarjan autoistakin. Korotettaessa tulee ongelmaksi pyörien camber kulmat. Helpommalla pääsee, jos vaan haluaa isompaa pyörää alle, niin korottaa koria. Tuon ikäkauden Ranger, Explo ja Bronco 2 olivat rungollisia.
Jos kyseessä on 91-94 Explo (eka kori joka näyttää edestä Bronco 2:lle) niin tosta korotus settiä.
http://www.suspensionconnection.com/...on/248504.html
Kakkoskoppaiseen tuli sit jo uudempaa tekniikkaa eli päällekkäiset kolmiotuet ja pitkittäiset vääntösauvat. Tuossa rakenteessa pienen korotuksen teko onnistuu vääntösauvaa kiristämällä. Kori muuttui itsestäänkantavaksi joten sen korotus ei onnistu.
Tossa rajumpaa settiä uudempaan
http://4wheelonline.com/Products.asp...roductId=66084
Ei Explorer huono auto ole, jos ei mitään trial autoa ole rakentamassa. Takaperä on Fordin 8.8 ja etupää varmaan yhtä vahva kuin danan 30:nenkin (en nyt muista mitä mallia se oli). Korottaminen on vaan kalliimpaa erilaisesta rakenteesta johtuen. Jos sulla on rohkeutta lähteä projektiin, niin laita ihmeessä kuvia. Olis vähän erilainen maasturi eikä 506. toiotan uudelleen rakennus.