Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 10.10.2009, 09:29
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

hj60 japanin cummins.


kävin hakeemas 60 hj:n ja nyt alkaa sit tekniikan vaihtopäikseen hj:sta bj:seen ja silleen 2h jälkiturboteetaan ja peerushuolletaan otan tuos parempia kuvia ku pääsen tallille (kun saan hjkäyntiin hehkutpimeenä) ja nyppäsee koneen irti
tuo pidetään tie autona näin suurinpiirtein, serkku teki siihen uudetlattiat, takalokasuojat ja takarungon
33alle ku on rahaa tractionbaarit ja paljon rosterii siitä se lähtee!

muutama kuva eiliseltä ei oo hirveenkova homma kone irrottaa

ja eikun konetta irrottaa



tuossa on erillaiset kardaanin laipat joutuu ne vaihtaa vaihellaatikonpäähän ja sit uudet ristikot pitää hakee oli pikkasan väljää

Viimeksi muokannut tdi : 11.10.2009 19:23
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 18.10.2009, 16:22
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

noniin kone on keulilla ja vähän koeajettukin
uusi turbo tulossa ensviikolla kh motorssista sit pitäs olla oikeen kokonen ja hukkaportilla tuo ei oikein tunnu heräävän ei tosin ookku tuolleen roiskastu tuohon mutta kuitenki.. sit pitää pakosarjaa vähä muuttaa että sais turbon pysyy pellin alla ja tehtyy pakoputket ja ahtoputket.
tekemistä vielä olis kardaanien ristikot uusii, vähän sähköjä vedellä hehkut sun muut laturinkans vielä vähän ongelmii ja alipaineet vedellä.
aattelin heittää tuon coolerin vasta katsastuksen jälkeen sillonhan tuota ei tartteis käyttää tehonmittaukses heti ?
sit uudet puskurit, jumalattomankokonen nautarauta, perkeleesti valoja joka nurkkaan ja la puhelimet asennella.
sit maalata vähän ja isommat renkaat ni eiköhän tuo oo katastus kunnos?!

siin on muutama kuva.






cooleriki mahtuu hienosti maskin alle ois saanu olla viel korkeempikin...
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 18.10.2009, 17:15
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

jos ei ole alkuperänen CT26 niin joudut jokatapauksessa laittaan penkkiin, tosin katsurista kiinni huomaako.
Eikös siinä lähellä ole penkki paikka?
Cooleri kiinni vaan suoraan ja sinne aika!
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 18.10.2009, 17:29
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

joo no hyvä tietää sitte vaa cooleri kiinni dynoon täs pitäs olla parikin penkkii lähellä että ei oo ongelma oli vaan tarkotuksena saada vähän sisäänajettuu ennen penkkii tarttee hommaa siirtokilvet ja kävästä joku reissu heittää
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 22.10.2009, 18:43
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

tänään sain sitten kaikkee kivaa ja kyl meni rahaakin taas vaihteeks... kivoja harrastuksii
elikkäs melkeinpä kaikki turboon liittyvä ois hommattu enää siisti kasaus ja kaikki ois hyvin
tässäpä muutama kuva holsetin hx40 superi 14 lukusel pakopesällä ja tialin erilline hukkaportti
hk motors laskeskeli että näillä pärjää hienosti n400 hp ja pitäisi heräilläkkin vielä suht alhaalta.
niin sit kysymys ilmanputsarista ku jotkut sanoo että tuo tojotan öljykylpy suodatin on hyvä eikä ahista ni kannattaako sitä mennä muuttelee löysin kyllä h&S vapari suodattimen tohon tojotan omaankin koteloon kun en iha sellasta koteloimatonta kehtais pitää tuos ? hyvät vinkit otetaan vastaan





ja siin viel tuota oolerii
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 22.10.2009, 19:02
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

saitko sä silloin tosta syöttöpumpusta tietoja millasella ahdoilla rupee tuleen minkäverta tavaraa? oliko toi 110mm3 kans jollain 1,5bar paineella? voi vaikuttaa turbon heräämiseen aika paljon jos ei sieltä heti tuu täyttä löylyä ku kaasua painaa...

hp tekemästä pumpusta tuli 0bar= 45mm3. 0,5bar=60mm3. 0,8bar=80mm3 ja 1,5bar=110mm3

Viimeksi muokannut Jani E : 22.10.2009 19:05
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 22.10.2009, 19:33
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

ei se sanonu muutaku että pidä vähintään 1.5 baarii et se pumppu toimii en sen kummempaa tietoa saanut :/
pro turbolle soittelin tos ja tuli pakosarjasta juttuu ni sano että ei missäänimessä mitän peltipakosarjoja sanovat et heikentää heräämistä mitä pidempi matka turbolle ja et mitä enemmän pakokaasut kerkee viilenee et vakiopakosarjan pitäisi riittää 700 hevosvoimaan saakka.
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 22.10.2009, 20:19
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

vähä miettiny että jos pistäis sinne pumpunkalvolle paineilmalla valmiiks painetta niin pelaiskohan tyhjäkäynti ynnämuut vie. lähinnä jos mettäajos haluais hätäsempää syöttöjen nousua, vaikka kyllä se tollasenaanki pirun hätäseen vastaa kaasuun.
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 22.10.2009, 20:43
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

niin enpäs tiedä jonku pitäs varmaan toikin testata.. tarkalla paineensäätimellä kokeilee mitä tapahtuu mulle riittäs sekin ku saisin tuon eka nippuun ja kilpiin ainakin aluks
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 22.10.2009, 21:59
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Minkä kokoset siivet on Holsetissa, sen verran kuvakulmat vääristää tikkuaskiin nähden.Heräiskös se siiten vakiosarjalla vielä paremmin, kun rakentelin ton "peltisarjan" niin sillä toi 35HX herää sieltä mistä vakio ct26, vai oliko nyt kyse vaan tosta 40 superista.Mut eikös herääminen ole kiinni siitä miten sitä soppaa alusta asti saa vai miten se menee.Mietityttää vaan olenko tehny taas kerran turhaa työtä kokeiluilla.No nyt testattu milloin se vihreä valo syttyy, eli mäen juurelta rauhallisesti kiihdyttelyä ja kolmosella 1200 kierrosta kun valo sytty.
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...

Viimeksi muokannut HJ-61 : 23.10.2009 19:56 Perustelu: tekstiä lisätty
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 23.10.2009, 05:54
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

Laita vaan se öljykylpysuodatin.
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 23.10.2009, 20:24
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Mahtava projekti kertakaikkiaan! Itellä samainen HolsetHX40 super 16 pakopesällä 60/64 siipikoot mersun OM603 koneessa lisäksi Mynän 7mm pumppu. Omavalmiste pakosarja joka luonnollisesti vähän pidemmillä putkilla. 1-3 sylinterien kollektorin puolella 46mm hukkaportti. Turbo ahdot lähtee nouseen pikkuhiljaa parissa tonnissa ja kun kierroksia on noin 2800 ja ahdot 0,6 sit rupee tapahtuun. Ahtopaineet nousee ihan hetkessä 3 bariin ellei hukkaportti käytössä (on kokeiltu) samassa kierrokset hyvin äkkiä 6000 paikkeilla ja olo on kuin Linnanmäellä Eli se mitä halusin tuoda esiin oli se että ainakin mun autossa turbo herää suht myöhään, mutta hyvin rakennetulla pumpulla vedot on jo alhaalta todella maukkaat.

Miten meinasit toteuttaa hukkaportin vakiopakosarjassa?
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 24.10.2009, 00:26
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ-61 Näytä viesti
Minkä kokoset siivet on Holsetissa, sen verran kuvakulmat vääristää tikkuaskiin nähden.Heräiskös se siiten vakiosarjalla vielä paremmin, kun rakentelin ton "peltisarjan" niin sillä toi 35HX herää sieltä mistä vakio ct26, vai oliko nyt kyse vaan tosta 40 superista.Mut eikös herääminen ole kiinni siitä miten sitä soppaa alusta asti saa vai miten se menee.Mietityttää vaan olenko tehny taas kerran turhaa työtä kokeiluilla.No nyt testattu milloin se vihreä valo syttyy, eli mäen juurelta rauhallisesti kiihdyttelyä ja kolmosella 1200 kierrosta kun valo sytty.
minipäs mittailen huomen aamuna siipiä. mut eiks se oo ihan hyvin ku ct26 herää jo aika alhaalta ? kyllähän se siitä tavaran saannista on kiinni ja turbon koosta ? en ole mikää asiantuntia ensimmäistä kunnon projektii tässä itekki tekemäs
Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 24.10.2009, 00:33
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappe Näytä viesti
Mahtava projekti kertakaikkiaan! Itellä samainen HolsetHX40 super 16 pakopesällä 60/64 siipikoot mersun OM603 koneessa lisäksi Mynän 7mm pumppu. Omavalmiste pakosarja joka luonnollisesti vähän pidemmillä putkilla. 1-3 sylinterien kollektorin puolella 46mm hukkaportti. Turbo ahdot lähtee nouseen pikkuhiljaa parissa tonnissa ja kun kierroksia on noin 2800 ja ahdot 0,6 sit rupee tapahtuun. Ahtopaineet nousee ihan hetkessä 3 bariin ellei hukkaportti käytössä (on kokeiltu) samassa kierrokset hyvin äkkiä 6000 paikkeilla ja olo on kuin Linnanmäellä Eli se mitä halusin tuoda esiin oli se että ainakin mun autossa turbo herää suht myöhään, mutta hyvin rakennetulla pumpulla vedot on jo alhaalta todella maukkaat.

Miten meinasit toteuttaa hukkaportin vakiopakosarjassa?
kuulostaa hyvältä hukkikselle teen sellasen välipalan pakosarjaan johon hitsaan portille lähdön. pitää vielä koittaa saada kallistettuu turboo hieman vaakatasoon jos saisi sopii pellin alle ja korii korottaa parilla sentillä jos ei mahu ni jotaki pulkkaa suunniteltava jostain pitäis saada bensanpaineen säädin jonka aukeeminen olis 1-3baarii sais tuon hukkiksen akastuu kerralla tiettyyn paineeseen. boshilla oli 95€ tuntu vähä suolaselta jos käytetyn jostaki löytäs en vaa muistanu kysyy missä autossa sitä käytetään. ja selvä minä laitan tuon öljykylpy katotaan miten se sillä wörkkii
Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 24.10.2009, 11:35
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
minipäs mittailen huomen aamuna siipiä. mut eiks se oo ihan hyvin ku ct26 herää jo aika alhaalta ? kyllähän se siitä tavaran saannista on kiinni ja turbon koosta ? en ole mikää asiantuntia ensimmäistä kunnon projektii tässä itekki tekemäs

no tollanen ct-26 jossa 4mm isompi kompura siipi niin josain 1700r/min että ei se mun mielestä kauheen alhaalta lähde. samalla kierroksilla suurin piirtein kummallaki pumpulla. johtuen varmaan siitä että ainetta ei tule ennen ahtoja.
Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 24.10.2009, 11:52
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
kuulostaa hyvältä hukkikselle teen sellasen välipalan pakosarjaan johon hitsaan portille lähdön. pitää vielä koittaa saada kallistettuu turboo hieman vaakatasoon jos saisi sopii pellin alle ja korii korottaa parilla sentillä jos ei mahu ni jotaki pulkkaa suunniteltava jostain pitäis saada bensanpaineen säädin jonka aukeeminen olis 1-3baarii sais tuon hukkiksen akastuu kerralla tiettyyn paineeseen. boshilla oli 95€ tuntu vähä suolaselta jos käytetyn jostaki löytäs en vaa muistanu kysyy missä autossa sitä käytetään. ja selvä minä laitan tuon öljykylpy katotaan miten se sillä wörkkii
Mä käytän ihan tommosta säädettävää teollisuuden rajapaine venttiiliä hukkaportin ohjaukseen. Löytyy esim hydrauliikan erikoisliikkeistä.
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 24.10.2009, 20:09
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
ei se sanonu muutaku että pidä vähintään 1.5 baarii et se pumppu toimii en sen kummempaa tietoa saanut :/
pro turbolle soittelin tos ja tuli pakosarjasta juttuu ni sano että ei missäänimessä mitän peltipakosarjoja sanovat et heikentää heräämistä mitä pidempi matka turbolle ja et mitä enemmän pakokaasut kerkee viilenee et vakiopakosarjan pitäisi riittää 700 hevosvoimaan saakka.
Tommoseen jaettuun pakopesään pitäs mennä 123 syl. toiseen ja 456 toiseen nieluun. Hj:n vakiosarja ei kyllä näytä siltä että se virtaa 700 hp. Hurjan ahtimen oot kyllä ostanu.
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 24.10.2009, 20:13
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ-61 Näytä viesti
Minkä kokoset siivet on Holsetissa, sen verran kuvakulmat vääristää tikkuaskiin nähden.Heräiskös se siiten vakiosarjalla vielä paremmin, kun rakentelin ton "peltisarjan" niin sillä toi 35HX herää sieltä mistä vakio ct26, vai oliko nyt kyse vaan tosta 40 superista.Mut eikös herääminen ole kiinni siitä miten sitä soppaa alusta asti saa vai miten se menee.Mietityttää vaan olenko tehny taas kerran turhaa työtä kokeiluilla.No nyt testattu milloin se vihreä valo syttyy, eli mäen juurelta rauhallisesti kiihdyttelyä ja kolmosella 1200 kierrosta kun valo sytty.
Mikä pesä sulla on tuossa 35:ssa kun noin mainiosti herää? Mikä pumppu, vai hj:n oma ruuvattuna? Ootko penkittäny?
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 24.10.2009, 22:37
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Mikä pesä sulla on tuossa 35:ssa kun noin mainiosti herää? Mikä pumppu, vai hj:n oma ruuvattuna? Ootko penkittäny?
Tossa on #12 pakopesä siipikoot 56/65 ja Bossilainen pumppu on jostain 7-8 litrasesta työkoneen moottorista johon säädin vaihdettu, eikä ole mitään ahtopaine vipstaakeja eli soppaa tulee heti kun kaasuun koskee ja tietysti savua jos ruuvia käännetty auki.Ei ole penkissä käyty jospa joskus kerkeis käyttää kohan sais enempi sisään ajettua.
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...

Viimeksi muokannut HJ-61 : 24.10.2009 22:39 Perustelu: unohtu tekstiä
Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 25.10.2009, 02:14
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

siipikoot oli 60/65 pako jos se noinpäin ilmotetaan. itellä ei oo oikeestaan mitään tietoo miten 61 vakio kone ja turbo käyttäytyy kun en sellasella viel kunnolla ajellukkaan. saa nähä miten tässäki käy. eli seuraavaks mun pitää ostaa takas se 61 pakosarja ku menin sen tyhmyyttäni myymään ei tullu taas loppuun asti aateltuu
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 25.10.2009, 09:18
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ-61 Näytä viesti
Tossa on #12 pakopesä siipikoot 56/65 ja Bossilainen pumppu on jostain 7-8 litrasesta työkoneen moottorista johon säädin vaihdettu, eikä ole mitään ahtopaine vipstaakeja eli soppaa tulee heti kun kaasuun koskee ja tietysti savua jos ruuvia käännetty auki.Ei ole penkissä käyty jospa joskus kerkeis käyttää kohan sais enempi sisään ajettua.
Eli sulla on todennäköisesti jaettu pakopesä ja oikein tehty pakosarja joka on takuulla parempi kuin alkuperäinen. Joo alasyöttö vaikuttaa paljon heräämiseen, mitkähän elementit tuossa pumpussa on? Löytyy pumpun kyltistä tästä numerosarjasta PES6A??? kysymysmerkkien tilalta.


TDi:lle tee vaan peltisarja oikein jaettuna, ei se ainakaan huonompi oo kuin alkuperäinen.
Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 25.10.2009, 10:40
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Mulla tuo jaettu sarja oikeestaa teki vaa paskemman, ahdot tippu ja se mehevä soundi katos . Ja aivan varmasti virtaa paremmin ku alkuperäinen 2H koneen sarja. Tosin saattaahan se olla, että pakopaineet katos ni sillä se herääminen huononi.

edit. niin ja vittuun vaan ne ahdonalaiset syötönsäätimet, paranee huomattavasti sillä tuo turbon herääminen. mitä haittaa jos sitä savua tulee reilummin ? Jos haluaa ettei savuta, niin onnistuu sekin ku painaa vaa varovammin sitä kaasupoljinta lattiaa kohden
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.

Viimeksi muokannut Turpo-Urpo : 25.10.2009 10:42
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 25.10.2009, 10:47
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

sen mustan savun löytää ajanmittaan öljyjen seasta ja kulutuksesta! että on se ahdonalainen säädin hyvä jos vähänkäänkäyttöauto.
Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 25.10.2009, 11:40
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Eli sulla on todennäköisesti jaettu pakopesä ja oikein tehty pakosarja joka on takuulla parempi kuin alkuperäinen. Joo alasyöttö vaikuttaa paljon heräämiseen, mitkähän elementit tuossa pumpussa on? Löytyy pumpun kyltistä tästä numerosarjasta PES6A??? kysymysmerkkien tilalta.
Pakosarja on pulssitettu, jaettu pesä löytyy ja maalattu keraamisella pinnoitteella.Mietin pitkään alanko tuota sarjaa tekee, mutta vakiosarjaan olisi pitäny tehdä adapterit ja putki jatkot ja ties mitä juttui että olis ahdin järkevästi mahtunu, niin samalla vaivalla turasin sitten kokonaan uuden.Eipä taida pumpussa olla ku 9mm elementit ainakin koodin mukaan PES6A90D.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo Näytä viesti
Mulla tuo jaettu sarja oikeestaa teki vaa paskemman, ahdot tippu ja se mehevä soundi katos . Ja aivan varmasti virtaa paremmin ku alkuperäinen 2H koneen sarja. Tosin saattaahan se olla, että pakopaineet katos ni sillä se herääminen huononi.

edit. niin ja vittuun vaan ne ahdonalaiset syötönsäätimet, paranee huomattavasti sillä tuo turbon herääminen. mitä haittaa jos sitä savua tulee reilummin ? Jos haluaa ettei savuta, niin onnistuu sekin ku painaa vaa varovammin sitä kaasupoljinta lattiaa kohden
Jos sillä mehevällä äänellä tarkoitat sitä että hirnuu ku löysää kaasua niin kyllä tuolla omalla tekeleellä sen saa aikasiks pitää vaan ahdot olla lähellä 2bar.Savutus pienenee myös kun ilman saanti kunnossa.Piti heittää snorkkeli ja vakio putsarikotelo vapaavirtaus suodattimella mäkeen, kun ahdisti paljon nyt kartio tötterö suoraan kompurakotelossa.
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 25.10.2009, 11:49
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo Näytä viesti
Mulla tuo jaettu sarja oikeestaa teki vaa paskemman, ahdot tippu ja se mehevä soundi katos . Ja aivan varmasti virtaa paremmin ku alkuperäinen 2H koneen sarja. Tosin saattaahan se olla, että pakopaineet katos ni sillä se herääminen huononi.

edit. niin ja vittuun vaan ne ahdonalaiset syötönsäätimet, paranee huomattavasti sillä tuo turbon herääminen. mitä haittaa jos sitä savua tulee reilummin ? Jos haluaa ettei savuta, niin onnistuu sekin ku painaa vaa varovammin sitä kaasupoljinta lattiaa kohden
Aika jännää! Luulis että jaetulla pakopesällä oleva turbo toimis paremmin nimenomaan erillisillä kollektoreilla. Jos menee samaan niin pulssithan menee ihan sekasin ja lyö vastaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Dodge RAM W250 4x4 Extended Cab 1992 Cummins 5,9TD Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 07.07.2008 13:34
Myydään MerCruiser (Cummins) D-Tronic 4,2 L Turbodiesel vm.2003 Unregistered O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.06.2008 12:50
M: Dodge 2500 cummins 5.9 Killer-Wo O/M/V Ajoneuvot 1 06.03.2008 13:51
m:alut japanin jaollaMYYTY vertti O/M/V Renkaat ja vanteet 5 22.12.2007 21:53
Dodge Ram 2500 4x4 -95 Cummins O/M/V Muut 6 11.08.2005 22:27


Sivu luotu: 15:40 (GMT +2).