Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #30  
Vanha 31.07.2003, 12:47
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vetten flektin kännistys on siksi asetettu niin korkealle(110/115) koska kaiken takana on alhainen kulutus.Eli flektin halutaan pyörivän vain silloin kun on pakko.Tähän tähtää myös se että nopeuden noustua yli 35 mailia ropelit pysähtyy oli sitten kuinka kuumaa tahansa.Jos haluat flektin startin aiemmin, se on hyvin helppo rakentaa ja tosi halpa:10 cm rautaputkea alavesiletkuun ja putkeen 2-napainen anturi joka kuumana sulkeutuu.Anturin toinen napa runkoon eli maahan ja toinen napa tinataan alkuperäisen anturin(oikeassa kannessa)johtoon kiinni.Kun lämpö nousee anturi maadottaa johdon joka antaa tietokoneelle käskyn käynnistää flekti.Olennaista on valita oikean lämpöarvon anturi,koska alavesiletkussa lämpötila on alempi kuin sylinterinkannessa.Miksi alavesiletkuun? No siksi koska silloin flekti starttaa vain silloin kun jäähdytin ei enää jäähdytä riittävästi.Kannessa oleva anturi starttaa flektin vaikka syylari olisi jääkylmä,esim. termarin jumiutuessa kiinni!Saksalaisissa autoissa anturi on yleensä syylarin "alapäässä" lähellä alavesiletkua ja kun miettii ratkaisua syvällisemmin huomaa että viisaita ovat suunnitteluinsinöörit,vaikka paskoja ne autot on.Nimim. kokemusta on.PS.yhtä helppo kytkentä on tehdä releeseen joka käynnistää flektin tai sitten ilmastoinnin painekytkimen rinnalle joka myös käynnistää flektin.Vaihtoehtoja on ainakin kolme ja helppo tehdä ja halpa 20 euroa ja lämmöt kurissa!!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzuki 1.0 moottorin lämmöt mettäsika Tekniikka & Jutustelu 12 22.10.2009 15:19
Lämmöt kuormaa vetäessä? dieselmoottori Tekniikka & Jutustelu 1 23.07.2006 10:35
Moottorin lämmöt SKO Tekniikka & Jutustelu 3 09.03.2006 16:50
Pakokaasun lämmöt 3B TD?? lepuska Tekniikka & Jutustelu 6 02.12.2005 23:22
Halpa tarkistus:Lämmöt sevy.8 Vuosimallit 1984-1996 1 16.04.2004 09:30


Sivu luotu: 22:20 (GMT +2).