![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lupasivat tarjouksen alkuviikoksi sähköpostiin, pyysin 5 kappaleesta. Tärkeä tieto oli että noita on saatavissa koska ihan USA:sta asti en lähde tilailemaan ![]() Pistän tänne kyllä näkyviin, ja sitten tietysti perisaksalaiseen tapaan pitää kilpailuttaa kaikki firmat mistä noita saa. Sen jälkeen pitää miettiä omaa alinta mahdollista hintaa jonka itse maksaisi ja vielä vähentää siitä 25%... ![]() Lefa
__________________
Uutiset kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Meinaatko oikeesti tarvita sen vararenkaan? Luulis että tuollaset kumit kestää maastossakin ajaa ihan kohtuudella, joten lienevät liki ikuisia tiellä rullatessa (hajoamisen puolesta siis, kulutuskestävyydestä ei tiedä). Ja 35" on jo kohtuu kookas & painava (50kg+ vanteineen?) autossa mukana kuljetettavaksi, eritoten kun alkaa olla leveyttäkin.
Tuskin tuo montaa sataa maksaa, mutta laitat sillä rahalla vaikka sinisiä ledivaloja alustan täyteen tai jotain. Tai mistä minä mitään tiedän, kun ei oo omakaan auto mikään näyttelykapine, eikä oo sillä(kään) tullut pahemmin pimpparinkiä kierrettyä. Olikos joskus jossain oikein ohjeet siitä miten isosti korotettuun kiesiin pitää kulkea pikkupikkuhamosessa? Jos ysikymppisessä defessä on suurinpiirtein samanlainen runko & alusta kuin klassikki rangessa, arvelisin että joudut jättämään renkan sisäpuolen jotaikuinkin entiselle paikalleen, tai ehkä jopa tuomaan sitäkin ulospäin, että renkaat kääntyy tarpeeksi ottamatta heti tukivarsiin kiinni. JOS (ei yritäkään olla tarkka laskelma, suuntaviivoja vaan) alkup. vanne on luokkaa 6" (ET 0???) leveä, ja tavoitteena noin 12", ja vanteen säsäreuna pysyy samassa paikassa (eli backspacea on edelleen kolme tuumaa), niin uusien vanteiden offsetti on luokkaa -75 milliä, eli levittää ulos aika rohkeasti. Muutos vaan suurenee jos alkup. vanteen offsetti on plussalla, niinkuin rankussa (ET+33 orkkisaluluilla). Sitä vaan yritän sanoa että ajettavuus on luultavasti vähintään sarjassa "mielenkiintoinen", ei haitanne mitään/ketään hissutellessa mutta isoakovaa ei ehkä kannata ajella kovin mutkaisella/kuoppaisella uralla, vaikka 200tdi tuskin tekee autosta mitän rakettia. Pyöränlaakerien ja ohjauksen osien elinikä lyhentynee kans mutta tuskin on iso ongelma. -Paavo |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Ruskee City-Range & seittemän matala-autoa |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia, hyviä pointteja tulee! Meinasin pistää niin ison Wunderbaumin ettei ulos näe, ja pitää haista sille vahvasti
![]() No alunperin meinasin että ei tule koko taka"luukkua" ollenkaan vaan vararengas tulisi Desert Racer tyyliin turvakaarihässäkän (=ToDo) päälle n. 45 asteen kulmaan. Silti saattais olla mahdollista että saisi kaksi erillistä matkustajan istuinta tyyliin uudempi Defe (meinaan jos niitä minihameita tuleekin vaikka yli odotusten varastoitavaksi asti ![]() Tiedän ettei noi alustan palat kauaa jaksa noin leveitä renkaita, tyylihän on sama kuin joskus 90-luvulla Vitaroihin sai niitä leveitä paketteja. Tosiaan kilometrejä tulee niin vähän, melkein pelkästään kaupunkiajoa ja täällä ei edes hiekkateitä ole... ![]() Ohessa näkyy syy miksi aluksi tuon Lantikan ostin... eli löytyy paineilmajarrut peräkärrylle ja tarvittavat koukut ![]() ![]() ![]() Ps. En tiedä onko kukaan muu tehnyt samoin, mutta ajattelin raakasti vetää ovet poikki siten ettei enää ole noita karmeja. Toisinsanoen muistuttaisi vanhanmallin ovea mutta uudenmallin kahva. Ikkunoita ei tarvita... No pitänee ehkä sitten perustaa sellainen projekti-topiikki missä esitellään alustavalojen asennuksia, karvanoppia (ei omia) ja lepardi-sisustaa... ![]()
__________________
Uutiset kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paddockspares.com ja vanteista löytyy 10X16" pyörät, ja saatavana Saksaan muutamassa päivässä
Lainaus:
![]() ![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Ja kattele tuosta "hiktek" osia Defeen, Scorpion Racing - Suppliers of Fast, Extreme On and Off Road Road Products ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tässä olis kuva tiensivusta bongatusta Defestä. Jos muistan oikein niin siinä oli 37" Creepyt alla.
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei aina kannata yytsää niit rengaskokoja gummin kyljestä, mittanauha esiin niin
se todellinen halkaisija selviää. Mulla Defe 90 jossa himppa jousilla nostoa ja 34" renkaat, ahdasta on. Taka sisäänjoustoa rajoitettu, mutta pyörä ottaa tukevasti kiinni lokkarin reunaan sisäänjoustossa.
__________________
Juha |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kzj 95 rengaskoko?? | KZJ-95 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 18.07.2018 22:00 |
Hiluxin rengaskoko? | MF4245 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.08.2008 17:21 |
Rengaskoko 13.00-18 | Gary Grand | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.02.2008 13:25 |
rengaskoko?! | ari | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.10.2005 17:05 |
Bj-75 max. rengaskoko | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.02.2005 10:47 |