![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei ole mulla ainakaan pätkääkään luistanut Dexron III:lla, vaikka olen miten rääkännyt. Ja kuitenkin 35" kumeilla ajan ja lukot löytyy. Ja aika paha on mielestäni mennä sanomaan, että jos valmistaja kerran Dex II/III:a käskee ja on tarkoittanut käytettäväksi, niin sillä ei loota toimisi tai olisi pitkäikäisin. Kuten aiemminkin todettua, nimenomaan noilla täyssynteettisillä öljyillä on AW4:t alkaneet luistaa ja hajonneet. Oletko aivan varma että laatikko on ehjä, tai että se oli ehjä ennenkuin aloit toisia öljyjä käyttää? Ei pitäisi AW4:n luistaa pahemmassakaan käytössä jos on ehjä. Mutta jos lootan luisto on ongelma ja tuntuu että vaihdot ei ole tarpeeksi nopeat, niin sitten jenkeistä tilaukseen hi-preformance valve body ja HD- pannat eikä taatusti enää luista edes vaihtojen kohdalla. http://www.importperformancetrans.com/toyotaauto.shtml
Viimeksi muokannut Timo_L : 22.09.2009 19:41 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=ibuw3..._embedded#t=12 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin näin netin ihmeellisessä maailmassa tuo Castrol Transmax Z näytti aika hyvältä, mutta sitä ei tunnu saavan oikein mistään, vai tietäisikö joku mistä sitä saa ja mihin hintaan.
Kävin tänään myös motonetissä kääntelemässä Red Line 4D ATF pulloja ja sekin näytti yhdeltä vaihtoehdolta. ![]() ![]() ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mobil ATF 210 on type F luokka öljy eli fordin ja dexron 3 ...
ATF 220 on sitten Type D öljy dexron 2d?. Tota Type F öljyä käytetään myös crossipyörien vaihteistossa. Pitäis toimia ihan hyvin. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
09-87704340
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No terve!! Onko siis mitään järkeä, kun Dexron III maksaa murto-osan tuosta. En minä ainakaan laita 450€ koko laatikon + turbiinin öljyjen vaihtoon? Johan sillä saa jenkeistä korjaussarjan tohon vehkeeseen
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo mitään järkeä jos tykkää kuminauhamaisesta vaihteistosta ja palaneen automaattiöljyn hajusta. Niille jotka haluaa että jotain tapahtuu silloin kun polkaistaan oikeanpuolimmaista poljinta suosittelen kyllä lämpimästi tota Castrolin öljyä. Öljyt on kuitenkin aika paljon helpompi vaihtaa kuin korjata laatikkoa, mut kukin tavallaan.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
No voi vittu, ei ehjä laatikko hajoa sillä että siinä käyttää oikeita öljyjä!! Se hajoaa väärällä käytöllä = esim. mutamöyryömistä liian pienellä lauhduttimella jolloin loota kuumenee liikaa. Se mitä väität on aika sama kun väittäisit että moottorivalmistajan suosittelemilla öljyillä auton kone menee paskaksi kun sitä käyttää...
Voisiko olla että kun olet oman laatikkosi saanut muutaman kerran kuumenemaan liikaa ja sitä kautta luistamaan, niin on jo pannat sen verran huonossa kunnossa että ei pidä kunnolla? Dexron ja noissa täyssynteettisissä on aika eri ominaisuudet, joten voi tällöin toisella öljyllä vielä pannat pitää kun toisella luistaa. Se luisto ei kuitenkaan tällöin ole öljyn vika... Ihan niinkuin mikä tahansa tomaattiloota, niin AW4:nkin hajottaa kaikista helpoiten ylilämpö - ja kyseinen loota on kuumenemiseen taipuvainen. Jos ei ole kunnon lauhdutinta niin aika helpolla varsinkin mutamöyryämisessa tjsp. kuumenee laatikko ihan överilämpöihin. Jos sulla ei ole laatikolle lämpömittaria niin suosittelen asentamaan, samoin kun sen ison alumiinisen lauhduttimen flektin eteen. Lainaus:
Ja muista nyt edelleen, en väitä etteikö toi Castrol voisi olla hyvää öljyä, mutta itse en riskeeraisi että enemmän ajettu loota hajoaa tuon takia. Kuten jo sanoin juuri huolletussa saattaisin käyttääkin. Voi olla että vaihtaa vielä terävämmin. Voi myös olla että ei lämpiä yhtä paljon. Mutta on aika helvatan kallista litkua, varsinkin kun halvemmallakin pärjää ihan hyvin. Jenkeistä saat hi-perfomance valve bodyn AW4:ään muistaakseni muutamalla sadalla taalalla. Se on siis saman verran kuin 1-2 öljynvaihtoa Castrolia käyttäen. Tämän jälkeen on vielä terävämmät vaihdot ja taisi vaikuttaa myös pantojen pitovoimaan. Ja voit edelleen käyttää Dex III:a eikä pelkoa lootan luistosta. Kumpaankohan mielummin laittaisin rahani? Viimeksi muokannut Timo_L : 27.09.2009 18:51 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuohon ylempään kirjoittamaani, tietysti tomaatti luistaa aina muuntimesta enemmän tai vähemmän. Mutta itse laatikko ei pitäisi luistaa ehjänä. Sitä olen itse arponut, että mitenhän toimisi eri stall speedillä olevat muuntimet kuin tuo orkkis? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:MOBIL AGRI MOTOR OIL 10/30 20 L | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 29.07.2006 13:22 |