![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mut eikös too AisinWarner oo joku tojotajohdannainen loota millä ei oo mitään tekoa Syslerin laatikoihin.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ei ole Chryslerin laatikko!! On Aisin-Warner 4 (AW-4), jolla ei ole mitään tekemistä Chryslerin kanssa!!
AW-4:n menee ihan normi DEXRON III -öljy, ei tarvitse täyttää Moparin ATF+3 tai ATF+4 -vaatimuksia!! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuon luulisi toimivan kun lupaavat Dextron III / Mercon luokitukseen sopivuutta.
Onko Jamantilla tietoa onko kellään ilmennyt vikoja tuon ATF:n takia? Vaikeahan noita on joskus paikantaa missä se vika on, mutta kun käytän melkein kaikkialla muualla synteettisiä öljyjä niin tekisi mieli niitä laittaa tuonnekkin. En vaan tahdo lootaa tieten tahdoin rikkoa jos se ei siitä tykkää. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No kertoo se kai jotain sekin, että enpäs ole koskaan risaa AW-4:sta nähnyt!!! Joten kai se on ihan sama sitten, mitä luokituksen täyttävää öljyä sinne laittaa!!!??
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Omien todellisten , eikä netistä luettujen tai kaverin kaverilta kuultujen, käyttökokemusten perusteella tossa laatikossa parhaiten offikäyttöä ajatellen tuntuisi toimivan Mopar 4+ ja Castrol Transmax Z. Ihan sama miulle mitä asiantuntijat sinne suosittelee laittamaan, mutta kaikilla muilla kokeilemillani öljyillä laatikko on luistanut.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole mulla ainakaan pätkääkään luistanut Dexron III:lla, vaikka olen miten rääkännyt. Ja kuitenkin 35" kumeilla ajan ja lukot löytyy. Ja aika paha on mielestäni mennä sanomaan, että jos valmistaja kerran Dex II/III:a käskee ja on tarkoittanut käytettäväksi, niin sillä ei loota toimisi tai olisi pitkäikäisin. Kuten aiemminkin todettua, nimenomaan noilla täyssynteettisillä öljyillä on AW4:t alkaneet luistaa ja hajonneet. Oletko aivan varma että laatikko on ehjä, tai että se oli ehjä ennenkuin aloit toisia öljyjä käyttää? Ei pitäisi AW4:n luistaa pahemmassakaan käytössä jos on ehjä.
Mutta jos lootan luisto on ongelma ja tuntuu että vaihdot ei ole tarpeeksi nopeat, niin sitten jenkeistä tilaukseen hi-preformance valve body ja HD- pannat eikä taatusti enää luista edes vaihtojen kohdalla. http://www.importperformancetrans.com/toyotaauto.shtml Viimeksi muokannut Timo_L : 22.09.2009 19:41 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=ibuw3..._embedded#t=12 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Varaosia löytyy hyvin "kojootti" liikkeestä, muilla tuppaa olemaan vain se "yksi" varaosa... Ittellä "Volvo" S80:n VW:n koneella ja AW-42 laatikolla... Ruotsissa "valmistettu"??? ![]() ![]() AW:n askista "nippelitietoa": - toimii Dexron II öljyllä (tai paremmalla) - vaihtoväli max. 80.000km - ongelmia ilmenee vanhetessaan (jos öljyä EI vaihdeta) seuraavasti - pakin jarrupanta alkaa vuotamaan --> kylmällä laatikolla - ei pakkia! - venttiililohkon (integroitu askiin) S1ja S2 mankkavenat alkaa "ryytymään", koska kerää "sienimäistä" moskaa karan täyteen ja jumittuu - vetopyörästö "kulahtaa" 800.000km kohdilla ![]() ![]() ![]() Takseissa oli näitä Volvolla vaikka kui perhanasti ja rikki ei ajamaalla saaneet, pihistelemällä huolloissa menikin sitten lootia suhteellisen tiheään tahtiin... NIIN meinas unohtua... AW-44 on myös Bemarilla oleva aski ja siellähän on tuo 1. panta olut akilleen kantapää (johon kyllä huoltosarja löytyy)... ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:MOBIL AGRI MOTOR OIL 10/30 20 L | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 29.07.2006 13:22 |