|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
kj 95:lla syysmasennusTarttis viisaampien neuvoja, Tojolle iski masennus. Starttauttaa kauemmin kuin ennen, käy normaalisti kyllä kun käynnistyy. Hehkut pitäisi olla ok ja virtaa niille menee. Polttoainesuodatin vaihdettu, mitään vuotoja ei ole ainakaan löytynyt. Vikakoodit luettu tietokoneella, ei ole. Mikään merkkivalo ei pala. Olisko vinkkejä mitä tutkia seuraavaksi?
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
ilmaa
suuttimien paluuputket kannaattaa uusia vuoto voi olla niin pieni et ei näy.
|
#4
|
||||
|
||||
Ne on yhtä jöötiä metalliputkea suuttimelta toiselle, ei siis rikkoutuva osa.
|
#5
|
|||
|
|||
Toyon It-testerillä kattoo miten common paineet nousee startin aikana,. Sillä vois aloittaa, jos hehkut kerran on ehjät..
|
#6
|
||||
|
||||
Siellä mitään commonrailia oo myöskään... Tai no, -01 ja -02 oli, eli KDJ95:ssa. Tämä lienee KZJ95...
|
#7
|
||||
|
||||
Onko naftasuodatin vaihdettu ennen vai jälkeen vian ilmaantumisen?
|
#8
|
|||
|
|||
onhan alkuperäinen suodatin? tarvikkeella saattaa tulla noita ongelmia.
|
#9
|
||||
|
||||
-Pieni vuoto putkistossa/letkuissa
-Suodattimen takaisku ei oikein pelaa ->kokeile vaihtaa suodatin (alkuperaiseen) |
#10
|
|||
|
|||
Kiitos vastauksista!
Kyseessä on siis KZJ95, vm.-98. Ajettu 170 000km. Vika ilmeni ennen suodattimen vaihtoa, nykyinen suodatin ei ole alkuperäinen, entinen oli. Sitä on nyt pidetty yöt keula ojassa ja ahteri pystyssä, ei vaikutusta. Ei myöskään ole mitään logiikkaa siinä onko kone kylmä vai lämmin, välillä starttauttaa kylmänä kauemmin ja välillä lämpimänä kauemmin. Saattaa lähteä kylmänäkin suht nätisti käyntiin. Kaverilla on KJ90 ja sama vika. Onko tuossa tankin ja konehuoneen välissä suodattimia? |
#11
|
||||
|
||||
Suodattimista en tieda, mutta onkos siella vedeneroitin
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Laita kokeeks läpinäkyvä letku suodattimelta lähtevän letkun väliin, näet tuleeko ilmakuplia vai ei. Pystyis sulkemaan ilmavuodon pois vasta sen jälkeen. Edit: niin, ja suodattimessa ei ole mitään takaiskuventtiiliä, se on suodattimen kiinnitysrungossa käsittääkseni. Eli ei vaikutusta onko tarvike vai nou. |
#13
|
|||
|
|||
Ilmavuoto vois olla kyllä mahdollista. Eeberi alkoi juonittelemaan jo talvella ja sen liittimen kohdalla saattaa hyvällä mielikuvituksella nähdä ilmakuplia. Liekö se tuloputki yhtä rautaa tankilta suodattimelle asti?
|
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eikös Eberin imuputki ole laitettu tankin paluuletkuun? Ainakin mun Webastoon on silleen vedetty. |
#15
|
|||
|
|||
Tuloputkessa tuo on mutta eipä se oo ikinä kunnolla toiminu... Viime talvena se toimi vaan jos oli lämmintä ja tankki täys. Sen pitäis olla kyllä ammattilaisen asentama.
|
#16
|
|||
|
|||
Onko kyseisessä mallissa siirtopumppua tankissa?Itellä on bemarin 525 tds jossa oli täysin samat oireet ja siirtopumpun vaihdolla ongelmat hävis.
|
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#18
|
|||
|
|||
Hehkut on tutkittu mittarilla ja kaikki antaa samaa lukemaa. Virta niille menee. 3 hehkua on käytetty irti ja kokeiltu akulla, heti vetää punaiseksi. Viimeistä ei irrotettu kun on niin hankalassa paikassa, sille näyttää mittari kuitenkin samaa kuin muillekkin.
|
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tulppien resistanssia mittaamalla ei valttamatta voi ehjyytta todeta, koska tama tehdaan janniittettomana Nimimerkilla: Koskaan en ole mitaan rikkonut Viimeksi muokannut Pete : 22.09.2009 19:55 |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kyllä sinne 12V tulee hehkujen kiskolle. |