Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   kj 95:lla syysmasennus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63424)

Rekisteröimätön 19.09.2009 10:31

kj 95:lla syysmasennus
 
Tarttis viisaampien neuvoja, Tojolle iski masennus. Starttauttaa kauemmin kuin ennen, käy normaalisti kyllä kun käynnistyy. Hehkut pitäisi olla ok ja virtaa niille menee. Polttoainesuodatin vaihdettu, mitään vuotoja ei ole ainakaan löytynyt. Vikakoodit luettu tietokoneella, ei ole. Mikään merkkivalo ei pala.

Olisko vinkkejä mitä tutkia seuraavaksi?

pulu 19.09.2009 11:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 594186)
Tarttis viisaampien neuvoja, Tojolle iski masennus. Starttauttaa kauemmin kuin ennen, käy normaalisti kyllä kun käynnistyy. Hehkut pitäisi olla ok ja virtaa niille menee. Polttoainesuodatin vaihdettu, mitään vuotoja ei ole ainakaan löytynyt. Vikakoodit luettu tietokoneella, ei ole. Mikään merkkivalo ei pala.

Olisko vinkkejä mitä tutkia seuraavaksi?

villi veikkaus,oisko nafta linjas joku pikku ilma vuoto? mullaki läjäs mitään vuotoja näkyny ja toimi ihan hyvin ku sai käyntiin,mut sai sahata paljonki ennenku lähti tulille!

tapsa86 19.09.2009 18:51

ilmaa
 
suuttimien paluuputket kannaattaa uusia vuoto voi olla niin pieni et ei näy.

-MaTTi- 19.09.2009 20:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa86 (Viesti 594318)
suuttimien paluuputket kannaattaa uusia vuoto voi olla niin pieni et ei näy.

Ne on yhtä jöötiä metalliputkea suuttimelta toiselle, ei siis rikkoutuva osa.

Jörmelö 19.09.2009 22:02

Toyon It-testerillä kattoo miten common paineet nousee startin aikana,. Sillä vois aloittaa, jos hehkut kerran on ehjät..

-MaTTi- 21.09.2009 00:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jörmelö (Viesti 594408)
Toyon It-testerillä kattoo miten common paineet nousee startin aikana,. Sillä vois aloittaa, jos hehkut kerran on ehjät..

Siellä mitään commonrailia oo myöskään... Tai no, -01 ja -02 oli, eli KDJ95:ssa. Tämä lienee KZJ95...

Micco 21.09.2009 05:33

Onko naftasuodatin vaihdettu ennen vai jälkeen vian ilmaantumisen?

Cental73 21.09.2009 07:46

onhan alkuperäinen suodatin? tarvikkeella saattaa tulla noita ongelmia.

Pete 21.09.2009 08:18

-Pieni vuoto putkistossa/letkuissa
-Suodattimen takaisku ei oikein pelaa ->kokeile vaihtaa suodatin (alkuperaiseen)

Rekisteröimätön 21.09.2009 18:28

Kiitos vastauksista!

Kyseessä on siis KZJ95, vm.-98. Ajettu 170 000km. Vika ilmeni ennen suodattimen vaihtoa, nykyinen suodatin ei ole alkuperäinen, entinen oli.

Sitä on nyt pidetty yöt keula ojassa ja ahteri pystyssä, ei vaikutusta. Ei myöskään ole mitään logiikkaa siinä onko kone kylmä vai lämmin, välillä starttauttaa kylmänä kauemmin ja välillä lämpimänä kauemmin. Saattaa lähteä kylmänäkin suht nätisti käyntiin. Kaverilla on KJ90 ja sama vika.

Onko tuossa tankin ja konehuoneen välissä suodattimia?

Pete 21.09.2009 18:41

Suodattimista en tieda, mutta onkos siella vedeneroitin

-MaTTi- 21.09.2009 20:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 594998)
Kiitos vastauksista!

Kyseessä on siis KZJ95, vm.-98. Ajettu 170 000km. Vika ilmeni ennen suodattimen vaihtoa, nykyinen suodatin ei ole alkuperäinen, entinen oli.

Sitä on nyt pidetty yöt keula ojassa ja ahteri pystyssä, ei vaikutusta. Ei myöskään ole mitään logiikkaa siinä onko kone kylmä vai lämmin, välillä starttauttaa kylmänä kauemmin ja välillä lämpimänä kauemmin. Saattaa lähteä kylmänäkin suht nätisti käyntiin. Kaverilla on KJ90 ja sama vika.

Onko tuossa tankin ja konehuoneen välissä suodattimia?

Ei oo muuta kuin yksi suodatin siellä moottoritilassa ja siinä on Peten kysymä vedenerotin (letku ja sen päässä hana, pitää ottaa pois telineestä ja kääntää alaspäin). Tuskimpa siellä vettä jos kerran suodatin uusittu eikä suodattimen veden merkkivalo pala, eikä se varmaan tollasta tekiskään.

Laita kokeeks läpinäkyvä letku suodattimelta lähtevän letkun väliin, näet tuleeko ilmakuplia vai ei. Pystyis sulkemaan ilmavuodon pois vasta sen jälkeen.

Edit: niin, ja suodattimessa ei ole mitään takaiskuventtiiliä, se on suodattimen kiinnitysrungossa käsittääkseni. Eli ei vaikutusta onko tarvike vai nou.

Rekisteröimätön 21.09.2009 20:58

Ilmavuoto vois olla kyllä mahdollista. Eeberi alkoi juonittelemaan jo talvella ja sen liittimen kohdalla saattaa hyvällä mielikuvituksella nähdä ilmakuplia. Liekö se tuloputki yhtä rautaa tankilta suodattimelle asti?

-MaTTi- 21.09.2009 22:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 595093)
Ilmavuoto vois olla kyllä mahdollista. Eeberi alkoi juonittelemaan jo talvella ja sen liittimen kohdalla saattaa hyvällä mielikuvituksella nähdä ilmakuplia. Liekö se tuloputki yhtä rautaa tankilta suodattimelle asti?

Siinä on tankin lähdössä/tulossa n. 10-15 cm letkua ja vaihtuu taas putkesta letkuksi rintapellin alaosassa.

Eikös Eberin imuputki ole laitettu tankin paluuletkuun? Ainakin mun Webastoon on silleen vedetty.

Rekisteröimätön 22.09.2009 17:47

Tuloputkessa tuo on mutta eipä se oo ikinä kunnolla toiminu... Viime talvena se toimi vaan jos oli lämmintä ja tankki täys. Sen pitäis olla kyllä ammattilaisen asentama.

Jukkis 22.09.2009 18:24

Onko kyseisessä mallissa siirtopumppua tankissa?Itellä on bemarin 525 tds jossa oli täysin samat oireet ja siirtopumpun vaihdolla ongelmat hävis.

Bigmoose 22.09.2009 19:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 594186)
Tarttis viisaampien neuvoja, Tojolle iski masennus. Starttauttaa kauemmin kuin ennen, käy normaalisti kyllä kun käynnistyy. Hehkut pitäisi olla ok ja virtaa niille menee. Polttoainesuodatin vaihdettu, mitään vuotoja ei ole ainakaan löytynyt. Vikakoodit luettu tietokoneella, ei ole. Mikään merkkivalo ei pala.

Olisko vinkkejä mitä tutkia seuraavaksi?

hehkut pitäis olla kunnossa? omassa naperossa yksi hehku heikko ja lämpötila anturi antoi väärää tietoa... pitkä vieteri ja aamuisin vaikea käynnistää. hehkujen tarkistuksesta lähtisin??

Rekisteröimätön 22.09.2009 19:46

Hehkut on tutkittu mittarilla ja kaikki antaa samaa lukemaa. Virta niille menee. 3 hehkua on käytetty irti ja kokeiltu akulla, heti vetää punaiseksi. Viimeistä ei irrotettu kun on niin hankalassa paikassa, sille näyttää mittari kuitenkin samaa kuin muillekkin.

Pete 22.09.2009 19:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 595487)
3 hehkua on käytetty irti ja kokeiltu akulla, heti vetää punaiseksi.

Tama yleensa rikkoo hehkut koska niille jannite tulee alentimen lapi.. En tosin tieda onko asia nain naiden uudempien koneiden kanssa
Tulppien resistanssia mittaamalla ei valttamatta voi ehjyytta todeta, koska tama tehdaan janniittettomana

Nimimerkilla: Koskaan en ole mitaan rikkonut

Bigmoose 23.09.2009 14:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pete (Viesti 595491)
Tama yleensa rikkoo hehkut koska niille jannite tulee alentimen lapi.. En tosin tieda onko asia nain naiden uudempien koneiden kanssa
Tulppien resistanssia mittaamalla ei valttamatta voi ehjyytta todeta, koska tama tehdaan janniittettomana

Nimimerkilla: Koskaan en ole mitaan rikkonut

Eiköhän nu tulpat ole kaikki (12V):lla toimivat. Merkintä 11V tai 4,6V viittaa vain hehkun "nopeuteen"?? korjatkaa joss olen väärässä.

-MaTTi- 23.09.2009 22:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jukkis (Viesti 595432)
Onko kyseisessä mallissa siirtopumppua tankissa?Itellä on bemarin 525 tds jossa oli täysin samat oireet ja siirtopumpun vaihdolla ongelmat hävis.

Ei oo siirtopumppua.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bigmoose (Viesti 595722)
Eiköhän nu tulpat ole kaikki (12V):lla toimivat. Merkintä 11V tai 4,6V viittaa vain hehkun "nopeuteen"?? korjatkaa joss olen väärässä.

Kyllä sinne 12V tulee hehkujen kiskolle.


Sivu luotu: 16:56 (GMT +2).