![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nyt vasta ehdin tutkia eeberiä. Ylikuumenemis suoja oli lauennut koska vesipumppu tiensä päässä. Vesipunpun saa hetkeksi pyörimään kun sitä naputtelee kylkeen. Onkohan kellään ebereitä purettuna? Uutta pumppua tuskin raaskin ostaa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Käytä pumppupesä auki,voi olla vaan paskaa siipien välissä.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Harvemmin lähtee ruuvit auki. Uusi pumppu oli jotain 90€ boossilaisena.
__________________
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
90€ raaskii viel maksaa. Eile kävin yhest liikkeest kysyy ni ois ollu 212€. Täytyy kysellä muualta.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Katot siitä pumpusta sen numeron ja sillä meet hakee varaosakaupasta boossilaisen.
Sitä vanhaa pumppua kannattaa koittaa "hyppylangalla" et toimiiko. Moottori saattaa pyöriä kyllä mutta, se on sellanen magneettisiipipyörähässkkäpumppu eli laita letkut kiinni ja ämpäriin vettä ja koita. Jos se ees pyörii. Samalla varmistuu ettei vika oo siinä vesipumpun liittimessä(hapettuu usein).
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ketkäs noita halvempia pumppuja myy? en nyt viikolla pääse tarkastamaa sitä pumpun numeroa. Kysyin sähköpostilla 4 paikasta ja kaikki yli 200€, ei ollu kyllä merkistä puhetta. Uudempaan malliin kuulma halvempi.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tänään saatu eberi taas kuntoon kun ehti hetkeksi paneutua. Tilasin bochin pumpun preheatilta n. 70€, mutta eipä se käynytkään suoraan vanhan tilalle kun putket olivat erikokoiset. En ruennut pumppua palauttelemaan vaan poistin vanhasta pumpusta pyörijän siivet, tein muutamat letkut ja laitoin uuden pumpun vanhan perään. Johan lämpiää.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
No niin täältä tuntuu löytyvän asiantuntemusta eberistä. Ongelmana on että kello vaan vilkkuu, ei toimita lainkaan. Lähtee katkaisijasta käyntiin ja toimii muuten. Olisko kellään tietoa miten tuon kellon sais pelittämään? Kuva toivottavasti ohessa
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Se pitää laittaa aikaan se kello,muuten ei pelaa.
Tapahtuu painamalla kumpaakin nappia yhtäaikaisesti,joka ei muuten yleensä ole ollenkaan helppoa noilla kuminapeilla... T:Jappi nyyminä |
#10
|
|||
|
|||
![]()
No juu, yritetty on, lienee viisainta tökkiä jollain kynänkärjillä??? Näytössä vilkkuu 68:88 ja tuo kuutonen on niinkun väärinpäin. Saattaa tietty olla yks viiva pimeenä.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Eberin ohjainlaitteen korjaus
Onko täällä seppää mikä olisi korjannut eberin ohjainlaitetta (D5WSC)? Lähinnä tarttisi vinkkejä millä saisi sen mustan "mössön" pois, että pääsisi elektroniikkaan käsiksi särkemättä sitä enempää
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
12 v vanhan Ardicin kortin sielunelämään tuli perehyttyä se työnnettyä käyttösavut pihalle. Oli syöttövirtapuoli oikosessa, päädiodi halkes ym..
Kortti on peräti 4 kerroksinen, joo vaikka vanha reuhka onkin ja kasattu lähes pelkästään smd (pintaliitos) komponenteilla. Korjaus mahdotonta. Eberin kortti on vähintään yhtä teknistynyt vehje. Tässäkin on jotain kirkasta silikoonin tapasta levitelty yhteen nurkaan, vaikea nyprätä pois. Uuden kortin saa Preheat finlandilta, kustantaa 250 eugenia. http://www.preheat.eu/index.php?page...ykyinen-versio Viimeksi muokannut mhk : 28.12.2009 23:09 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Minulla olis kans eberin kans ongelmaa..
Tähän asti toiminut täysin moitteetta, viime keväänä toimivana otin virtapiuhan irti akulta. Oli semmonen "irtoava" malli niin arvelin että ei tipahda ja että laitan sit syksyllä paremmin kiinni. Mutta kuinkas ollakkaan.. Laitoin piuhan akkuun paikoilleen, niin kelloon (viikkokello) ja mallia semmonen 5 nappinen mötikkä tuli virta. Välkkyy kaikki mitä siinä kellossa vois näkyäkkin. Sit kun painaa kellonkuvaa niin muut häviää mut rupeaa 0:00 vilkkumaan. Mistään napista ei mitään tapahdu eikä eberi pihahdakkaan. Ainut on se kellon kuva että siitä kerran painamalla saa ton 0:00 näkymään ja se jää näyttöön vilkkumaan mut sitä ei sit saa pois. 3 sulakkeen rasian löysin konehuoneesta ja siinä oli kaikki ok. Jotenkin vaikutti kun johdotuksia tutkailin että voisiko olla mahdollista että olisi ihan tehdasasenteinen eberi kyseessä kun eberinpiuhat meni aikalailla auton omien johtonippujen seassa. Sulake/releboxissa konehuoneessa vänkärinpuolella on muistaakseni fuel heater kohta ja sen paikalla kyllä oli kuin olikin joku rele. Auto on siis taro/hilux ln110 -90 2.4d 4wd Mut olisko kellään mitään visioo et mistä vois tuota vikaa lähteä purkamaan kun kuitenkin toimivana ollessa sen virtapiuhan silloin irti otin. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
eber lämmittimen käyttö?? | savlari | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 01.10.2013 21:50 |
Webasto/Eber | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 26.12.2010 09:54 | |
Ostetaan dieseli webasto/ eber | savlari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.11.2008 19:05 |
Eber kaukosäätimet | Samsonite | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 31.01.2007 22:50 |