Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo
Isäukolla (ja muutamilla tutuilla) on se turboton 2.4 (75hp) ja kyllä sillä pärjää.
Toki ei neliveto mutta sillä ei niin paljoa suorituskykyyn ole vaikutusta.
Tietysti jos kiskoo yhtenään vetokyvyn äärirajoilla niin eihän se ohjus ole. About tonnin kärri vielä tulee ihan ok perässä.
Niitä 2.4:a ovat turbottaneet suoraan tdi:n hiluilla. Perimätiedon mukaan vanhasta 2.0 5-pyttysestä turbodieselistä passaa syöttöpumppu ko. koneeseen niin saa ahdonalaisen säädönkin.
Ittellä on se pikkuriikkinen 1.9 td ja se on laiskempi kuin 2.4 vapari. 4-vetoisissa ei vissiin onneksi ole sitä 1.9 konetta ollenkaan
Ne 2.5 tdi syncrot tahtovat olla vielä aika pitkä hintasia mutta sehän on vaan meidän persaukisten ongelma...
|
trust me... vaikuttaa aika paljon.. 110 on huiput tyhjällä autolla, tosin eihän sillä niin saa ajaa mutta... kärryn kanssa ylämäkiin 60 on aika kireessä jos on vähäkään painoa..... tämä siis jollain 97 2.4d nelivedolla, ajettu ehkä muutama kymmenen tuhatta.. ai sitte noi on jotenki huonompia yksilöitä