![]() |
Volkswagen Transporter 4WD
Onkos porukalla kokemusta kyseisitä kotteroista?
Siis puhutaan 1994->...! Olis tommosia pari kiikarissa sopuhintaan, ja utelias persoona kun oon, nii ongelmia tiedustelen... |
emmä mut pojat.
Lainaus:
|
Lainaus:
Ihan normikäyttöön se tulee, kärryn vetoon, työkalujen ja perheen kuskaukseen, kun on lisäpenkit... Ei siis oo tarkotus offata, muttei oo kiva jäädä kiinnikkään... :D |
turbotontä älä osta... sillä ei pääse mihinkään, oikeasti..
5 äijää kyytissä, peräkärry perässä ja siellä vähä toistasataa kiloa painoa niin ylämäessä tuli yhdistelmät ohitte. joku sähkövika oli yleinen, valojen tai hehkun releeseen liitty, en muista. hienoja ajaa, lyhkänen ehkä vähä rauhaton etenkin tuulisella kelillä mutta muuten... |
Lainaus:
Olis sopivasti si turbokoneitakin tiedossa.... Ainakin vanhoissa volsuissa valorele, ja katkasija takelteli usein... |
jos e se kulje turbota se, jos ei sittenkään niin kromaa se... niinhän se menee... no yhdellä kaverilla oli ainaski se isompitehoinen turbokoneinen ja sillä oli kojelaudas semmonen kiva potikka millä sai lisää löylyä koneeseen, vissiin oikein kympin osat oli siihen menny ja persdynolla varmaan kolmasosan toi lisää voimaa siihen ja hyvin kesti/ kestää varmaan vieläkin, kyl sillä se sama auto vieläkin on, tosin ei ollu neliveto.
uudempaa (04) nelivetoa mä vihaan vielä enemmän, siinä ei ole alakierroksilla voimaa ja kytkin on niin olemattoman huono että .. |
Lainaus:
Vanhempi toi on ku -04, 2000-luvun alusta... Olis vaan niin näppärä ton ryttääntyneen volvon tilalle... Eikä pitäis ihan pahoja olla ajaa, ja kulkee huonossakin mastossa aikas hyvin... (siis ei missään suolammikossa, tai kurapellossa) |
etuvetoisella firman transportterilla (vm00-02) tuli ajettua jonkin verran eikä kyllä mitään moitittavaa ollut. Hyvä ajettava vaikka pitempiäkin matkoja. Alapallot meni vaihtoon viime katsastuksessa, siinähän ne "viat" sitten olikin::)
|
Meillä töissä on pari tollasta "neliveto" Volkkaria, toinen -98 ja toinen -05. Uudempi 174hv, menee tyhjänä ok, ja helvetisti parempi ajaa ku toi vanhempi. Ottaa 200km/h mittariin, kokeiltu kymmeniä kertoja. Meno hyytyy kärryn kanssa totaalisesti, pari tonnia perään ja ajaminen on yhtä vaihtamista. Kytkin aivan perseestä varsinkin kärryn kanssa pelleilyyn, alavääntö täysin nolla ja ihan liian pitkä ykkönen/pakki. Vanhemmassa huomattavasti parempi alavääntö, onnistuu kärryn peruuttaminen ilman että kytkin pahasti haisee. Ollut suht hyvä auto, kytkin hajos 80tkm kohdalla, taisivat tehdä sen osittain takuuseen. Ja hukkaportin kello pimeni, sillon oli matkateko melkosen rauhallista. Tollaseen vanhempaan kun investoi tonnin-kaks viriviri osiin niin rupee kulkemaan ihan erilailla, jää uudemmat "tehomallit" kakkoseks. Parempia noi vanhat on, ainakin tossa uudemmassa on ollu paljon enemmän kaikkia "pikkuvikoja", mm. Webasto ei oo toiminu ikinä, ja Lahden Laakkosella sitä ei kuntoon ikinä tulla samaan. Ei takuuaikana eikä sen jälkeen. Mulle ihan sama, aika kalkatuksen muutes pitää tollanen nykydieselikin kun sen sahaa -34 pakkasessa käyntiin ilman esilämmitystä:)
|
Lainaus:
Toinen oli syncro ja toinen etuveto, eka hävinny vitonen ,ja lopulta menny särki koko laatikko. Kannattee kyllä huolella kuunnella ennen kuin ostaa ettei yhtään ylimääräisiä ääniä kuulu. Syytä nuihin laatikoihin sen verran että oisko öljyillä ollu vaikutusta ,kun volkkarithan vaatii omanlaisensa öljyn sisuksiin. |
Laatikko on laitettu viime kesänä, 3000€ maksanu...
Taitais se si olla ihan soiva peli kyl... |
Isäukolla (ja muutamilla tutuilla) on se turboton 2.4 (75hp) ja kyllä sillä pärjää.
Toki ei neliveto mutta sillä ei niin paljoa suorituskykyyn ole vaikutusta. Tietysti jos kiskoo yhtenään vetokyvyn äärirajoilla niin eihän se ohjus ole. About tonnin kärri vielä tulee ihan ok perässä. Niitä 2.4:a ovat turbottaneet suoraan tdi:n hiluilla. Perimätiedon mukaan vanhasta 2.0 5-pyttysestä turbodieselistä passaa syöttöpumppu ko. koneeseen niin saa ahdonalaisen säädönkin. Ittellä on se pikkuriikkinen 1.9 td ja se on laiskempi kuin 2.4 vapari. 4-vetoisissa ei vissiin onneksi ole sitä 1.9 konetta ollenkaan :) Ne 2.5 tdi syncrot tahtovat olla vielä aika pitkä hintasia mutta sehän on vaan meidän persaukisten ongelma... |
Joo, 2,4D toi on... Oon ajanu normi pakua samalla koneella, ja tuntu ihan ok peliltä, ei mikään nato-ohjus, mut kyl se 240D mesen voittaa kirkkaasti... :D
Tarvii nyt mennä viikonloppuna tutustuun siihen si paremmin, ja ehkä ottaa si mukaankin kotiin... ;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Siinä ei oo ollu ajoitus kohdallaan tai sitten jotain muuta häikkää... Ruikkupumppu on omalla remmillä nokka-aksilan toisesta päästä niin on tosi herkkä venymään ajoitus persiilleen. |
mulla oli 2.4 synkrö, erittäin hyvä auto joka suhteessa parempi kuin vm.2000 4x4 hiace.
tuo 2.4 diesel on kohtuu laiska mutta kyllä sillä pärjää ku lähtee vähä aikasemmin liikenteeseen |
Dodiin.
Nysse si on ostettu, ja kulkee ainakin 135... Kuski koitti tutkaan... :D Kivasti kulkee, ja kaikki toimii, helmi peli. |
Noihin 2,4D motteihin saa ihan kivasti lisäpotkua, kun hiukan ruuvaa lisää syöttöö pumpusta...
|
Lainaus:
|
Tarvii lisätä syöttöö si hetimiten.... ;)
|
Lainaus:
Kannattaa muistaa jälkikäyttö. Ei ole tavatonta, että saa kannen halki näistäkin. |
On kokemuksia,19td ja syncroja ollut 2.4 litraisia,noh,vikoja löytyy,kardaanin kumilaipat ei kestä,alapallot,rt päät,pyöränlaakerit ja varmaankin yleisimpänä vaihdelaatikot...ensimmäisenä menee 5:s vaihde,johtuu siitä että pikkiriikkinen öljynpuuten ja palaa neulalaakeri muovikehineen...siitäkin huolimatta syncron vielä ostaisin,jos hinta järkevä,2.4 kerkee hyvin,verrattuna 1.9td....
|
kaverin broidill oli 2.4d syncro ja oli laiska kyllä..pärjää jos ajaa terveisiä nurkissa,mutta kärry veto ja johki pohjolaan päin isoja mäkiä niin loppuu se veto kylläkin jo heti alkuun.. onhan noi kaikki pienet vapari dieselit laiskoja.. niinkuin monet turboilla kanss.. 2.5tdi transporter vääntää jo ihan kivasti..
|
Näihin Syncroihin liittyy se hauskuus että niitten jarrujahan ei voi ajaa dynamometrissä, mikäli ei sitten jossain katsastuskonttorissa ole nelipyörädynamometriä. Kortin kääntöpuoli on sitten se, että renkaiden pyörintähalkaisijat tulis olla likimain samat kummallakin akselilla. Ja lisäksi dollyllä tms hinatessa ois syytä ottaa kartaani irti.
Syöttöpumppujen vuotaminen 2,4d koneissa "kaasuvivun" juuresta on aika tavallista noin 300tkm nurkilla, ei paha vika korjata. Pumppu irti ja pumppupajalle, samalla voi laitattaa ne syötöt niin että pikkulinnut tippuu puista... Takakonti luukun sisällä menee rekisterikilven valolle johto, se kun hinkkaa ihtensä pellin pokkausta vasten rikki niin homma on valmis. Työnantajan omistama auto oli aivan viis vailla syttyä palamaan tämmösen episodin johdosta. Allekirjottanut vaihteli sitten takavalojen johtosarjan, vähemmän mukava rojekti. -Antti- |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 08:11 (GMT +2). |