Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.09.2009, 09:46
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Siis onko kyseessä ollut korjaus jossa runkoa on jouduttu korjaamaan hitsaamalla siten että myös runkonumeron kohdalta on poistettu alkuperäinen palkki jossa runkonumero on sijainnut ja korvattu uudella runkopalalla johon meistetty numero, vai onko ehjän alkuperäisen runkonumeron päälle hitsattu pala peltiä johon on meistetty uusi runkonumero?
Onko uudessa numerossa katsurin tunnus meistettynä runkonumeron yhteyteen?

Tässä nyt lienee kyse siitä että jos tekee itse uuden runkonumeron ja hitsaa sen vanhan päälle vaikka vanhakin olisi jotenkin tunnistettavissa..
vaikkakin ko. henkilön auton tietäen.. hiukka epäilen että sen tappirasvan alta sitä numeroa enää löytyy...


p.s. mki, paljon veikkaat että siitä 5kg:stä on jäljellä ja ne pullakahveet on yhä juomatta.
Tosiaan mietin tuota peräkärryä, jossa on popparilla ollu lätkä kiinni kun se on "tyyppi"katsastettu, pitäis ihan käyä tuossa konttorilla kysymässä mitä ne on mieltä....

Oli jokseenki huvittava tilanne ku viime keväänä kävin katsastamassa autoo, tuumasin katsurille et en kerinny putsaamaan tuota runkonumeroo, johon kaveri pontevasti tuumas et "kyl meillä on teräsharja sitä varte!"... pari kertaa pyyhkäs ja oli harja täynnä tappirasvaa =)

On siellä sitä jonniverran jälellä, pitäis uusia käsittely, mut taitaa mennä ens kesään =(

Joo, ja pitäis tosiaan tulla kattoo sitä uutta tupaa... et oo viellä rojektille löytäny tallia?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.09.2009, 16:14
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mki Näytä viesti
Tosiaan mietin tuota peräkärryä, jossa on popparilla ollu lätkä kiinni kun se on "tyyppi"katsastettu, pitäis ihan käyä tuossa konttorilla kysymässä mitä ne on mieltä....

Oli jokseenki huvittava tilanne ku viime keväänä kävin katsastamassa autoo, tuumasin katsurille et en kerinny putsaamaan tuota runkonumeroo, johon kaveri pontevasti tuumas et "kyl meillä on teräsharja sitä varte!"... pari kertaa pyyhkäs ja oli harja täynnä tappirasvaa =)

On siellä sitä jonniverran jälellä, pitäis uusia käsittely, mut taitaa mennä ens kesään =(

Joo, ja pitäis tosiaan tulla kattoo sitä uutta tupaa... et oo viellä rojektille löytäny tallia?

Luurilla kii ku ootten tulos ja ei en oo löytännä tallia enkä osiakaan oo kerinny metästeleen....
Kyl tää kait tästä.. joskus taasen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2009, 19:08
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Kysyin konttorilla, jotta mites numeron korjaaminen onnistuis, jos kaivertais sen latukkaan ja se "sähkölinnun kakalla" kiinni runkoon?

Käy kuulemma oikein hyvin, koska 4vuotta sitten meistetty numero on ihan kupassa ja runko alkaa hapertua just sitte siitä!

Noh, tein runkonumerolapun, upotin runkopalkkiin kiinni --> sama ukko sanoi, jotta vanha on niin "heikossa hapessa", jottei saa selville onko sama numero.

Oli PAKKO sanoa, jotta tuskin kukaan näitä huviksen rakentelee KAHTA samanlaista!!

Pamautti turhia kyselemättä "tähdet" numeron päihin ja huomautus otteeseen uudesta runkonumeron paikasta. Puhisi, jotta uudet merkit tarvii tilata ku ei saanu kunnon jälkeä aikaiseksi (4mm jousiteräkseen --> ei happane niin helpolla. Ja kaiverrus oli 1.5mm syvä!)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.09.2009, 14:56
joiva joiva ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.06
Sijainti: Kuopio, Finland
Viestit: 45
Perusasetus

Oman naperon kohdalla kävi niin. että numerot näkyivät nippanappa mutta takapää oli AIVAN laho, joten ennen rungon hiekkapuhallusta vaihdoin runkonumeron vänkärin puolelle etu- ja taka-akselin puoleen väliin Meistokset piti varmentaa uusilla konttorin meistoksilla sikahintaan! Hitsaaminen/muu konsti ei kuulemma kelpaa, meistäminen oli ainoa hyväksyttävä keino.
Hiekkapuhalluksessa uusi runkonumerokohta merkattiin tarkasti, että uudet, kalliit meistokset säilyivät. Meistoskohtaa ei edes maalattu vaan kohtaan laitoin about purkillisen kirkasta lakkaa..

Jani
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
runkonumero Mr.Mäkelä Tekniikka & Jutustelu 11 16.06.2008 19:09
Patrollin runkonumero psk123 Tekniikka & Jutustelu 21 06.04.2008 17:50
Suzukin runkonumero? Palex Tekniikka & Jutustelu 4 09.10.2006 17:25
Cherokeen runkonumero ? Tekniikka & Jutustelu 7 03.02.2006 20:26
GMC runkonumero??? Niilo Tekniikka & Jutustelu 12 30.10.2005 21:36


Sivu luotu: 23:43 (GMT +2).