![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Oli jokseenki huvittava tilanne ku viime keväänä kävin katsastamassa autoo, tuumasin katsurille et en kerinny putsaamaan tuota runkonumeroo, johon kaveri pontevasti tuumas et "kyl meillä on teräsharja sitä varte!"... pari kertaa pyyhkäs ja oli harja täynnä tappirasvaa =) On siellä sitä jonniverran jälellä, pitäis uusia käsittely, mut taitaa mennä ens kesään =( Joo, ja pitäis tosiaan tulla kattoo sitä uutta tupaa... et oo viellä rojektille löytäny tallia?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Luurilla kii ku ootten tulos ja ei en oo löytännä tallia enkä osiakaan oo kerinny metästeleen.... Kyl tää kait tästä.. joskus taasen ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kysyin konttorilla, jotta mites numeron korjaaminen onnistuis, jos kaivertais sen latukkaan ja se "sähkölinnun kakalla" kiinni runkoon?
Käy kuulemma oikein hyvin, koska 4vuotta sitten meistetty numero on ihan kupassa ja runko alkaa hapertua just sitte siitä! ![]() ![]() ![]() Noh, tein runkonumerolapun, upotin runkopalkkiin kiinni --> sama ukko sanoi, jotta vanha on niin "heikossa hapessa", jottei saa selville onko sama numero. Oli PAKKO sanoa, jotta tuskin kukaan näitä huviksen rakentelee KAHTA samanlaista!! ![]() ![]() ![]() Pamautti turhia kyselemättä "tähdet" numeron päihin ja huomautus otteeseen uudesta runkonumeron paikasta. Puhisi, jotta uudet merkit tarvii tilata ku ei saanu kunnon jälkeä aikaiseksi (4mm jousiteräkseen --> ei happane niin helpolla. Ja kaiverrus oli 1.5mm syvä!)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Oman naperon kohdalla kävi niin. että numerot näkyivät nippanappa mutta takapää oli AIVAN laho, joten ennen rungon hiekkapuhallusta vaihdoin runkonumeron vänkärin puolelle etu- ja taka-akselin puoleen väliin Meistokset piti varmentaa uusilla konttorin meistoksilla sikahintaan! Hitsaaminen/muu konsti ei kuulemma kelpaa, meistäminen oli ainoa hyväksyttävä keino.
Hiekkapuhalluksessa uusi runkonumerokohta merkattiin tarkasti, että uudet, kalliit meistokset säilyivät. Meistoskohtaa ei edes maalattu vaan kohtaan laitoin about purkillisen kirkasta lakkaa.. Jani |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
runkonumero | Mr.Mäkelä | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.06.2008 19:09 |
Patrollin runkonumero | psk123 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 06.04.2008 17:50 |
Suzukin runkonumero? | Palex | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.10.2006 17:25 |
Cherokeen runkonumero ? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.02.2006 20:26 | |
GMC runkonumero??? | Niilo | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 30.10.2005 21:36 |