![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla on pajeron runkoon hitsattu lätkä johon on meistattu runkonumero ja hyvin kelpas.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko uudessa numerossa katsurin tunnus meistettynä runkonumeron yhteyteen? Tässä nyt lienee kyse siitä että jos tekee itse uuden runkonumeron ja hitsaa sen vanhan päälle vaikka vanhakin olisi jotenkin tunnistettavissa.. vaikkakin ko. henkilön auton tietäen.. hiukka epäilen että sen tappirasvan alta sitä numeroa enää löytyy... ![]() ![]() p.s. mki, paljon veikkaat että siitä 5kg:stä on jäljellä ja ne pullakahveet on yhä juomatta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Runkoa ei ole paikattu meistauksen kohdalta ja lätkä johon runkonumero on uudelleen meistattu on eri kohdassa kuin alkuperäinen meistaus.Alkuperäistä runkonumeroa ei kannata hävittää jos ei ole pakko.Tähdet saa konttorilta uuden numeron päihin.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Justaansa yks auto pomppas siittä, että oli lätkään meistetty numero ja sit lätkä hitsattu runkoon. Uudet numerot lyötiin puhtaaseen runkoon, jotka sitten kelpasivat. Kyseessä rekisteröinti katsastus kulkineeseen, mistä poliisit oli vieneet kilvet 2002.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
enää ei saa hitsata runkoon sitä erillistä lätkää.jossain vaiheessa se kyllä oli sallittua.ne on nää hienot säädökset ku muuttuu miten sattuu.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Millais onko jollakin tietoa että kun mulla on mitsu l-200 ja siihen on tehty puolen runkoa uusiksi, hiekkapuhallettu ja maalattu, ja nyt sitten en eilen auton alla mönkien heti tahtonut löytää sitä numeroa niin osaako joku viisas kertoa missä kohden sen pitäisi olla alkuperäisesti vai tarvitseeko ruveta tekemään uutta numeroa? onko se runkonumero sitten sama kuin lukee tuossa konepellin alla kilvessä?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mä joutusin tuossa kesällä kasurin pompotuksen uhriksi kun eukon discossa oli meistit huonossa hapessa eikä saanu luettua numeroa. Eka putsailin runkoa harjalaikalla ja aineilla yhen illan, ei kelvannu pitäs lyödä uusiks. Yritin työpaikan tuliterillä meisteillä mutta runkopalkin kylki joustaa liikaa eikä onnistu meistaus. Ja toisella kertaa selkis että kasurikaan ei numeroita kuulemma sinne uusiksi "ehdi" lyömään... Meni hermo, meistasin pellinpalaan uusiksi rungonnumeron ja hitsasin vanhan päälle surutta. Eukko kun kävi kolmattakertaa näyttämässä, niin hiukan oli vastenmielisesti hyväksytty tuo mun kotkaus ![]() ei saa selvää... mutta eivät sitten ehtineetkään... No kai tuohon kymmenessä vuodessa ehtii hitsata parikolme uutta pellinpalaa päälletysten ! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
kävin nyt sitten katsurilta kysymässä tuosta runkonumerosta kun kaveri joka runkoa hitsaili oli näyttänyt rälläkkää tuolle kohdalle, niin katsuri vaan sanoi ettei puhuta kellekkään ja lyöt vaan uudet numerot kylkeen niin se tuuppaa varmistukset
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oli jokseenki huvittava tilanne ku viime keväänä kävin katsastamassa autoo, tuumasin katsurille et en kerinny putsaamaan tuota runkonumeroo, johon kaveri pontevasti tuumas et "kyl meillä on teräsharja sitä varte!"... pari kertaa pyyhkäs ja oli harja täynnä tappirasvaa =) On siellä sitä jonniverran jälellä, pitäis uusia käsittely, mut taitaa mennä ens kesään =( Joo, ja pitäis tosiaan tulla kattoo sitä uutta tupaa... et oo viellä rojektille löytäny tallia? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Luurilla kii ku ootten tulos ja ei en oo löytännä tallia enkä osiakaan oo kerinny metästeleen.... Kyl tää kait tästä.. joskus taasen ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kysyin konttorilla, jotta mites numeron korjaaminen onnistuis, jos kaivertais sen latukkaan ja se "sähkölinnun kakalla" kiinni runkoon?
Käy kuulemma oikein hyvin, koska 4vuotta sitten meistetty numero on ihan kupassa ja runko alkaa hapertua just sitte siitä! ![]() ![]() ![]() Noh, tein runkonumerolapun, upotin runkopalkkiin kiinni --> sama ukko sanoi, jotta vanha on niin "heikossa hapessa", jottei saa selville onko sama numero. Oli PAKKO sanoa, jotta tuskin kukaan näitä huviksen rakentelee KAHTA samanlaista!! ![]() ![]() ![]() Pamautti turhia kyselemättä "tähdet" numeron päihin ja huomautus otteeseen uudesta runkonumeron paikasta. Puhisi, jotta uudet merkit tarvii tilata ku ei saanu kunnon jälkeä aikaiseksi (4mm jousiteräkseen --> ei happane niin helpolla. Ja kaiverrus oli 1.5mm syvä!)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Oman naperon kohdalla kävi niin. että numerot näkyivät nippanappa mutta takapää oli AIVAN laho, joten ennen rungon hiekkapuhallusta vaihdoin runkonumeron vänkärin puolelle etu- ja taka-akselin puoleen väliin Meistokset piti varmentaa uusilla konttorin meistoksilla sikahintaan! Hitsaaminen/muu konsti ei kuulemma kelpaa, meistäminen oli ainoa hyväksyttävä keino.
Hiekkapuhalluksessa uusi runkonumerokohta merkattiin tarkasti, että uudet, kalliit meistokset säilyivät. Meistoskohtaa ei edes maalattu vaan kohtaan laitoin about purkillisen kirkasta lakkaa.. Jani |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
runkonumero | Mr.Mäkelä | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.06.2008 19:09 |
Patrollin runkonumero | psk123 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 06.04.2008 17:50 |
Suzukin runkonumero? | Palex | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.10.2006 17:25 |
Cherokeen runkonumero ? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.02.2006 20:26 | |
GMC runkonumero??? | Niilo | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 30.10.2005 21:36 |