![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() No miltä se tuntuu lähteekö alhaalta vetämään,tai tuntuuko yläkierroksilla tukkoiselta. Ym. Ei ne dieselin ahtimet vakiona isoja ole. Ekaksi kokeilin omaan berttaan 4 garrettia joka oli ilman hukkaporttia ja se oli liian iso. Tuo nykyinen 3 on aika sopiva.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vetää heti nätisti alhaalta, eikä mun mielestä ole ylhäälläkään ole miteskään tukkoinen.Pakopainemittarihan tohon on asennettu ja näyttää ajossa rapiat 300C.
|
|
||||
|
||||
![]()
mitsut juu ovat hyvin ahaalta herääviä vastaaviin garreteihin verrattuna.. ainakin siis nuo liukulaakerilliset vanhemmat te ja td verrattuna t3..
lukemista päätellen nyt kyseessä pakolämpö mittari mikä siihen on asennettu.. pakopaine mittaria ei varmaan tohdi laittaa, saattaa äkkiä olla se 3bar ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Joo,ei se diisseli hirveen isoa puhallinta tarvii jos ei mitään huipputehoja lähdetä hakemaan.Mulla on B koneessa Garretin gt17 joka on suhteellisen pieni ahdin,lähtee todella alhaalta ahtamaan ja pitää paineet (0.6bar) aivan huppukirroksille asti.seraavaksi tulee ahdonalainen pakkosyöttö kun löydän jostakin hukkaportin painekellon.
|
|||
|
|||
![]()
En ole ehtinyt hirveesti ajella Bertalla, kun on siirtokilvissä.Huomenna olis taas lupa ajella tehonmittaukseen.Katotaan mitkä lukemat saadaan.Rupes vaan nuo pakopaineet hirvittämään,kait se kestää penkityksen..?Ahtopaineet saa kyllä kilon tuntumaan kun kunnolla polkaisee.Mitenhän sais pysymään siellä 0.7 tasolla?
|
|
|||
|
|||
![]()
syöttöä pienemmälle
|
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli 1.8 bensasubarun turbo (joku IHI) B koneessa vissiin viis vuotta ahdot 0.7 - 1.1. Hyvin pöhels alhaalta mut mitään maximi tehoja se ei kai tarjoillut mutta itse olin todella tyytyväinen. 37" renkailla maantieajossa ei vaihteita tarvinnu ropata sillä vetoja oli hyvin.
Joku joskus nyrkkisääntönä sanoi että puolet pienemmästä pensakoneesta voi turbon ottaa niin on aika soppeli. Pakopaineita ei meillä mittailla. Nyt 3Bssä vanhan turbo patrolin puhallin ja penkistä sillä on jarrutettu 114hv takapyörältä ja max. vääntö 376Nm. On eriluokan puhallin kun pikku IHI. Melkein kahta vaihdetta isommalla voi lähtee pikkupuolelta paikaltaan syöttään vanhaan B pataa verrattuna. Ahdot noin 0.7-0.9. Mitenkään tätä ei oo muuten säädetty kun syöttö maksimiin. Kristianilla muistaakseni pajeron turbo joka kanssa soppeli 3Bn kylkeen sillä tehot samoilla hehtaareilla. Heppoja tais olla enemmänkin. |
|
|||
|
|||
![]()
Aika "kauniit" vääntölukemat! Noitahan kadehtii jo kaikki kitymaasturitkin..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hihnapyörä 3B moottoriin??? | tumppu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.08.2009 11:19 |
Ostetaan 3 B moottoriin kulutusosia | BJ45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.11.2008 20:08 |
V: Yamaha 20 hv perämootori 6-15 hv moottoriin | Teppo2 | O/M/V Muut | 0 | 10.03.2008 22:58 |
Turbon hönkäputken koko | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.09.2005 13:48 |
O: V8 MOOTTORIIN RUUTTA | G-69 | O/M/V Muut | 0 | 15.12.2003 17:10 |