![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sitten tuosta tuplaturbosta. Joskus töissä näin rakenteen, missä missä iso ahdin pyöritti ahtopaineella pienempää ahdinta. Eli pienempi turbo ei ollut kosketuksissa ollenkaan pakokaasuihin. Sitä en muista mihin pienen ahtimen "pakokaasu" meni. Tuommosessa rakenteessa saadaan pieneltä ahtimelta melko kylmää ahto-ilmaa, kun ahdinta ei lämmitetä pakokaasuilla. Tosin ilma läpiää puristettaessa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 17.08.2009 17:38 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Nyt jos karkuutetaan aihe, niin jollain kuormautovalmistajalla systeemi jossa turbosta on pelkkä pakopuoli ja se on yhteydessä vaihdelaatikkoon. En ollu uskoa koko tarinaa, mut kuullu siitä jo monesta paikkaa ja joitain kuviakin tullu eteen.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
http://www.scania.fi/trucks/main-com...und/index.aspx
Tuolta se löytyy, eli scanian turbocompound on kyseessä. Normaalin pakokaasuahtimen jälkeen on kaasuissa vielä liike-energiaa. Tuo "vispilä" ottaa energian talteen, ja pyörittää kampiakselia.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 17.08.2009 18:23 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Eli muistelin väärin. Kampuraanhan tuo tosiaan vetää eikä askiin.
Onkos tuolla tekniikka jutusteluissa yleistä turbo osastoo? Jos kasailis kaikki turbotus prjektit saman otsikon alle. Ehkä mainita turbo, kuva kone huoneesta ja kenties teho/ vääntö. jos sellaiset tiedot on vaan saatavilla. Vai meneekö se jo vaikeeksi? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Välillä asiaakin. Jos tänään yrittäs saada taka aksulan jousilleen ja lopullisen panhard tangon valmiiksi. Illemalla kuveja.
Riittääköhän toi hiluxin vesipumppu jos syylärin värkkäis taakse? Ajattelin perälautaan naplata jonkun syylärin ja ilman otton vaikka lavan pohjasta, tai sit ihan lavan kylestä. Hyd. pumpun meinasin ruukata suoraan kampiakselin päähän ja jättää hihna viritykset pois. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Vähä rennoksi jäi taka pää. Lokarin ja renkaan väli 20cm, mut ulos joustoissa löytyy. Tunkilla nostin 25cm (loppu tunkista pituus) rengasta ylös, niin meni sisään 4cm ja loput ulosjoustoo toisella puolen. Kori pysy suorassa, ku etu pää pönkätty.
Iso osa ajasta meni perinteisesti ruostevautioiden korjailuun, runko poikki jne. Suoraa joustoa (akseli suorassa) on 40-50cm. Eli jos etu pää kellus samaan tapaan, niin pitäs päästä risti riipunnassa toiselle metrille. Tottahan hydrauisesti avitettuna vieläkin enemmän. Pitänee keskittyä etupään ripustuksiin seuraavaksi.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ikiliikkuja http://fi.wikipedia.org/wiki/Turbo ![]() ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lainaus:
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Ihan hyvä et on vähä offtopiikkia. Tapahtuupahan täälläkin jotin tähellistä.
Kosla otti ja laskeutu mahalleen siihen kentälle. Sen verran tapahtumassa oli vauhtia, et piti laittaa juoksuksi . pikku tarkastelun jälkeen totesin etu pukin antaneen periks. Oli ihan napakasti hitsattu, mut jatkuva tunkkailu ja nitkuttelu väsytti hitsi sauman. Toinen antautunu paikka oli palikka johon panhard tanko tulee kiinni rungon puolelle. Sieltä puuttu vielä kriittiset tuet. Projekti jatkuu siis uusien KUNNOLISTEN pukkien teon merkeissä. Pistin varuilta nuitä yllä olevia vietereitä tilaukseen. Tiiä vaikka niitä voisi hyödyntää.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Sain uuden kempin tontille ja meinasin ensimmäiseksi tehdä uudet pukit.
Ei oikeen kehtaa mennä Hilun alle, kun takana on puulaatikko ja edessä keskellä kaksi kirvespölkkyä päälekkäin ;-)
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() MUISTAKAA KUNNON PÖNKÄT AUTON ALLE! ps. minäkin olen aina muistanu, mut nyt tuli arviointi virhe ja se voi sattua jollekkin muullekkin. Tänään kahtelemaan pukki tarpeita.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| O: Hiluxi | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.02.2007 13:34 | |
| m:Hiluxi -89 ln 110 peltiosaa | Hharri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 10.08.2006 19:59 |
| vanha hiluxi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.07.2006 10:26 | |
| Budjetti akkuvesi? | Eskimo | Chit-Chat | 23 | 15.03.2006 10:27 |
| M/V: 4x4 Hiluxi -83 | akke | O/M/V Muut | 14 | 11.04.2005 10:14 |