![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#101
|
||||
|
||||
![]()
Rupesinkin miettimään lavan tarpeellisuutta (lavan ala reuna lienee n1,5m korkeella). Jos nyt vaikka kädessä ois puel metriä jatkettu lifti ja toisessa kädessä reilu 100kg painava vararengas, niin miten v##ussa pääsen lavalle???
![]() |
#102
|
||||
|
||||
![]()
Vähä offtopikkia: Ei ole vielä myynnissä, mut kuhan viimeistely on valmis, niin voi olla. Eli tommonen karting lelu (näkyy hilun vieressä). Kone on 500cc fööni kone ja turbo löytyy. Tehoa riittävästi, Huiput yli200km/h ja välit vaihtamalla lähelle 300km/h. Ei ihan aloittelian laite. Tämähän ei siis ole myynti ilmo. laitoin tänne josko joltain rupeis kuola valumaan suupielestä
![]() |
#103
|
||||
|
||||
![]()
mikäs vika volvon porttaaleissa on?
|
#104
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa mogin aksula jonkin verran vahvempi ku volvolainen, ainakin minä olen niin käsittäny.
|
#105
|
||||
|
||||
![]() Kunka leveet noi sun vanteet on? Sisuissa ja Uraleissa on näitä renkaita ollut 10-11 tuumaa leveillä vanteilla. Hyvin ne noillakin istuu. Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#106
|
||||
|
||||
![]()
Vähä kapean makuisethan noi on, mut edelleen tehdään saatavilla olevista osista ja mielellään ilmaiseksi
![]() Edit: Meneekös tää nyt city maasturiks ku on 20" vanteet??? Viimeksi muokannut härdelli : 15.08.2009 07:31 |
#107
|
||||
|
||||
![]()
Onneksi sinulla on varovainen ajotyyli,ettei city maasturi rikkoudu
![]()
__________________
Mikä korkeudessa hävitään, se kaasulla korvataan |
#108
|
||||
|
||||
![]()
Oma taistelunsa varoa koko ajan 14 kerroksista lakkapintaa, olen vahannu kyllä joka viikko
![]() |
#109
|
||||
|
||||
![]() ![]() Kai siitä tällänen tulee. ![]() ![]() ![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#110
|
||||
|
||||
![]()
Muuten aikalailla samanlainen, mut vähä hillitymmin kromia
![]() |
#111
|
||||
|
||||
![]()
Tänään lähtee taas puuhastelemaan. Olis tarkoitus sovitella jousia vähän toiseen kohtaan ja ehkä mallailla hyd. sylkkyjä taka aksulalle. Saas nähdä mitä sit saa aikaiseksi.
Edit: Kelit kusee ![]() Viimeksi muokannut härdelli : 16.08.2009 11:27 |
#112
|
||||
|
||||
![]()
Ois vähä isompi ongelma. Autolta puuttu nimi. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
|
#113
|
||||
|
||||
![]()
Eikö budjetti-hilux ole Bu-lux. Kuulostaa vähän eng palleilta.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#114
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edelleen nimi ehdotuksia kehiin. |
#115
|
|||
|
|||
![]()
Ihankun alakas olemaan jo vittuilun makua
![]()
__________________
Offarin tie käy metsien halki.. |
#116
|
||||
|
||||
![]()
Valmisteilla on jo scary steering tyyppisiä osia
![]() |
#117
|
||||
|
||||
![]()
Terve, ihan mielenkiintoinen tuo turbosysteemisi, voisitko vähän selventää toimintaperiaatetta kun en täysin hoksaa sen toimintaa. Yhdistyykö kompurapuolet vapaasti toisiinsa vai onko siellä jonkinlainen vastaventtiililäppäsysteemi? Eikös tuossa muuten käy niin että ensin pikkuturbon paineet karkaa ison kompurankautta ja sitten ison ylitettyä pienen paineet alkaa käydä toisinpäin.
Vuoto voi tietysi olla merkityksettömän pieni moottoriin menevään ilmamäärään verrattuna mutta olisi hyvä tietää paljonko pakopaineita täytyy nostaa että hukka voitetaan. Ajettelin siis laittaa molemmille kompuroille oman läpän jolloin alemmanpaineenpuoli sulkeutuisi. |
#118
|
||||
|
||||
![]()
http://www.nettikone.com/viewMachine...hine=757468&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=2371615@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=2371615@tb=tmp_find _agent
laita tommoset navat kestää eikä kivet kolise banjoon miinuksena tosin hinta |
#119
|
||||
|
||||
![]()
Aloitetaan pakopuolelta. Pakokaasu menee ensteks pienen turbon läpi ja jatkaa siitä isolle. Tietyn ahtopaineen jälkeen aukiaa isohko hukkaportti, joka ohittaa pienen turbon.
Ahtopuoli. Kompurapesät on peräkkäin. Aloitetetaan ilmanputsarista. Ilman suodatin ison kompuran imussa, ison kompuran paineesta pienen kompuran imuun ja pienen kompuran paine edelleen coolerille. Olikohan riittävän vaikeesti selostettu ![]() Ongelma tuossa asettelussa, iso määrä ilmaa menee pienen kompuran läpi. on se tähän asti toiminu. |
#120
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ja vähä netistä kopioitua: Sisäisillä virtauskanavilla varustettu radiaalimoottori on varsin hidaskäyntinen, sillä niiden kierrosnopeudet ovat korkeintaan 500 kierr/min. Koska moottorin syrjäytyselimet ovat melko suuret ja kierrostilavuus on iso, moottoria käytetään pienillä kierrosnopeuksilla. Tämä mahdollistaa sen, että moottori voi tuottaa jopa yli 100000 Nm väännön. Kyseistä moottorityyppiä käytetäänkin paljon työkoneissa napamoottoreina. Säätötilavuuksinen radiaalimäntämoottori soveltuu erittäin hyvin napamoottoriksi, koska siihen on helppo liittää mekaaninen jarru. Pikaseen etitty kuvatus |
#121
|
||||
|
||||
![]()
Nyt selkis, toi kompurapuoli siinä ihmetytti. Onko tuollaisia käytössä jossain vehkeissä vai mistä tuli mieleesi sellainen tehdä? Se pikkuturbo saattaa ottaa ihan kunnon kierroksia kun sitä pyöritetään molemmiltapuolilta, toisaalta se hengittää sit hyvin pakopuoleltakin. Pakopaineet olis kiinnostavia, oletko mittaillut?
|
#122
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En ihan mene vannomaan, mut olen sitä mieltä et ilmaa ei litra määräisesti mene sen enempää eikä vähempää ku ilman isoa ahdinta. Kaiketi ilma vaan on isompi paineista. Turbo asennukset aloitetaan aina pakopainemittarista. Karvan verran yli 2bar, eli pikkusen korkeat. Siitäpä ne ei sit nousekkaan, vaikka nostas paineita. Tietysti jos iso hyrrä alkaa ahistamaan niin sit. Optimi tilanteessa oli ahtopaineet 2,2 bar ja pakopaineet 1,8bar mut sit joutuu tinkimään pienen ahtimen toiminta aluetta. |
#123
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitten tuosta tuplaturbosta. Joskus töissä näin rakenteen, missä missä iso ahdin pyöritti ahtopaineella pienempää ahdinta. Eli pienempi turbo ei ollut kosketuksissa ollenkaan pakokaasuihin. Sitä en muista mihin pienen ahtimen "pakokaasu" meni. Tuommosessa rakenteessa saadaan pieneltä ahtimelta melko kylmää ahto-ilmaa, kun ahdinta ei lämmitetä pakokaasuilla. Tosin ilma läpiää puristettaessa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 17.08.2009 17:38 |
#124
|
||||
|
||||
![]()
Nyt jos karkuutetaan aihe, niin jollain kuormautovalmistajalla systeemi jossa turbosta on pelkkä pakopuoli ja se on yhteydessä vaihdelaatikkoon. En ollu uskoa koko tarinaa, mut kuullu siitä jo monesta paikkaa ja joitain kuviakin tullu eteen.
|
#125
|
||||
|
||||
![]()
http://www.scania.fi/trucks/main-com...und/index.aspx
Tuolta se löytyy, eli scanian turbocompound on kyseessä. Normaalin pakokaasuahtimen jälkeen on kaasuissa vielä liike-energiaa. Tuo "vispilä" ottaa energian talteen, ja pyörittää kampiakselia. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 17.08.2009 18:23 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Hiluxi | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.02.2007 13:34 | |
m:Hiluxi -89 ln 110 peltiosaa | Hharri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 10.08.2006 19:59 |
vanha hiluxi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.07.2006 10:26 | |
Budjetti akkuvesi? | Eskimo | Chit-Chat | 23 | 15.03.2006 10:27 |
M/V: 4x4 Hiluxi -83 | akke | O/M/V Muut | 14 | 11.04.2005 10:14 |