Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 12.08.2009, 20:15
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Rupesinkin miettimään lavan tarpeellisuutta (lavan ala reuna lienee n1,5m korkeella). Jos nyt vaikka kädessä ois puel metriä jatkettu lifti ja toisessa kädessä reilu 100kg painava vararengas, niin miten v##ussa pääsen lavalle???. Annetaan joka tapauksessa lavan vielä olla paikallaan, harvoja kohtia, missä on edes vähän metallia. Täytyy varmaan rakennella perälauta nostin...
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 13.08.2009, 09:22
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Vähä offtopikkia: Ei ole vielä myynnissä, mut kuhan viimeistely on valmis, niin voi olla. Eli tommonen karting lelu (näkyy hilun vieressä). Kone on 500cc fööni kone ja turbo löytyy. Tehoa riittävästi, Huiput yli200km/h ja välit vaihtamalla lähelle 300km/h. Ei ihan aloittelian laite. Tämähän ei siis ole myynti ilmo. laitoin tänne josko joltain rupeis kuola valumaan suupielestä. Tarkoitus olisi rahoittaa/vaihtaa mogin aksulat.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Mahtuu%20mahtuu[2].jpg‎
Views:	943
Size:	96,2 Kt
ID:	7012  
Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 13.08.2009, 16:00
hj:n Avatar
hj hj ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 879
Perusasetus

mikäs vika volvon porttaaleissa on?
Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 13.08.2009, 16:26
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj Näytä viesti
mikäs vika volvon porttaaleissa on?
Taitaa mogin aksula jonkin verran vahvempi ku volvolainen, ainakin minä olen niin käsittäny.
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 14.08.2009, 16:46
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus



Kunka leveet noi sun vanteet on? Sisuissa ja Uraleissa on näitä renkaita ollut 10-11 tuumaa leveillä vanteilla. Hyvin ne noillakin istuu.

Lainaus:
Pannaan nyt ihan överiks ku suunta on hyvä
Eikös kaikissa kunnon katumaastureissa (H2, X5, cayenne) oo 20" vanteet?
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 15.08.2009, 07:27
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Vähä kapean makuisethan noi on, mut edelleen tehdään saatavilla olevista osista ja mielellään ilmaiseksi. En mittaillu vanteita, voi olla 9". Täytys varmaan kromata noi valssit. Tai jos kävis ostamassa 20" alumiini bling bling vanteet, mitähän ne vianorilla sanos ku 4000 egen vanteille rupeis vääntämään noita kumeja.

Edit: Meneekös tää nyt city maasturiks ku on 20" vanteet???

Viimeksi muokannut härdelli : 15.08.2009 07:31
Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 15.08.2009, 07:34
aatzi65:n Avatar
aatzi65 aatzi65 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: Savo
Viestit: 93
Perusasetus

Onneksi sinulla on varovainen ajotyyli,ettei city maasturi rikkoudu
__________________
Mikä korkeudessa hävitään, se kaasulla korvataan
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 15.08.2009, 07:53
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Oma taistelunsa varoa koko ajan 14 kerroksista lakkapintaa, olen vahannu kyllä joka viikko
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 15.08.2009, 08:41
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus



Kai siitä tällänen tulee.

Lainaus:
Edit: Meneekös tää nyt city maasturiks ku on 20" vanteet???
Joo.
Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 15.08.2009, 08:51
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti


Kai siitä tällänen tulee.



Joo.
Muuten aikalailla samanlainen, mut vähä hillitymmin kromia
Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 16.08.2009, 07:59
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Tänään lähtee taas puuhastelemaan. Olis tarkoitus sovitella jousia vähän toiseen kohtaan ja ehkä mallailla hyd. sylkkyjä taka aksulalle. Saas nähdä mitä sit saa aikaiseksi.

Edit: Kelit kusee. Vähä suunnettelu työtä kerkesi takemään ja ihmettelin uusinta hankitaa, ilmesty liiteriin ln65 vaihdeloota. Parempi ku ln46, ln65 käy tuplajakis käyttöön paremmin.

Viimeksi muokannut härdelli : 16.08.2009 11:27
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 16.08.2009, 11:43
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Ois vähä isompi ongelma. Autolta puuttu nimi. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 16.08.2009, 12:58
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Eikö budjetti-hilux ole Bu-lux. Kuulostaa vähän eng palleilta.
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 16.08.2009, 14:46
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Eikö budjetti-hilux ole Bu-lux. Kuulostaa vähän eng palleilta.
Tai jos vielä tuosta vääntää, niin Bi-Lux.

Edelleen nimi ehdotuksia kehiin.
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 16.08.2009, 16:22
anssip anssip ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 93
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti


Kai siitä tällänen tulee.



Joo.
Ihankun alakas olemaan jo vittuilun makua ..
__________________
Offarin tie käy metsien halki..
Vastaa lainaten
  #116  
Vanha 16.08.2009, 17:13
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Valmisteilla on jo scary steering tyyppisiä osia
Vastaa lainaten
  #117  
Vanha 16.08.2009, 18:48
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Terve, ihan mielenkiintoinen tuo turbosysteemisi, voisitko vähän selventää toimintaperiaatetta kun en täysin hoksaa sen toimintaa. Yhdistyykö kompurapuolet vapaasti toisiinsa vai onko siellä jonkinlainen vastaventtiililäppäsysteemi? Eikös tuossa muuten käy niin että ensin pikkuturbon paineet karkaa ison kompurankautta ja sitten ison ylitettyä pienen paineet alkaa käydä toisinpäin.

Vuoto voi tietysi olla merkityksettömän pieni moottoriin menevään ilmamäärään verrattuna mutta olisi hyvä tietää paljonko pakopaineita täytyy nostaa että hukka voitetaan.

Ajettelin siis laittaa molemmille kompuroille oman läpän jolloin alemmanpaineenpuoli sulkeutuisi.
Vastaa lainaten
  #118  
Vanha 16.08.2009, 22:36
hj:n Avatar
hj hj ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 879
Perusasetus

http://www.nettikone.com/viewMachine...hine=757468&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=2371615@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=2371615@tb=tmp_find _agent

laita tommoset navat kestää eikä kivet kolise banjoon miinuksena tosin hinta
Vastaa lainaten
  #119  
Vanha 17.08.2009, 05:10
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Aloitetaan pakopuolelta. Pakokaasu menee ensteks pienen turbon läpi ja jatkaa siitä isolle. Tietyn ahtopaineen jälkeen aukiaa isohko hukkaportti, joka ohittaa pienen turbon.

Ahtopuoli. Kompurapesät on peräkkäin. Aloitetetaan ilmanputsarista. Ilman suodatin ison kompuran imussa, ison kompuran paineesta pienen kompuran imuun ja pienen kompuran paine edelleen coolerille. Olikohan riittävän vaikeesti selostettu

Ongelma tuossa asettelussa, iso määrä ilmaa menee pienen kompuran läpi. on se tähän asti toiminu.
Vastaa lainaten
  #120  
Vanha 17.08.2009, 05:43
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj Näytä viesti
http://www.nettikone.com/viewMachine...hine=757468&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=2371615@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=2371615@tb=tmp_find _agent

laita tommoset navat kestää eikä kivet kolise banjoon miinuksena tosin hinta
Töissä käsitelty tuollaisia vinssin moottorina. Nosto 6000kg, muistaakseni 22mm vaijerilla. Kertoimet kohdallaan

ja vähä netistä kopioitua:
Sisäisillä virtauskanavilla varustettu radiaalimoottori on varsin hidaskäyntinen, sillä
niiden kierrosnopeudet ovat korkeintaan 500 kierr/min. Koska moottorin syrjäytyselimet
ovat melko suuret ja kierrostilavuus on iso, moottoria käytetään pienillä
kierrosnopeuksilla. Tämä mahdollistaa sen, että moottori voi tuottaa jopa yli
100000 Nm väännön. Kyseistä moottorityyppiä käytetäänkin paljon työkoneissa
napamoottoreina. Säätötilavuuksinen radiaalimäntämoottori soveltuu erittäin hyvin
napamoottoriksi, koska siihen on helppo liittää mekaaninen jarru.

Pikaseen etitty kuvatus
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	MCR03-Schnitt-web[1].gif‎
Views:	409
Size:	11,6 Kt
ID:	7113  
Vastaa lainaten
  #121  
Vanha 17.08.2009, 08:04
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Nyt selkis, toi kompurapuoli siinä ihmetytti. Onko tuollaisia käytössä jossain vehkeissä vai mistä tuli mieleesi sellainen tehdä? Se pikkuturbo saattaa ottaa ihan kunnon kierroksia kun sitä pyöritetään molemmiltapuolilta, toisaalta se hengittää sit hyvin pakopuoleltakin. Pakopaineet olis kiinnostavia, oletko mittaillut?
Vastaa lainaten
  #122  
Vanha 17.08.2009, 08:40
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Nyt selkis, toi kompurapuoli siinä ihmetytti. Onko tuollaisia käytössä jossain vehkeissä vai mistä tuli mieleesi sellainen tehdä? Se pikkuturbo saattaa ottaa ihan kunnon kierroksia kun sitä pyöritetään molemmiltapuolilta, toisaalta se hengittää sit hyvin pakopuoleltakin. Pakopaineet olis kiinnostavia, oletko mittaillut?
Taitaa tuon tyyppisiä sarjoja taitaa olla ameriikassa myynnissä ihan kaupassa. Sit joku euroopan markkinoilla oleva iso pakukin käyttää saman oloista ratkaisua, oisko mersu.

En ihan mene vannomaan, mut olen sitä mieltä et ilmaa ei litra määräisesti mene sen enempää eikä vähempää ku ilman isoa ahdinta. Kaiketi ilma vaan on isompi paineista.

Turbo asennukset aloitetaan aina pakopainemittarista. Karvan verran yli 2bar, eli pikkusen korkeat. Siitäpä ne ei sit nousekkaan, vaikka nostas paineita. Tietysti jos iso hyrrä alkaa ahistamaan niin sit. Optimi tilanteessa oli ahtopaineet 2,2 bar ja pakopaineet 1,8bar mut sit joutuu tinkimään pienen ahtimen toiminta aluetta.
Vastaa lainaten
  #123  
Vanha 17.08.2009, 17:32
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
laita tommoset navat kestää eikä kivet kolise banjoon miinuksena tosin hinta
Sisu AH-45:ssä oli vetäviä peräkärryjä ja tykkejä, niissä oli tuommonen hydraulimoottori.

Sitten tuosta tuplaturbosta. Joskus töissä näin rakenteen, missä missä iso ahdin pyöritti ahtopaineella pienempää ahdinta. Eli pienempi turbo ei ollut kosketuksissa ollenkaan pakokaasuihin. Sitä en muista mihin pienen ahtimen "pakokaasu" meni. Tuommosessa rakenteessa saadaan pieneltä ahtimelta melko kylmää ahto-ilmaa, kun ahdinta ei lämmitetä pakokaasuilla. Tosin ilma läpiää puristettaessa.

Viimeksi muokannut sisua45 : 17.08.2009 17:38
Vastaa lainaten
  #124  
Vanha 17.08.2009, 18:17
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Nyt jos karkuutetaan aihe, niin jollain kuormautovalmistajalla systeemi jossa turbosta on pelkkä pakopuoli ja se on yhteydessä vaihdelaatikkoon. En ollu uskoa koko tarinaa, mut kuullu siitä jo monesta paikkaa ja joitain kuviakin tullu eteen.
Vastaa lainaten
  #125  
Vanha 17.08.2009, 18:21
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

http://www.scania.fi/trucks/main-com...und/index.aspx

Tuolta se löytyy, eli scanian turbocompound on kyseessä. Normaalin pakokaasuahtimen jälkeen on kaasuissa vielä liike-energiaa. Tuo "vispilä" ottaa energian talteen, ja pyörittää kampiakselia.


Viimeksi muokannut sisua45 : 17.08.2009 18:23
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Hiluxi O/M/V Ajoneuvot 2 11.02.2007 13:34
m:Hiluxi -89 ln 110 peltiosaa Hharri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 10.08.2006 19:59
vanha hiluxi Tekniikka & Jutustelu 2 10.07.2006 10:26
Budjetti akkuvesi? Eskimo Chit-Chat 23 15.03.2006 10:27
M/V: 4x4 Hiluxi -83 akke O/M/V Muut 14 11.04.2005 10:14


Sivu luotu: 06:33 (GMT +2).