Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2009, 00:45
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Ei käy Bj:n jouset Hiluksiin, ei siis mihinkään Hiluxiin.
Perätkään ei ole samat, Bj:n perät on isommat ku Lj:ssä/Hiluxissa.

Onhan niitä koneita aika monikin turbottanu ja jotkut on saanu ne jopa kestämään, mutta mun mielipide on ehdoton EI, koska ei tehdastekoisenakaan tunnu noi toyotien pikkukoneet kestävän.
Ja virallisesti ei saa 33" renkaita leimattua, mutta jossainpäin suomea voi sekin onnistua.

Ja lisää vastauksia/mielipiteitä tulee kunhan porukat heräilee.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2009, 00:57
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Ja lisää vastauksia/mielipiteitä tulee kunhan porukat heräilee.
OT. Piti oikeen herätä ihmetteleen, et mitä sä tääl teet tähän aikaan.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2009, 08:33
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Aika hyvin kestää 2,2 litranen ahtamista. Kannattaa kahtoo onko sulla jako hihnalla yksi kiristin rulla vai yksi kiristin ja yksi ohjairulla. Just vm82 muuttuu kaks rullaseks, kaks rullasesta löytyy käsittääkseni öljy ruutat mäntien alta, joka parantaa lämmön sietoa huomattavasti. Olen kuullu 3 baarin paineista ja kestävyyden kanssa ei ole ollu ongelmia ja nimen omaan vapari koneesta rakennettu. Turboks suosittelen pajeron hyrrää. Ennen ahtopaine mittarin asennusta laitat pakopaine mittarin, pakopaineet ei mielellää yli 2bar. Juurikin pakopaine tappaa toyota L moottorin. Jos moottori on kunnossa, kestää alle kilon paineilla ilman cooleriakin. Tietystikkin järkevällä käytöllä, ei kannata kiskottaa kilometri sotalla kaasu pohjassa. Ja on tosiaan p##ka puhetta jos joku sanoo, ettei 2,2 kestä ahtamista. Kuvatus oman offi kikottimen konehuoneesta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2009, 08:34
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Niin, se kuva...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Turbot.jpg‎
Views:	5070
Size:	97,5 Kt
ID:	7059  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.08.2009, 09:57
jjv:n Avatar
jjv jjv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.04
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Mun mielestä saa 33:set leimaan laillisesti. LN46 ja LN110 näihin pitäs saada, mut LN65 ei.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.08.2009, 18:25
KepesJokke:n Avatar
KepesJokke KepesJokke ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.09
Sijainti: Lappi
Viestit: 44
Perusasetus

Kiitoksia asiallisista vastauksista!

Oletko Härdelli mistä ottanu turbo(i)lle öljyn, kattelin että melko helpolla vissiin pääsis ku lohkon kyljestä näky lähtevän alipainepumpulle öljyletku niin haarottas siitä?

Paluuletkuhan ei ole ongelma ku hitsaa öljypohjaan tumpin mutta näytti olevan siihenki oikasun mahollisuus, alipainepumpun paluuletkuun?

Vai olenko ihan hakoteillä?
Olen kauttarantain kuulostellu tuon koneen turbottamista ja se kuulostas olevan sen asteinen projekti että kyllä se pitäs valkoihoselta mieheltä onnistua. tosin en oo itte tekijämiehiä löytäny jotka sen ois tehny niin päätin täällä kysellä.

Ja tosiaan tarkotus ei ole alkaa hulluamaan paineitten kans, käyttöautona tuo on niin ei viitti vasiten ampua kiertokankea polveen.

Tuossa olis eholla nyt
Pajeron,
Toyon 2.4td:n uudehko hyrrä,
T5-volvon mulikka ja
T3-garretti,lienee jostain Saabista.

Muutoskatsastus ei liene ongelma?

Edt: sehän se parhautta olis ku jostain löytäs koko 2.4td-pannun mutta kovin kortilla tuntuu olevan.

Viimeksi muokannut KepesJokke : 15.08.2009 18:29
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2009, 18:43
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Helpoin ryöstää öljy öljynpaineanturin reiastä T-kappaleella. Sen öljynpaine anturin vieressä on kai joku reikä josta myös sais, en vaan mene vannomaan tarkkaa kohtaa.
Toyotan oma turbo (ct20) ei ole ihan paras mahdollinen hyrrä, paineita ei kannata nostaa edes kiloon. Joku saabin turbo oli mulla paikallaan ja en tykänny siitä yksilöstä, aika kapeaks jäi veto alue. Lie niitäkin useampi eri vedos. Mielumin se saabin ku ct-20. Siitä volvon ahtimesta en osaa sanoa mitää. Kannattaa kysellä holy smoken sivuilta, siellä on muutama guru jotka tietää paljon juurikin 2.2 ja 2.4 toyotan dieseleistä.

Edit: Niin, elä käytä sitä alipainepumpun paluu reikää. Hyvällä tuurilla riittää, huonolla ei. Jos saat niin tee se paluu öljyphjaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.08.2009, 23:37
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

ahistaako?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KepesJokke Näytä viesti
Kiitoksia asiallisista vastauksista!

Oletko Härdelli mistä ottanu turbo(i)lle öljyn, kattelin että melko helpolla vissiin pääsis ku lohkon kyljestä näky lähtevän alipainepumpulle öljyletku niin haarottas siitä?

Paluuletkuhan ei ole ongelma ku hitsaa öljypohjaan tumpin mutta näytti olevan siihenki oikasun mahollisuus, alipainepumpun paluuletkuun?

Vai olenko ihan hakoteillä?
Olen kauttarantain kuulostellu tuon koneen turbottamista ja se kuulostas olevan sen asteinen projekti että kyllä se pitäs valkoihoselta mieheltä onnistua. tosin en oo itte tekijämiehiä löytäny jotka sen ois tehny niin päätin täällä kysellä.

Ja tosiaan tarkotus ei ole alkaa hulluamaan paineitten kans, käyttöautona tuo on niin ei viitti vasiten ampua kiertokankea polveen.

Tuossa olis eholla nyt
Pajeron,
Toyon 2.4td:n uudehko hyrrä,
T5-volvon mulikka ja
T3-garretti,lienee jostain Saabista.

Muutoskatsastus ei liene ongelma?

Edt: sehän se parhautta olis ku jostain löytäs koko 2.4td-pannun mutta kovin kortilla tuntuu olevan.
Juu, nekoneet on kalliita ja kiven alla.eikä niis uudemmis oo paljo eroo.On noita 2.2 koneita yks ja toine ahtanu,tuntuu kestävän ku on vaa oikee tehty.Turboi on monenlaisii vaik päällepäin näyttääsamalta.Mul on omas hiluksis garretin 3 mut niit siipii on monta eri et ei se päälle näy.Varmin tapa on tosiaan ottaa se jostai suht saman kokosest vehkeest.Muistaaksee kyl 900 saabis ois ollu kyl aika sopiva.pikku kooleri ois hyvä kans.Niist pakopaineist sen verran et laita se mittari ennen ahdinta ja paine pitäs olla pienempi ku ahto paine.Suuri pakopaine nostaa lämpöjä eikä oo muutenkaa hyvä.Parhaiten ne vois neuvoo ahdin pajalla.Esim PRO-turbo.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.02.2010, 20:42
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KepesJokke Näytä viesti
Kiitoksia asiallisista vastauksista!

Oletko Härdelli mistä ottanu turbo(i)lle öljyn, kattelin että melko helpolla vissiin pääsis ku lohkon kyljestä näky lähtevän alipainepumpulle öljyletku niin haarottas siitä?

Paluuletkuhan ei ole ongelma ku hitsaa öljypohjaan tumpin mutta näytti olevan siihenki oikasun mahollisuus, alipainepumpun paluuletkuun?

Vai olenko ihan hakoteillä?
Olen kauttarantain kuulostellu tuon koneen turbottamista ja se kuulostas olevan sen asteinen projekti että kyllä se pitäs valkoihoselta mieheltä onnistua. tosin en oo itte tekijämiehiä löytäny jotka sen ois tehny niin päätin täällä kysellä.

Ja tosiaan tarkotus ei ole alkaa hulluamaan paineitten kans, käyttöautona tuo on niin ei viitti vasiten ampua kiertokankea polveen.

Tuossa olis eholla nyt
Pajeron,
Toyon 2.4td:n uudehko hyrrä,
T5-volvon mulikka ja
T3-garretti,lienee jostain Saabista.

Muutoskatsastus ei liene ongelma?

Edt: sehän se parhautta olis ku jostain löytäs koko 2.4td-pannun mutta kovin kortilla tuntuu olevan.

tiedä häntä montako kertaa tähän on vastattu mutta: pajeron turpon noista laittaisin itte. tuo tojon ei tulis kuuloonkaan. pajeron on suunniteltu 2,5td:hen, herää noista varmasti parhaiten. t5- volvossa taitaa olla td04hl-15g tai 16g, erittäin hyviä ahtimia, mutta en ehkä 2,4d:hen laittaisi? ihan vaan heräävyytensä kannalta, saattaa herätä myöhään. ja t3 sama, luultavammin ei heräile.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 06:07 (GMT +2).