Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.08.2009, 09:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Päättelin siitä kun ajoin keulan penkkaan kiinni ja yritin eteenpäin niin vaan toinen pyörä löi tyhjää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.08.2009, 10:23
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

no eihän siinä olekkaan etuperässä lukkoa, eli ei vedä kuin yhdellä etusella. napalukoilla saadaan vaan veto napaan kytkettyä. jos nyt sen tuolleen ilmaisee..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.08.2009, 10:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No mitä hyötyä on napalukoista sitten? Tai siis siitä että saadaan veto kytkettyä napaan, ei ymmärrä. Joo myönnetään että en oikeen ole perillä näistä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.08.2009, 10:28
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Viestit: 1.900
Perusasetus

Napalukon tarkoitus ei ole lukita tasauspyörästöä.

Napalukko irrottaa vetoakselin irti navasta kun ajetaan takavedolla. Näin säästyy polttoainetta kun ei pyöri ylimääräistä rautaa mukana.

Ja vastaavasti kun pistät nelivedon päälle kytkee napalukko vetoakselit napaan kiinni ja kas taas on "nelivetoinen".

tuo 235/85x16 on ihan kyvä koko korkea ja kapea, joten menee lumessa.

Ja kokeileppa joskus ketjuja takapäähän jos lumeen alat puskemaan.
__________________
RASOR
Rauman Seudun OffRoad ry
Vain kääpiöt madaltavat autojaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.08.2009, 10:33
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Etuperä on se tyypillinen "avoin tasauspyörästö", eli pahassa paikassa ruopii vain se helpoimmin pyörivä rengas.
Napalukoissa ei välttämättä ole vikaa lainkaan...

Lähes kaikissa "pakettiautomaastureissa" on tuollainen vakiona, joten se auton vaihto ei välttämättä auta tuohon ominaisuuteen.

Jotta molemmat etupyörät saadaan ruopimaan samaan tahtiin pahassa paikassa, niin sinne etuperään pitää lisätä automaattinen tasauspyörästön lukitussysteemi tai vaihtaa koko tasauspyörästö esim. paineilmatoimiseksi 100% lukoksi.

Automaattilukon osat maksaa luokkaa muutamia satasia (ei välttämättä saa kaikkiin perätyyppeihin),
ja noi paineilmatoimiset, esim. ARBin lukot maksaa tonnin paikkeilla + tietysti muut tarvikkeet ja asennukset siihen päälle.
Hintaa kertyy äkkiä 1500 - 2000€, riippuen siitä missä ja kellä työn teettää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.08.2009, 15:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti

Automaattilukon osat maksaa luokkaa muutamia satasia (ei välttämättä saa kaikkiin perätyyppeihin),
Mistä noita osaia voisi kysellä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.09.2009, 19:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mitkä pyörät mahtuu pyörimään vm -00 4x4 nissan king capissä? n. 5cm riipukkeilla ym korotettu laite kyseessä. Pääosin ajo maantiellä, olisko 33 liian iso jo?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nivean teko maastokelpoiseksi PutKari Maasturiprojektit 58 08.10.2011 18:12
Nissan pick up peltiosia tleracing Tekniikka & Jutustelu 4 23.12.2008 11:41
Nissan Pick-up Unregistered Tekniikka & Jutustelu 6 15.06.2008 03:30
Myyty M: nissan pick up 2.5 4wd 1100e psychobilly O/M/V Ajoneuvot 8 05.12.2007 10:05
M: Nissan pick-up:n penkit L-200 O/M/V Muut 1 05.12.2006 11:18


Sivu luotu: 21:09 (GMT +2).