![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Päättelin siitä kun ajoin keulan penkkaan kiinni ja yritin eteenpäin niin vaan toinen pyörä löi tyhjää.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
no eihän siinä olekkaan etuperässä lukkoa, eli ei vedä kuin yhdellä etusella. napalukoilla saadaan vaan veto napaan kytkettyä. jos nyt sen tuolleen ilmaisee..
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
No mitä hyötyä on napalukoista sitten? Tai siis siitä että saadaan veto kytkettyä napaan, ei ymmärrä. Joo myönnetään että en oikeen ole perillä näistä.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Napalukon tarkoitus ei ole lukita tasauspyörästöä.
Napalukko irrottaa vetoakselin irti navasta kun ajetaan takavedolla. Näin säästyy polttoainetta kun ei pyöri ylimääräistä rautaa mukana. Ja vastaavasti kun pistät nelivedon päälle kytkee napalukko vetoakselit napaan kiinni ja kas taas on "nelivetoinen". tuo 235/85x16 on ihan kyvä koko korkea ja kapea, joten menee lumessa. Ja kokeileppa joskus ketjuja takapäähän jos lumeen alat puskemaan.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Etuperä on se tyypillinen "avoin tasauspyörästö", eli pahassa paikassa ruopii vain se helpoimmin pyörivä rengas.
Napalukoissa ei välttämättä ole vikaa lainkaan... Lähes kaikissa "pakettiautomaastureissa" on tuollainen vakiona, joten se auton vaihto ei välttämättä auta tuohon ominaisuuteen. Jotta molemmat etupyörät saadaan ruopimaan samaan tahtiin pahassa paikassa, niin sinne etuperään pitää lisätä automaattinen tasauspyörästön lukitussysteemi tai vaihtaa koko tasauspyörästö esim. paineilmatoimiseksi 100% lukoksi. Automaattilukon osat maksaa luokkaa muutamia satasia (ei välttämättä saa kaikkiin perätyyppeihin), ja noi paineilmatoimiset, esim. ARBin lukot maksaa tonnin paikkeilla + tietysti muut tarvikkeet ja asennukset siihen päälle. Hintaa kertyy äkkiä 1500 - 2000€, riippuen siitä missä ja kellä työn teettää. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Mistä noita osaia voisi kysellä?
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mitkä pyörät mahtuu pyörimään vm -00 4x4 nissan king capissä? n. 5cm riipukkeilla ym korotettu laite kyseessä. Pääosin ajo maantiellä, olisko 33 liian iso jo?
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nivean teko maastokelpoiseksi | PutKari | Maasturiprojektit | 58 | 08.10.2011 18:12 |
| Nissan pick up peltiosia | tleracing | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.12.2008 11:41 |
| Nissan Pick-up | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 15.06.2008 03:30 |
| Myyty M: nissan pick up 2.5 4wd 1100e | psychobilly | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 05.12.2007 10:05 |
| M: Nissan pick-up:n penkit | L-200 | O/M/V Muut | 1 | 05.12.2006 11:18 |