![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Niitten automaatti napisten kans kyl pärjää jos ne oikeesti pelaa eikä mitää hc offi hommia meinaa harrastella.Takana pitäis olla kitka lukko eli eipä juurikaan lukoksi kehuttava.. ![]() ![]() ![]() tämmösiä kokemuksia täältä omasta vm-91 king capista ja isäukon vm-00 versiosta
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt alla 31/10,5/15, vanteet et10. Joutu rälläkällä vähän roiskeläppiä siistimään että mahtui ääriasennoissa, eikös tuo 235/85/16 ole jo aika korkea verrattuna noihin 31"?? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
235/85/16 on jossain lähempänä 33" korkeudeltaan. Liian korkea vakio D21:seen, joudut korottamaan jostakin, joko koria rungolta tai ruuvaamaan etupäätä ylös ja pistämään takajousen ja akselin väliin palat + pidemmät jousen pultit. 265/75/16 on saatu sopimaan -00 d21een vakioalustalla. Kuraläpät pitää ottaa kokonaan pois, vanteen et sen verran ulostyöntävä, en nyt muista mikä, mutta kurat tulee hiekkatiellä ajellessa pitkin kylkiä, vaikkei renkaat vielä vakiolevikkeiden ulkopuolelle silmämääräisesti tulekaan. Sisäänpäinlevittävimmillä valsseilla voi ottaa jo kiinnikin, ei o kokeiltu. 245/75/16 mahtuu varmasti vakiovanteenkin kanssa, kun mulla nisukassa sellaiset oli. Hiluksin alla nyt kans 245/75 ja ovat rullamitalla mitaten samankorkuiset, kun kaverin 31" coopperit. Myös Karkkilan leimasetä on sitä mieltä, että 245/75 on isoin, mitä saa laittaa nissaniin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
00-king cappia ei tartte korottaa mistään jos laittaa laittaa 235/85/16 kumit orkkis vanteelle ja kun ne kumit niihin sopii niin miks vaihtaa vannetta!!Isä ukolla on elävä todiste tästä yhdistelmästä koti pihalla,sillä autolla on ajettu n.150tkm et etu jouset ei tietty juurikaan viel ole kuoleentuneet mut jos keula on vähän pudonnut ettei noi kumit mahdu oleen niin ei pikku sauvojen kirimisestä mitää haittaa silloin muutoinkaan ole..! Ite en muutenkaa lähtis kovin paljon levittää et:tä talvikäyttöön tulevilla vanteilla ku saattaa sit käyä niin ettei esim mettäautotiellä sovi mitenkää pienempien autojen raiteisiin ja sit ajamisesta tulee yhtä helvettiä ku hakee kokoajan jonnekki!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni vakiovanteiden et on 40 ja noissa mihin talvikumeja suunnittelen on äkkiä mitattuna et 20-25. Autoa on jo nostettu muutamia senttejä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän automaattinapalukko on tiellä kätevämpi,varsinkin jos sula pikitie vaihtuu jäätäväksi pikkutieksi.
Luonnossakin niillä pärjää, kun oppii tilanteet joissa ne aukoo. Alle vähän panssaria ja keulalle narukela,ni on kiva noutaa hirvet metästä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Googleta "tyre size calculator" sieltä selviää loput. Viimeksi muokannut AnttiH : 06.10.2009 19:19 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tulikin laitettua hieman pienemmät pyörät alle 215/85-16, hakkapeliitta LT. On muuten kapeat ainakin jos ei muuta, tien kosketuspinta varmaan 2-3cm kapeampi kun itse rengas.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nivean teko maastokelpoiseksi | PutKari | Maasturiprojektit | 58 | 08.10.2011 18:12 |
Nissan pick up peltiosia | tleracing | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.12.2008 11:41 |
Nissan Pick-up | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 15.06.2008 03:30 |
Myyty M: nissan pick up 2.5 4wd 1100e | psychobilly | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 05.12.2007 10:05 |
M: Nissan pick-up:n penkit | L-200 | O/M/V Muut | 1 | 05.12.2006 11:18 |