Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.08.2009, 21:53
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Nivala, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Niitten automaatti napisten kans kyl pärjää jos ne oikeesti pelaa eikä mitää hc offi hommia meinaa harrastella.Takana pitäis olla kitka lukko eli eipä juurikaan lukoksi kehuttava.. Ite oon talvella käyttäny 235/85/16 gummeja nastoilla ja oli yhdet ilmanki mut suosittelen nastoja,noista löytyy mukavasti korkeutta et pääsee hangessaki vähä paremmin maavaran noustessa ja ainaki omasta mielestä on sopivan kokoiset tiellekkin(Ei liian isot et vievät sikana voimaa) vieläkö ottaa sellaset mis on vähä kuvioaki nii puree hankee paremmin(ja taas ollaan kauempana tiestä kiinni... )niin ja nuo kumit menee ihan orggis vanteelle nii ei tartte vanne kauppaan lähteä.Tuohon king cappiin ei ainakaa tuon rengastuksen takia tarvi korotusta,korkeintaa jos keula on lässähtäny nii tiukkaa vähä vääntösauvoja!Jotkut on kuulemma laittanu lavalle kumisia vesisäiliöitä ja niihin suolavettä nii pysyy perä paremmin hallinnassa,tietty vähentää kuljetus kapsiteettia mut voihan sen otta pois jos tarttee isompia kuljetella.Niit löytyy ainaki savenmaalta!Ite en oo painoa tarvinnu ku yleensä talvella ajelen nelikko päällä,paitsi tietenkin jos kestopäällyste näkösällä
tämmösiä kokemuksia täältä omasta vm-91 king capista ja isäukon vm-00 versiosta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.10.2009, 09:41
Tukivarsi:n Avatar
Tukivarsi Tukivarsi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.09.09
Sijainti: Keksi-Suomi
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISO-A Näytä viesti
Ite oon talvella käyttäny 235/85/16 gummeja nastoilla ja oli yhdet ilmanki mut suosittelen nastoja,noista löytyy mukavasti korkeutta et pääsee hangessaki vähä paremmin maavaran noustessa ja ainaki omasta mielestä on sopivan kokoiset tiellekkin(Ei liian isot et vievät sikana voimaa) vieläkö ottaa sellaset mis on vähä kuvioaki nii puree hankee paremmin(ja taas ollaan kauempana tiestä kiinni... )niin ja nuo kumit menee ihan orggis vanteelle nii ei tartte vanne kauppaan lähteä.Tuohon king cappiin ei ainakaa tuon rengastuksen takia tarvi korotusta,korkeintaa jos keula on lässähtäny nii tiukkaa vähä vääntösauvoja!Jotkut on kuulemma laittanu lavalle kumisia vesisäiliöitä ja niihin suolavettä nii pysyy perä paremmin hallinnassa,tietty vähentää kuljetus kapsiteettia mut voihan sen otta pois jos tarttee isompia kuljetella.Niit löytyy ainaki savenmaalta!Ite en oo painoa tarvinnu ku yleensä talvella ajelen nelikko päällä,paitsi tietenkin jos kestopäällyste näkösällä
tämmösiä kokemuksia täältä omasta vm-91 king capista ja isäukon vm-00 versiosta
Niin että toi 235/85/16 sopisi pyörimään -00 king capissä alla? Pitäis talvirenkaat ostaa ja nyt suunnitteilla mahdollisimman korkeat renkaat 16" vanteelle (et 20-25), positiivista olisi jos mahtuis pyörimään vielä.
Nyt alla 31/10,5/15, vanteet et10. Joutu rälläkällä vähän roiskeläppiä siistimään että mahtui ääriasennoissa, eikös tuo 235/85/16 ole jo aika korkea verrattuna noihin 31"??
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.10.2009, 12:46
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

235/85/16 on jossain lähempänä 33" korkeudeltaan. Liian korkea vakio D21:seen, joudut korottamaan jostakin, joko koria rungolta tai ruuvaamaan etupäätä ylös ja pistämään takajousen ja akselin väliin palat + pidemmät jousen pultit. 265/75/16 on saatu sopimaan -00 d21een vakioalustalla. Kuraläpät pitää ottaa kokonaan pois, vanteen et sen verran ulostyöntävä, en nyt muista mikä, mutta kurat tulee hiekkatiellä ajellessa pitkin kylkiä, vaikkei renkaat vielä vakiolevikkeiden ulkopuolelle silmämääräisesti tulekaan. Sisäänpäinlevittävimmillä valsseilla voi ottaa jo kiinnikin, ei o kokeiltu. 245/75/16 mahtuu varmasti vakiovanteenkin kanssa, kun mulla nisukassa sellaiset oli. Hiluksin alla nyt kans 245/75 ja ovat rullamitalla mitaten samankorkuiset, kun kaverin 31" coopperit. Myös Karkkilan leimasetä on sitä mieltä, että 245/75 on isoin, mitä saa laittaa nissaniin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.10.2009, 21:18
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Nivala, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

00-king cappia ei tartte korottaa mistään jos laittaa laittaa 235/85/16 kumit orkkis vanteelle ja kun ne kumit niihin sopii niin miks vaihtaa vannetta!!Isä ukolla on elävä todiste tästä yhdistelmästä koti pihalla,sillä autolla on ajettu n.150tkm et etu jouset ei tietty juurikaan viel ole kuoleentuneet mut jos keula on vähän pudonnut ettei noi kumit mahdu oleen niin ei pikku sauvojen kirimisestä mitää haittaa silloin muutoinkaan ole..! Ite en muutenkaa lähtis kovin paljon levittää et:tä talvikäyttöön tulevilla vanteilla ku saattaa sit käyä niin ettei esim mettäautotiellä sovi mitenkää pienempien autojen raiteisiin ja sit ajamisesta tulee yhtä helvettiä ku hakee kokoajan jonnekki!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2009, 13:19
Tukivarsi:n Avatar
Tukivarsi Tukivarsi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.09.09
Sijainti: Keksi-Suomi
Viestit: 26
Perusasetus

Muistaakseni vakiovanteiden et on 40 ja noissa mihin talvikumeja suunnittelen on äkkiä mitattuna et 20-25. Autoa on jo nostettu muutamia senttejä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.10.2009, 15:53
Kipinä:n Avatar
Kipinä Kipinä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.08.08
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 83
Perusasetus

Kyllähän automaattinapalukko on tiellä kätevämpi,varsinkin jos sula pikitie vaihtuu jäätäväksi pikkutieksi.
Luonnossakin niillä pärjää, kun oppii tilanteet joissa ne aukoo.
Alle vähän panssaria ja keulalle narukela,ni on kiva noutaa hirvet metästä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.10.2009, 19:15
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukivarsi Näytä viesti
Muistaakseni vakiovanteiden et on 40 ja noissa mihin talvikumeja suunnittelen on äkkiä mitattuna et 20-25. Autoa on jo nostettu muutamia senttejä.
Helpostihan tuo käy rullamitalla summittainen mittaaminen pyörännavan keskeltä, kun tiedät mahdollisen tulevan renkaan halkaisijan ja jaat kahdella, niin saat säteen, niin näet suunnilleen, miten lokasuojaan suhtautuu. Tilaa saa tietenkin jäädä jonkin verran että mahtuu kääntämään kaikki. Renkaiden halkaisijat on jotain luokkaa, etten nyt kauheesti valehtelis, niin 245/75/16 muistaakseni =774mm, 235/85/16 =jokusen sentin päälle 800mm, olisko 803mm ja 265/75/16 jotain siltä väliltä. Käpin vakiovanteelle asennettuna kaksnelivitosen ja ohjaushilppeiden ja siäloksun väliin tilaa jää vielä vähintään riittävästi, ei laahaa mistään ainakaan kiinni ääriasennossakaan.

Googleta "tyre size calculator" sieltä selviää loput.

Viimeksi muokannut AnttiH : 06.10.2009 19:19
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.10.2009, 08:41
Tukivarsi:n Avatar
Tukivarsi Tukivarsi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.09.09
Sijainti: Keksi-Suomi
Viestit: 26
Perusasetus

Tulikin laitettua hieman pienemmät pyörät alle 215/85-16, hakkapeliitta LT. On muuten kapeat ainakin jos ei muuta, tien kosketuspinta varmaan 2-3cm kapeampi kun itse rengas.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nivean teko maastokelpoiseksi PutKari Maasturiprojektit 58 08.10.2011 18:12
Nissan pick up peltiosia tleracing Tekniikka & Jutustelu 4 23.12.2008 11:41
Nissan Pick-up Unregistered Tekniikka & Jutustelu 6 15.06.2008 03:30
Myyty M: nissan pick up 2.5 4wd 1100e psychobilly O/M/V Ajoneuvot 8 05.12.2007 10:05
M: Nissan pick-up:n penkit L-200 O/M/V Muut 1 05.12.2006 11:18


Sivu luotu: 08:59 (GMT +2).