![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Koneistamolla neuvoi kaveri, että jos kyllästyy kaapimiseen, liuotteluun jne. jotka siis nekin ovat hyviä tapoja, niin voi ostaa vinkuun sellaisen tiivisteenpoistolaikan, muutama sentti halkaisijaltaan. Menin koneosia ja tarvikkeita myyvään liikkeeseen ja kysyin myyjältä. Hän ei tiennyt koko asiasta mutta hiomalaikkatelineestä löysimme muutaman euron hintaisen pidikkeen ja sellaisia karkeapintaisia laikkoja jotka on sitä ropeloista hiomamateriaalia. Ei siis mitään kovia hiomalaikkoja, kiillotukseenkin tuollaiset varmaan käy. Sillä on vedetty varoen kaikki tiivistepinnat helposti puhtaaksi. Ei kuitenkaan kannata jäädä jauhamaan yhtään kun metalli tulee näkyviin ettei tule koloa. Puhdistukset sujui tosi nopeasti, homma meni niin hyvin, ettei työvaihe tuntunut yhtään työläältä. Ja sitten vielä kone ei saumoista vuoda mistään. Ammatti-ihmiset varmaan osaa kertoa noiden laikkojen oikean tyypin Skaleton
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mä olen käyttänyt biltemasta löytyviä "kovasinviiloja" ja pätkiny niistä lyhyitä pätkiä ja kastanut spray pullon kannessa joka on täytetty bräkcleenillä.. Lähtee suht koht hyvin ja ei syviä naarmuja (rata-autossa metalliset imusarjan tiivisteet ja läppärungot+fööni) On aika tarkka imusarjan vuodoista
![]() http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&ryhmaid=152 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olisko neekerintukkaa? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Gasget remover'illa pehmentäen ja kuivasta koivupuusta veistetyllä lastalla kaapien on lähteneet. Kovemmat kohdat vaatii joskus useamman pehmennyksen, mutta lähtee.
__________________
Jukka |