Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   tiivistejämät (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61123)

Rekisteröimätön 12.07.2009 23:42

tiivistejämät
 
Onko mitään hyvää ainetta tai keinoa poistaa kannesta (imu ja pako) sekä lohkon pinnoista vanhat tiivistejämät?

Kaapimella hankalaa ja meinaa tulla koloja helposti. Ei lähde asetonilla, tärpätillä eikä tinnerilläkään.

Rompe1 12.07.2009 23:50

Ite oon ottanu "vanhan" ,allin partakoneenterällä, eikä oo tullu naarmuja.
Apuna oon käyttäny Wuth:in Puhdistus-spray:ta....

flstc 13.07.2009 07:29

Drememelin teräsharjalla lähtee eikä jätä jälkiä

pee 13.07.2009 07:40

tiivisteen poistoon on oma spray, ja muovikaavinta kaveriks

panzer 13.07.2009 07:46

gasket stripperiä käytän....ja lastaa/partakoneenterää

lepoantti 13.07.2009 07:52

akku tai naruporakoneeseen jonkinlainen teräsharja, tai sitten pikku rälläkkään vastaava viritys. ei tartte minkään sprayn kanssa leikkiä eikä kaapimilla leikkiä. nopeeta, tehokasta ja helppoa.

Rekisteröimätön 14.07.2009 07:56

Koneistamolla neuvoi kaveri, että jos kyllästyy kaapimiseen, liuotteluun jne. jotka siis nekin ovat hyviä tapoja, niin voi ostaa vinkuun sellaisen tiivisteenpoistolaikan, muutama sentti halkaisijaltaan. Menin koneosia ja tarvikkeita myyvään liikkeeseen ja kysyin myyjältä. Hän ei tiennyt koko asiasta mutta hiomalaikkatelineestä löysimme muutaman euron hintaisen pidikkeen ja sellaisia karkeapintaisia laikkoja jotka on sitä ropeloista hiomamateriaalia. Ei siis mitään kovia hiomalaikkoja, kiillotukseenkin tuollaiset varmaan käy. Sillä on vedetty varoen kaikki tiivistepinnat helposti puhtaaksi. Ei kuitenkaan kannata jäädä jauhamaan yhtään kun metalli tulee näkyviin ettei tule koloa.
Puhdistukset sujui tosi nopeasti, homma meni niin hyvin, ettei työvaihe tuntunut yhtään työläältä. Ja sitten vielä kone ei saumoista vuoda mistään. Ammatti-ihmiset varmaan osaa kertoa noiden laikkojen oikean tyypin

Skaleton

JP-Patrol 14.07.2009 09:30

Mä olen käyttänyt biltemasta löytyviä "kovasinviiloja" ja pätkiny niistä lyhyitä pätkiä ja kastanut spray pullon kannessa joka on täytetty bräkcleenillä.. Lähtee suht koht hyvin ja ei syviä naarmuja (rata-autossa metalliset imusarjan tiivisteet ja läppärungot+fööni) On aika tarkka imusarjan vuodoista :)


http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&ryhmaid=152

Rekisteröimätön 14.07.2009 12:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 575476)
Koneistamolla neuvoi kaveri, että jos kyllästyy kaapimiseen, liuotteluun jne. jotka siis nekin ovat hyviä tapoja, niin voi ostaa vinkuun sellaisen tiivisteenpoistolaikan, muutama sentti halkaisijaltaan. Menin koneosia ja tarvikkeita myyvään liikkeeseen ja kysyin myyjältä. Hän ei tiennyt koko asiasta mutta hiomalaikkatelineestä löysimme muutaman euron hintaisen pidikkeen ja sellaisia karkeapintaisia laikkoja jotka on sitä ropeloista hiomamateriaalia. Ei siis mitään kovia hiomalaikkoja, kiillotukseenkin tuollaiset varmaan käy. Sillä on vedetty varoen kaikki tiivistepinnat helposti puhtaaksi. Ei kuitenkaan kannata jäädä jauhamaan yhtään kun metalli tulee näkyviin ettei tule koloa.
Puhdistukset sujui tosi nopeasti, homma meni niin hyvin, ettei työvaihe tuntunut yhtään työläältä. Ja sitten vielä kone ei saumoista vuoda mistään. Ammatti-ihmiset varmaan osaa kertoa noiden laikkojen oikean tyypin

Skaleton

euron hintaisen pidikkeen ja sellaisia karkeapintaisia laikkoja jotka on sitä ropeloista hiomamateriaalia

Olisko neekerintukkaa?

JiiPee 14.07.2009 12:44

Gasget remover'illa pehmentäen ja kuivasta koivupuusta veistetyllä lastalla kaapien on lähteneet. Kovemmat kohdat vaatii joskus useamman pehmennyksen, mutta lähtee.


Sivu luotu: 15:33 (GMT +2).