![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Nyybiin viitaten, köysi ei anna minkäänlaista varoitusta katketessaan. Kuvausketju kaikille kahdenhengen tiimeille, sillä saattaa pelastaa jonkun hengen...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
( olenkohan jo liikaa juhannusjuomien vaikutuksen alainen?) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
). Muutaman kisan olen ajanut kolmen hengen miehistöllä, joka on tuntunut toimivalta systeemiltä meidän tapauksessa. Lisäksi olen ollut katsastamassa offiautoja sekä muiden autourheiluluokkien kilpureita, ja käsitykseni mukaan ainoastaan historic-luokan ralliautoissa yritetään kiertää tai jätetään noudattamatta sääntöjä yhtä paljon kuin offiautoissa. Onko sääntöjenmukainen sammutin liian kallis varuste offiautoon? Miksi turvakaarista ei ole niin yksiselitteisiä sääntöjä että kaikki auton rakentajat ja katsastuspäällikötkin ymmärtäisivät ne?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ei tartu magneetti lasikuituun eikä alumiiniin, kaikissa autoissa ei ole ilmatikkuja tai kierrejousia.
Jostain autosta puuttuu sivulle aukeava takaluukku ja kapeassa autossa sekin on liian lyhyt. Toisesta puuttuu lukot ja kolmannella on ekan mielestä liikaa vinssejä ja parempi akku. Kaikki noi on ominaisuuksia erilaisista ja erimerkkisistä autoista. Ei aleta perustamaan merkkiluokkaa. Nythän kaikki voivat ajaa sillä autolla kun haluavat/voivat kunhan se on rakennettu sääntöjen puitteissa. Kaikkia miellyttäviä sääntöjä tuskin koskaan saadaan luotua. Lopuks voi kinata vaikka appareiten erilaisuudesta tai siitä kun 47 nokian huopakumppari ei sopinu Talvieksytyksessä merkkiluokka suzukin kaasupolkimelle. Mielestäni sääntöjä on edelleen vähän ja nekin on melko hyvin ymmärrettävissä verrattuna vaikka trial autojen sääntökiemuroihin. Nää on mun ajatuksia eikä ole tarkoitettu vittuiluks kenellekään. Satun vaan mahdollisesti olemaan asiasta erimieltä kun sinä, mut sittenhän meitä on kaks joten voitas perustaa vaikka yhdistys
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
kyse peteturku kommentissa oli turvallisuus eikä se että pitääkö pärjätä vai ei
Minkä takia on turvavyöt,kaaret, tms turva varusteita? Tää "rasti naru" menee samaan kategoriaan.. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos auto jätetään ilman kuskia (joka normitilanteessa seisoo jarrupolkimella) pelkän narun/vaijerin varaan roikkumaan yli 45asteen rinteeseen, niin on vaikee ajatella että fian hyväksymät turvakaaret, ajopuvut,kypärät tai mikään ajais rastinarun asiaa? Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 20.06.2009 17:37 Perustelu: No wittu ku... |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Ketjut on kerran olleet käytössä kisassa, joten kyllä cup-henkilöt ovat niiden eduista ja haitoista tietoisia. Ennenkin on ketjuja ehdotettu/pyydelty, joten tuskin niitä tullaan enää näkemään?
Kahden hengen miehistöllä ajetaan kestävyyskilpailuja, vois vaikka niille laskea epäviralliset omat sarjapisteet
|
![]() |
| Luokat |
| suunnistus |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
| Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
| Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 | RJCOBRA | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.12.2008 19:43 |
| Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
| Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |