![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() unohda noi laskurit,4 linkkien toimiminen kadulla on aika eri homma kuin maasturissa ja aika eri lähtökohdat.suunta ne niin jotta puslat rasittuvat mahdollisen vähän ja antavat akselin liikkua parhaiten.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tosin, huomasin et tuossa ohjelmassa ei näköjään vaikuttanu mikään muutos tohon "pinion chance" -kohtaan vaikka laitto ihan päin v***ua noita varsia... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos mahdollista heppaa kiinni ja huljuttele akselia, se on cad-tarkastelun ohella oiva keino saada äärialueet käytyä läpi. Sekun osaa tuo nelilinkki muljahdella aika veikeästi äärijoustoissa jos kiinnityspisteet ei ole oikein |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minkäs pituiset nuo Hodarin alavarret on? 16mm pultilla kiinnitys? Paljonko Hodarin taka-akselimassa on (ei löytyny haulla)?
edit/ Onko 1690kg?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 06.06.2009 15:36 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
alavarret 695mm ja ylä 400mm. 18mm pulteilla kiinnitys molemmissa.
ja muistelisin et akselimassa ois just tuo 1690kg? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Onkos se nyt sitte se mitä tyyppikilves seisoo? Otin joskus kuvan hodarin tyyppikilvestä ja siinä on etu 1500 ja taka 1850.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Olihan tuo 695mm tehollinen pituus, eli silmästä silmään? Noitten tankojen suunnittelu on melkeen helpompaa paperilla, kun tiedossa on se tangon pituus. Piirtää rungon ja akselin haluttuun korkeuteen, ja siitä sitten vatuloi mihin rungon puoleinen korvake sijoittuu. Suositeltu kulma alemmalle tangolle on 5-10 astetta, näitten ohjeiden mukaan -> http://www.4wheeloffroad.com/techart...t_2/index.html
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Vaikuttaa toki suunnitteluun ja tukivarsien asemointiin maastokäyttö mutta minä en niitä ihan mihin sattuu hitsailis. Painopistettähän nuo laskurit myös aika useasti kyselee ja senkin selvittämiseen ohjeet löytyy netistä/piratesta. Vaatii tosin ajokuntoisen auton. Edit: Alatukivarsien auraus vaikuttaa mm. siihen kuinka paljon akseli ohjaa ristijoustossa, nimim. suorassa on ja hyvin kääntyy ![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 04.06.2009 18:11 |
#9
|
||||
|
||||
![]() panhard?
Ajattelitko laittaa tohon vielä panhardinkin, äkkiä vaan päissään asiaa ajattelin, ni jos laitat linkit kovin vinoon (ylhäältä katsottuna) ja sit vielä panhardin ni sillähän tavallaan lukitsee sen täysin joustamattomaksi. HDJ:ssähän noi linkit näyttää kohtisuoraan eteenpäin.
Ny vasta kattelin noita laskurikuvia, eiköhän se sittenkin toimi vaikka laittaisitkin myös panhardin. Tuli vaan automatik sellanen käsitys, etä laitat ylävarret sillai toisinpäin V-asentoon kun näin ton taka-aksilan tuen. Viimeksi muokannut -Sakke- : 05.06.2009 09:04 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
nelilinkki | Jii-Jii | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 26.09.2009 20:16 |
JunkYard BJ 42 *nelilinkkien asemointia* | make-lj | Maasturiprojektit | 31 | 04.06.2009 21:33 |
Kierrejousien ja tukivarsien asemointia | MK | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 13.10.2008 23:44 |
Jousituskuvia. Nelilinkki perusteet + edut | SuurSyömäri | Linkit | 30 | 06.10.2006 13:19 |
Vinssin asemointia | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.03.2004 20:49 |