![]() |
nelilinkki tankojen asemointia?
Bj projektiin rupesin laittamaan HDJ:n nelilinkkitankoja.
alavarret tuli hepattua jo sovitusmielessä paikalleen ihan mututuntumalla ja kuvien perusteella mitä nähnyt hdj:n taka-akselista. laitoin varret aavistuksen leveemmälle akselin päästä kun rungon päästä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31981 ylävarsien paikasta ei vielä mitään hajua... oon kokeilla vähän noita laskureita käyttää -> http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=204893 mut kun ei tuo lontoo oikeen taivu ni ei noista sit kaikista asioista ota tolkkua. nuo alavarsien arvot sain laskuriin syötettyä sekä auton n.painon, akselivälin ja rengaskoon. nyt pitäs sit vielä keksiä mitenköhän ylävarret olis viisasta laittaa että homma pelais jotenkin. tuossa kuva mihinkä ne pitäs saada http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31979 mututuntumalla hahmottelin sit laskuriin myös ylävarret, ja laskuri näytti tuolta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=32012 Nyt joku kuka ymmärtää noista jotakin ni vois kertoa voiko tollanen viritys toimia millään tavalla..:) tai mitä muutoksia kannattais kokeilla.. panhardinhan tuo tietenkin vaatii jos laitan ylävarret noin. Epäilyttää vaan että miten tollasissa puslissa riittäs varat jos laitan ylävarret V-asentoon... kuva vielä HDJ:n orkkis aksulasta.. http://i36.photobucket.com/albums/e1...Picture001.jpg |
unohda noi laskurit,4 linkkien toimiminen kadulla on aika eri homma kuin maasturissa ja aika eri lähtökohdat.suunta ne niin jotta puslat rasittuvat mahdollisen vähän ja antavat akselin liikkua parhaiten.
|
Lainaus:
tosin, huomasin et tuossa ohjelmassa ei näköjään vaikuttanu mikään muutos tohon "pinion chance" -kohtaan vaikka laitto ihan päin v***ua noita varsia... |
Lainaus:
Vaikuttaa toki suunnitteluun ja tukivarsien asemointiin maastokäyttö mutta minä en niitä ihan mihin sattuu hitsailis. Painopistettähän nuo laskurit myös aika useasti kyselee ja senkin selvittämiseen ohjeet löytyy netistä/piratesta. Vaatii tosin ajokuntoisen auton. Edit: Alatukivarsien auraus vaikuttaa mm. siihen kuinka paljon akseli ohjaa ristijoustossa, nimim. suorassa on ja hyvin kääntyy :) |
panhard?
Ajattelitko laittaa tohon vielä panhardinkin, äkkiä vaan päissään asiaa ajattelin, ni jos laitat linkit kovin vinoon (ylhäältä katsottuna) ja sit vielä panhardin ni sillähän tavallaan lukitsee sen täysin joustamattomaksi. HDJ:ssähän noi linkit näyttää kohtisuoraan eteenpäin.
Ny vasta kattelin noita laskurikuvia, eiköhän se sittenkin toimi vaikka laittaisitkin myös panhardin. Tuli vaan automatik sellanen käsitys, etä laitat ylävarret sillai toisinpäin V-asentoon kun näin ton taka-aksilan tuen. |
Lainaus:
Jos mahdollista heppaa kiinni ja huljuttele akselia, se on cad-tarkastelun ohella oiva keino saada äärialueet käytyä läpi. Sekun osaa tuo nelilinkki muljahdella aika veikeästi äärijoustoissa jos kiinnityspisteet ei ole oikein |
Minkäs pituiset nuo Hodarin alavarret on? 16mm pultilla kiinnitys? Paljonko Hodarin taka-akselimassa on (ei löytyny haulla)?
edit/ Onko 1690kg? |
alavarret 695mm ja ylä 400mm. 18mm pulteilla kiinnitys molemmissa.
ja muistelisin et akselimassa ois just tuo 1690kg? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Olihan tuo 695mm tehollinen pituus, eli silmästä silmään? Noitten tankojen suunnittelu on melkeen helpompaa paperilla, kun tiedossa on se tangon pituus. Piirtää rungon ja akselin haluttuun korkeuteen, ja siitä sitten vatuloi mihin rungon puoleinen korvake sijoittuu. Suositeltu kulma alemmalle tangolle on 5-10 astetta, näitten ohjeiden mukaan -> http://www.4wheeloffroad.com/techart...t_2/index.html |
juu 695 silmästä silmään.
|
Sivu luotu: 12:39 (GMT +2). |