Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #9  
Vanha 28.05.2009, 17:53
valkkari valkkari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.05
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 192
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja päne Näytä viesti
Eilen yritin rekisteröidä tuon suikan, mutta haaveeksi jäi! Katsastusmies suikan nähdessään veti herneet ja tuumasi että tätä tuskin leimattua saat. On kuulemma liian korkea, vaikka omastamiestäni aika maltillinen. Omen 2` jouset,koria korotettu 30mm,31x10.5 renkaat ja hivenen pidemmät riiput(alkuperäisten mittaa en tiedä). Riiput on vanhat mutta tehdastekoisen näköiset alkuperää en tiedä. Niistä kuulemma pitää saada paperit. Renkaat on aikanaan muutos katsastettu, joka suututti herraa suunnattomasti. Aikani kinattua herran kanssa käskin lopettaa katsatuksen ja palauttamaan rahat. Suikan korkeus on katon korkeimmasta kohdasta mitattuna 1815mm, paljonko mahtaa alkuperäinen korkeus olla? Käsittääkseni kokonais korotus saa olla 150mm, vaikka herra väitti äkeissään 105mm ja käski minun tarkistaa lakikirjasta. Olisin kiitollinen jos joku viitsis kertoa alkuperäisen korkeuden ja alkuperäisten riippujen mitan.
No mutta susukissahan ei mun käsittääkseni saa koria korottaa ollenkaa...

Lainaus:
23 §

Korin korottaminen runkoon nähden

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä omamassaltaan yli 1500 kg:n M1G- ja N1G-luokan ajoneuvon korin korottaminen erilliseen runkoon nähden seuraavin ehdoin:
a) korin ja rungon väliin asennettavat korotusosat ovat korkeintaan 77 mm:n mittaiset;
b) mahdollisia korin ja rungon välisiä kumityynyjä ei poisteta;
c) hallintalaitteisiin sekä jarruputkiin ja -letkuihin tehdään tarvittaessa asianmukaiset korotuksen vaatimat muutokset ilman ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia;
d) korin korottamisen sekä mahdollisten renkaiden ja alustan muutosten yhteisvaikutuksesta auton kokonaiskorkeus lisääntyy alkuperäisen korin korkeuteen nähden enintään 150 mm;
e) korotettuun avomalliseen autoon asennetaan 24 §:n mukainen turvakaari, jollei turvakaari ole autossa vakiovarusteena; ja
f) auto ei muutoksen jälkeen ole kaatumisherkkä.
2. M1-luokan ajoneuvon, jonka on ensi kertaa käyttöön otettaessa edellytetty täyttävän direktiivien 96/79/EY ja 96/27/EY etuja sivutörmäyslujuusvaatimukset, korin korottaminen ja hyväksyminen muutoskatsastuksessa on sallittu vain edellyttäen, että auto muutoksen jälkeen täyttää etu- ja sivutörmäystestien vaatimukset.
Ei taida susu painaa yli 1500 kg
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
taas katsastuksesta boozer Chit-Chat 7 18.07.2007 05:00
Katsastuksesta kysymys L-200 Tekniikka & Jutustelu 0 10.09.2006 19:03
SOA katsastuksesta Eskimo Tekniikka & Jutustelu 10 09.09.2004 11:57
Auto meni katsastuksesta läpi Laskos Rakas Päiväkirja 1 10.06.2004 09:31


Sivu luotu: 10:41 (GMT +2).